PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Det er jo et rent definisjonsspørsmål, vil jo komme an på hvem du spør. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Flere her som har sagt at man helst ikke bær velge sørstatene fordi mange er ekstremt kristene osv. Hvilkene stater er dette? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Flere her som har sagt at man helst ikke bær velge sørstatene fordi mange er ekstremt kristene osv. Hvilkene stater er dette? 6237434[/snapback] Dette inngår under sørstatene: North Carolina, South Carolina, Kentucky, Tennessee, Alabama, Arkansas, Mississippy, Louisiana, Florida Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Igjen, DEFINISJONER. Ifølge Martin her er plutsleig ikke Texas en sørstat heller. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Er det slik i Florida også? Er de like trangsynte her slik som jeg har hørt at de er i Alabama osv? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Florida er en koselig stat, men er nesten bare pensjonister som BOR der. Vi har en bopel der, så jeg har vært der en del.. Generelt vil de ikke lenger sende utvekslingsselever dit... Lenke til kommentar
sigz Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg og noen kamerater har snakket en del om å ta ett år i USA. Trolig andre året på videregående.. Eneste jeg lurte på om det er mulig å dra 2og2? Hadde vært morsomt og dratt dit med en venn og oppdaget nye ting. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg og noen kamerater har snakket en del om å ta ett år i USA. Trolig andre året på videregående..Eneste jeg lurte på om det er mulig å dra 2og2? Hadde vært morsomt og dratt dit med en venn og oppdaget nye ting. 6238053[/snapback] Dere kan ikke bo i samme hus med samme vertsfamillie. ...Men dere kan betale for stat garanti slik at dere kommer i samme stat, men en stat er stor så det spørs om du får sett så mye til han Lenke til kommentar
Canute Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Har tenkt litt hvor kjekt det hadde vært å dra til USA, min far er fra Connecitcut. , men jeg tror det er for sent nå for High School i hvert fall. Hva med collage? Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Joachim, kan du finne en link som bekrefter det med at alt må betales før du reiser, eller noen andre for den saks skyld. Og til de som allerede har vært igjennom bestillingsprosedyren, hørte at enkelte begynner å søke allerede 1,5 til 1 år i forveien, men hvordan ordner man det da med rådgiver osv. med tanke på at som oftest enda ikke har begynt på den skolen da? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er ingen vits i å søke så tidlig - du får ikke vertsfamilie så tidlig uansett. Du må betale alt i forveien (omtrent 46 000 kr, såvidt jeg husker). Du får derimot en utbetaling av stipendet på 22 000 kr når du drar, så får du 22 000 når 2. semester begynner. Mulig de har forandrer på prosedyren, men det tviler jeg på etter kun to år. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Siden jeg reiser med Speak er prisen 50.000, altså må jeg legge ut 50.000 før jeg reiser. Takk for svar. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Goz har du søkt? har du blitt interjuet? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Goz har du søkt? har du blitt interjuet? 6269868[/snapback] Nei, planen var å søke så fort så mulig, helst med en gang skolen begynner igjen etter sommeren. Du og skal søke i år? Hvilket selskap og hvor i landet? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Jeg søker hos Speak med en gang jeg vet hvilken skole jeg er kommet inn på. Jeg søker i Bergen. Gleder meg til å søke, jeg har tenkt igjennom dette i 7 måneder nå Endret 8. juni 2006 av Jonasbrann Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du har tenkt å søke før du har begynt på skolen? Hvordan skal du ordne det med samtaler og underskrift fra fra rådgiver på skolen når du enda ikke har begynt? Kunne tenkt meg å fått søkt allerede nå slik at jeg var ferdig med det, men er usikker på hvordan jeg få det til med rådgiver osv. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det har jeg faktisk ikke tenkt på! Må man snakke med rådgiver hvis man ikke skal ha et ''godkjent'' skoleår ? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det har jeg faktisk ikke tenkt på! Må man snakke med rådgiver hvis man ikke skal ha et ''godkjent'' skoleår ? 6269925[/snapback] Da er jeg ikke sikker, men siden jeg uten tvil skal ha året godkjent må jeg ha flere samtaler og underskrifter fra rådgiver. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg har veldig lyst å ta et godkjent skoleår men jeg vet ikke om jeg orker/klarer matte i Usa. Jeg har problemer nok med det her hjemme Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg har veldig lyst å ta et godkjent skoleår men jeg vet ikke om jeg orker/klarer matte i Usa. Jeg har problemer nok med det her hjemme 6269953[/snapback] Kanskje du skal droppe å ha matte? Ingen må ha matte i andre klasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå