Ustedalen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Heisann! Er kommet meg trygt over til Wisconsin etter en noe slitsom reisedag, men føler alt er verdt det. Familien er topp og gjør alt for at jeg skal ha det så bra som mulig. Har møtt masse nye folk, vært på football kamp, wal-mart (gud, som jeg elsker det stedet!), vært på skolen og fiksa fag og masse annet. Skolen var ny, stor og fin og pusset opp for 4 år siden. Tror også jeg skal begynne med Cross-Country, da jeg ikke orker trene 4 timer om dagen med football gutta:p Men nå må jeg løpe, farvel. Oppdaterer vel bloggen min snart. 9405169[/snapback] Høres ut som du har funnet deg til rette. Så flott! Hva synes du om Amerikansk fotball? Er det bare meg, eller blir det kjedelig i lengden? Walmart er flott og stort. I alle fall vist de har Super Wallmart der du bor. Husk at det også er billig, men pengene blir fort brukt opp vist du kjøper veldig mye. Hva slags fag skal du ha? Begynn med XC, det kommer du til å være glad for. Jeg hadde aldri fotball, men det virket seriøst kjedelig å være med på. Er du ikke skikkelig god får du sjeldent spille, og du ser ikke forbedringene dine så kraftig som du gjør i XC. Artig er løping også! Jeg har blitt avhengig og trener fortsatt intervall/langkjør nesten daglig etter jeg har kommet hjem. Så spør de også om jeg er villig til å være med på religiøse "sermonier" selv om det er noe som jeg ikke er vandt med.Jeg kunne godt ha blitt med å sett hvordan det er, men er ikke super hypp på å bli med i kirka klokka 09.00 hver søndag! Så burde jeg krysse Yes eller No der? 9408869[/snapback] Ærlig talt, du vil sannsynligvis måtte komme til å bli med i kirka hver søndag. Jeg var den eneste jeg viste om som faktisk ikke måtte dette. Men krysser du No så vil det sannsynligvis gå lang tid før du får vertsfamilie. Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 En ting jeg lurer på. Tenker på å ta et år i USA jeg og men får inntrykk av at man ikke får noen venner hvis man ikke er med i noen aktiviteter/sporter Litt dumt spørsmål,men lurer på om det er sant Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Ingen som sier at du ikke får venner av å være med på aktiviteter/sport.. Men spør deg selv om hvor stor sjansen for å få venner er hvis du sitter hjemme og ikke møter andre ungdommer Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 En ting jeg lurer på. Tenker på å ta et år i USA jeg og men får inntrykk av at man ikke får noen venner hvis man ikke er med i noen aktiviteter/sporterLitt dumt spørsmål,men lurer på om det er sant 9414336[/snapback] Hvordan er det du får venner her hjemme da? Personlig har jeg de fleste vennene mine fra fotballen, blir vel slik i USA og antar jeg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Vurderer å ta andre året på videregående i USA..hvordan er det å komme tilbake til norge igjen da, på skolen liksom..lett eller vansklig? Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvilke stater anbefaler dere? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 En ting jeg lurer på. Tenker på å ta et år i USA jeg og men får inntrykk av at man ikke får noen venner hvis man ikke er med i noen aktiviteter/sporterLitt dumt spørsmål,men lurer på om det er sant 9414336[/snapback] Jeg fikk mange gode venner som ikke var med på samme sportslag som meg, men det var selvsagt enklere å bli venner med de du var på lag med. Uansett så anbefaler jeg deg til å være med på sport. Vurderer å ta andre året på videregående i USA..hvordan er det å komme tilbake til norge igjen da, på skolen liksom..lett eller vansklig? 9415035[/snapback] I år så virker norsken utrolig vanskelig. Ellers så virker alt ganske enkelt. Engelsken er jo egentlig latterlig i forhold til USA virker det som. Hvilke stater anbefaler dere? 9415061[/snapback] Alt utenom Florida og California (rett å slett fordi alle søker seg dit). Det går egentlig ikke an å anbefale en stat, fordi alle er så forskjellige og er bra på forskjellige måter. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) @TobbelobbenQ: Anbefaler å søke over hele USA for å få en familie som passer til deg. Endret 2. september 2007 av MartinF Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 En ting jeg lurer på. Tenker på å ta et år i USA jeg og men får inntrykk av at man ikke får noen venner hvis man ikke er med i noen aktiviteter/sporterLitt dumt spørsmål,men lurer på om det er sant 9414336[/snapback] Hehe, vel du kan gjøre som meg. Joine football-laget, prøve, se om du liker det, noe jeg ikke gjorde. Jeg synes det var kjedelig, vil bruke tida mi i USA på noe annet enn football, så langt er footballgutta fortsatt hyggelige og jeg tror ikke jeg skal være noe dårligere utrustet til å få venner nå, enn om jeg hadde vært med på footballen. Men som sagt, du ville fort fått mange lagkamerater som automatisk blir venner.. Men det blir spennende å se, jeg starter skolen nå i overimorgen.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Men det stereotypiske "football jocks vs nerds"-bildet vi har fra utallige collegefilmer er bare oppspinn eller er det slik i virkeligheten også? Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det kommer helt an på hvilken skole man havner på. Mitt inntrykk av footballgutta var ikke noe annerledes enn av andre gutter, de ser og oppfører seg normalt. Det bildet man får fra film må man alltid ta med en klype salt, f.eks hollywood eksplosjoner er ikke hvordan en virkelig eksplosjon er(i de fleste tilfeller), og i de collegefilmene er det jo lagt opp av regissøren at de forholda mellom gruppene skal bli satt helt på spissen for å skape spenning i filmen. Men klart, det bildet du nevner eksisterer vel kanskje i en liten grad siden det er ikke noe regissører bare har funnet på, men jeg vil ikke tro jocks vs. nerds bildet er noe verre enn hva vi har hjemme i Norge, nerds vs. de kule gutta. Min laaaange teori, på noe som kunne blitt svart på med to ord.. Jaja, kanskje noen andre klarer å svare bedre. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det finnes jocks og det finnes nerds i en mye større grad enn det gjør i Norge, allikevel så er det som Shocktrooper sier at det er overdrevet på filmene. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 På min skole så merker man fort hvem som er på fotballaget, men de inkluderer andre også. En veldig "cheesy" ting som finnes her, er at dagen før en kamp så går alle gutta i førstedraktene og så gir de andredrakta til ei jente, måtte le på fredag ja. Jeg er foreløpig ikke på noe sportslag, men jeg har fått venner En ting jeg reagerer litt på, er at flere her sier at organisasjonen forandret på søkerarket. Altså at de forandret at dere ville i kirke men dere egentlig krysset for "nei". Det hadde de ikke gjort hos meg, men familien min hadde fått vite at jeg hadde underskrevet en klausul hvor jeg skrev unde på at jeg ikke skulle ha sex mens jeg var her. Noe jeg ikke engang har hørt snakk om, som utløste en liten diskusjon. At de bare ikke kan være ærlige Lenke til kommentar
Gilmek Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 der har du ulempa med EF og ISE. En av de forandrer på søknaden til folk slik at familien du kommer til tror du vil være med på alt av kirkelige ting! hadde de spurt først så greit, men jeg skrev likevel "nei" til alt som hadde med kirka å gjøre. Noe anna jeg reagerte på med det samme er at de har sensurert de arkene der det står at jeg har tattovering, piercing og en lillebror med ADHD og ikke vil havne i en familie med småsøsken med samme greia. og at jeg ikke vil havne i en familie der foreldrene gjenntatte ganger krangler, slik mine hjemme gjør. og DET skal de få høre når jeg kommer hjem, for å forandre random på søknadene til folk kan da umulig være lov! Lettere å få venner hvis du er med på aktiviteter, men ingen som sier det er umulig uten Størstedelen av vennene mine her nede løper cross country akkurat som meg, men jeg har da venner fra klassene mine også liksom=) Lenke til kommentar
sigz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Heisann! Er kommet meg trygt over til Wisconsin etter en noe slitsom reisedag, men føler alt er verdt det. Familien er topp og gjør alt for at jeg skal ha det så bra som mulig. Har møtt masse nye folk, vært på football kamp, wal-mart (gud, som jeg elsker det stedet!), vært på skolen og fiksa fag og masse annet. Skolen var ny, stor og fin og pusset opp for 4 år siden. Tror også jeg skal begynne med Cross-Country, da jeg ikke orker trene 4 timer om dagen med football gutta:p Men nå må jeg løpe, farvel. Oppdaterer vel bloggen min snart. 9405169[/snapback] Høres ut som du har funnet deg til rette. Så flott! Hva synes du om Amerikansk fotball? Er det bare meg, eller blir det kjedelig i lengden? Walmart er flott og stort. I alle fall vist de har Super Wallmart der du bor. Husk at det også er billig, men pengene blir fort brukt opp vist du kjøper veldig mye. Hva slags fag skal du ha? Begynn med XC, det kommer du til å være glad for. Jeg hadde aldri fotball, men det virket seriøst kjedelig å være med på. Er du ikke skikkelig god får du sjeldent spille, og du ser ikke forbedringene dine så kraftig som du gjør i XC. Artig er løping også! Jeg har blitt avhengig og trener fortsatt intervall/langkjør nesten daglig etter jeg har kommet hjem. Synes Amerikansk fotball er ganske greit, men virker litt for tøft for en liten kar som meg:p Then again, er mulighet for å spille på JV laget der det ikke er så hard konkurranse om plassene. Men then again, tror cross-country er bedre for meg. Også bedre for å komme i form til fotballen når jeg kommer hjem. Som vårsport er jeg ikke helt sikker på om jeg skal prøve Baseball eller Track, får vel se på det. Har Super Wal-Mart ja, farlig der for en som elsker donuts! Skal ha disse fagene: -Pre Calc -English 11 advanced (lurer på om jeg skal ta vanlig) -Spanish 2 advanced -Business -Civics -Phy. Ed. -Computer Tech. 1 -Study Hall Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Reiser tidelig i morgen fra Flesland. Helt utrolig at jeg skal helt til Atlanta for å så fly opp igjen til Pennsylvania. Sikkert en måte å spare penger på. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Må man ta om igjen et år på videregående, når man kommer hjem igjen? Er litt dritt og, når jeg har teoretisk matte på skolen, og kan ikke forsette på det i andre klasse i usa.. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Man må ikke, man kan få året godkjent. Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Men hvis man har lyst på spesiell studiekompetanse kan man ikke dra til USA på andre året?? Egentlig litt dumt =( Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det er litt dumt.. men enten du velger det ene eller det andre kan du alltids ta den andre tingen opp igjen seinere i livet.. enten ta et år ute nå, eller spesiell stuidekompetanse, eller vente til universitet og gå i utlandet og spesiell nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå