Attityd Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Det som skiller spesielt YFU og AFS fra f. eks. Explorius og EF er at de er ideologiske og ikke kommersielle. De er ikke laget for å tjene penger. Det er en av grunnene til at AFS og YFU ikke driver like tung markedsføring som de andre. De har ikke råd. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Spørs hva man legger i 100% frivillig. De som sitter på kontoret i Norge får selvfølgelig betalt, da det er en helt normal jobb. Vertsfamilier og lokalkontakter får ikke betalt. Får Speak-familier betalt? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Nei. Tror ikke noen av de organisasjonene vi nordmenn benytter oss av betaler familiene. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hvis foreldrene mine tar inn en utvekslingsstudent mens jeg er borte, blir det billigere for meg, eller spiller det ikke noen rolle? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Spørs hva man legger i 100% frivillig. De som sitter på kontoret i Norge får selvfølgelig betalt, da det er en helt normal jobb. Vertsfamilier og lokalkontakter får ikke betalt. Får Speak-familier betalt? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Hvis foreldrene mine tar inn en utvekslingsstudent mens jeg er borte, blir det billigere for meg, eller spiller det ikke noen rolle? Hos Explorius får du rabatt, men det blir jo ikke billigere. Snarere tvert imot. Det koster å ha et menneske boende hos seg. Endret 2. oktober 2011 av Hanske Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Er heller ikke alle org. som har to-veis utveksling. Vet AFS har det, Explorius har det i følge Hanske, kanskje YFU har det? Men som Hanske sier, det blir nok neppe billigere. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 De har det. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få 20 eller 30% rabatt (husker ikke helt) hvis familien min tok imot en annen utvekslingsstudent mens jeg er borte. Vi takket nei Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hei, meg og en kamerat skal på utvekslings år i Spania til neste år! Han skal på Medier og Kommunikasjon, jeg går på Studiespesialisering. Lurte på om det er mulighet for å få tak i en leilighet eller noe lignende der nede, slik at vi er uavhengig av vertsfamilier ol. Og kan vi komme på samme skole? Takker Pål Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Nei, ihvertfall ikke igjennom noe organisasjon. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det høres ikke ut som noe du får ordnet på vgs. En mulighet er å flytte ned og søke om plass på en av de norske skolene i Spania, men tror nok de krever at du har foreldre med deg. En slik plan er nok mer passende for universitetsutdanning i utlandet. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kan noen av dere som går studiespes på vgs, og som har fått godkjent oppholdet deres for neste år eller de siste årene fortelle hvilke fag dere måtte ta for å gå oppholdet godkjent. Hva var kravene fra skolen her i Norge? Er vel et tilnærmet likt standarsvar blant noen Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Måtte bare ha 2 valgfag jeg kunne fortsette med i VG3. SÅ jeg slapp billig unna. Det er forskjellig fra skole til skole. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er på langt nær alle som slipper så billig unna som Attityd. Som han sier, det er forskjellig fra skole til skole. Det er rådgiver og rektor på skolene som bestemmer. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Spørs veldig om rådgiveren din er for eller imot utveksling. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Er samme som Attityd her. Studieinnspektøren og rådgiveren på skolen min har sagt at de strekker seg langt for at skoleåret skal bli godkjent. Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Kan noen av dere som går studiespes på vgs, og som har fått godkjent oppholdet deres for neste år eller de siste årene fortelle hvilke fag dere måtte ta for å gå oppholdet godkjent. Hva var kravene fra skolen her i Norge? Er vel et tilnærmet likt standarsvar blant noen Nå gikk jeg på VGS før kunnskapsløftet trådde i kraft, men jeg hadde egentlig ingen faglige krav. Jeg valgte å ta fag som delvis kunne overlappe med de fagene jeg ønsket å ta da jeg kom tilbake i tredjeklasse, men skolen brydde seg egentlig ikke om det heller. Slapp også å ta opp samfunnslære og eldre historie (nå har visst eldre/nyere historie blitt slått sammen). Elever som gikk på andre skoler, og som var på utveksling med meg, hadde langt flere krav enn meg. Flere måtte ta opp enkelte fag som privatister, så det er nok veldig forskjellig praksis. Dessverre. Lenke til kommentar
Amalie95 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei! Jeg skal på intervju med Speak i neste uke, og lurte derfor på om dere hadde noen tips til meg? Er mildt sagt nervøs.. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er ikke noe å være nervøs for. Eneste tipset jeg har til deg, er å tenke litt over spørsmål som du kan (vil) få på intervjuet. Sånn som hvorfor du søkte, hvilke forventninger du har, hva du gleder deg til osv. Du trenger heller ikke være nervøs for engelskdelen. Det er ikke noe eksamen, og man reiser for å lære, så det er ikke snakk om at den skal være perfekt. Lykke til! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hei! Jeg skal på intervju med Speak i neste uke, og lurte derfor på om dere hadde noen tips til meg? Er mildt sagt nervøs.. Vær deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå