Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe å være nervøs for. :)

Eneste tipset jeg har til deg, er å tenke litt over spørsmål som du kan (vil) få på intervjuet. Sånn som hvorfor du søkte, hvilke forventninger du har, hva du gleder deg til osv. Du trenger heller ikke være nervøs for engelskdelen. Det er ikke noe eksamen, og man reiser for å lære, så det er ikke snakk om at den skal være perfekt.

Lykke til! :)

Tusen takk for raskt og hjelpsomt svar! :-)

Lenke til kommentar

No problemo :) Det er helt vanlig å være nervøs, men som sagt så er det ikke noe grunn til å være det. Etter intervjuene jeg har, så bruker jeg å spørre studentene hvordan de syns det gikk, og om de har nevnt at de var nervøs, så bruker jeg å få bekreftet at det ikke var noe å være nervøs for. Se på det som en liten samtale, ikke som et intervju.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal på intervju med Speak i neste uke, og lurte derfor på om dere hadde noen tips til meg? Er mildt sagt nervøs..

Var på intervju med Speak på lørdag, og det var null stress :)

Bare ikke tenk så mye på det, så går det helt fint :D

Ble forresten akseptert for noen dager siden! MASSE papirer å fylle ut.. :)

Lenke til kommentar

Hei !!

er det noen av dere som vet om man får like mye i stipend viss man skal gå international academy i new york som om man skal gå ett vanlig utvekslings år? eller får man mer? :)

Skolen spiller vel ingen rolle, så lenge året er godkjent som et vanlig studieår i utlandet.

Ikke nødvendigvis MartinF. Det spørst om du skal ta alle tre årene på vgs der Lisa? Eller et vanlig utv.år gjennom en org?

Lenke til kommentar

Hei !!

er det noen av dere som vet om man får like mye i stipend viss man skal gå international academy i new york som om man skal gå ett vanlig utvekslings år? eller får man mer? :)

Skolen spiller vel ingen rolle, så lenge året er godkjent som et vanlig studieår i utlandet.

Ikke nødvendigvis MartinF. Det spørst om du skal ta alle tre årene på vgs der Lisa? Eller et vanlig utv.år gjennom en org?

Hei !! :)

Viss det er ib linjen og man tar to år med ib, vet du om det er noe forskjell da?

Da er det jo ikke lenger ett vanlig utvekslingsår ?

Lenke til kommentar

Hun skrev "et vanlig utvekslingsår". Et vanlig utvekslingsår er ett år, og naturligvis VG2. :)

Nei, hvis du leser igjen så skriver hun 'SOM OM jeg skal ta et vanlig utvår.', stor forskjell. Hvis man tar alle årene på vgs er det annerledes med stipend osv, enn hvis man tar et utvekslingsår som teller i steden for et år på norsk videregående skole.

Lenke til kommentar

Da var intervjuet gjennomført med Speak, og det hele gikk overraskende fint. Intervjueren hadde god sans for humor og det hele ble en hyggelig affære. Noen av spørsmålene krevde litt tenking, ikke fordi de var kompliserte, men fordi jeg aldri har tenkt over hva slags rolle jeg har i familien, eller hvilke aktiviteter jeg gjør med foreldrene mine. Fortalte selvsagt at MartinF og utvekslingsstudent.com var grunnen til at jeg valgte Speak og det virket på intervjueren som om det ikke var første gang MartinF var grunn i at noen valgte Speak. I tillegg til å se Speaks medarbeidere, lokaler og noen av ansiktene fikk jeg også hilst litt på to-tre andre som også skulle intervjues likt som meg. Mange hyggelige folk som vurderte et år som utvekslingsstudent.

Da er det bare å vente på bekreftelsen, og ta for meg en ny bunke med papirer når neste konvolutt kommer med postmannen. Hittil veldig fornøyd med valget av organisasjon. Alt har hittil gått på skinner, og oppfølgingen har vært meget god :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

"ib linjen" sier meg ingenting. Hva er det for noe? Man får vel bare stipend for et år i utlandet på VGS, eller?

International bachelor. En del som tar det her jeg bor. Stort sett engelskspråklig undervisning.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

"ib linjen" sier meg ingenting. Hva er det for noe? Man får vel bare stipend for et år i utlandet på VGS, eller?

IB

--

Hvorfor er Explorius billigere enn f.eks Speak?

Explorius opererer vel med litt over 50000 i startpris? YFU har til sammenligning over 70000. Men da er alt inkludert. Med avgifter, forsikringer og andre utgifter vil det som regel bli like mye.

edit:

International Baccalaureate

:dremel:

Endret av Attityd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...