Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Nå er jeg veldig smålig, men sånne innlegg som det der er så uhøflige og avvisende. Det går an å svare litt hyggeligere. Noe sånn som "det skulle gå fint" eller "det er ikke noe problem", er mye hyggeligere enn "nei.".

 

Bare et innspill.

 

Jeez. Finnes det noe mere konkret enn et "nei"?

 

Nei. Dog er det en uhøflig måte å ordlegge seg på.

 

Takk for en morsom start på dagen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har tenkt meg til Storbritannia som utvekslingsstudent og lurte på om noen kunne anbefale en organisasjon for meg? Speak eller EF foreksempel?:)

 

Jeg lurte også på en annen ting, jeg hadde ikke språk på ungdomsskulen og skulle derfor hatt det i tre år på videregående. Gjelder fremmedspråket for Storbritannia på samme måte med toårig som med treårig??

 

Setter pris på kjapt svar:D

Lenke til kommentar

Jeg lurte også på en annen ting, jeg hadde ikke språk på ungdomsskulen og skulle derfor hatt det i tre år på videregående. Gjelder fremmedspråket for Storbritannia på samme måte med toårig som med treårig??

 

Setter pris på kjapt svar:D

 

Jeg byttet fremmedspråk, så jeg må ha det tre år istedenfor to. Tysklæreren sa at de kom til å godkjenne året, men at jeg måtte passe på å lese pensum.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har søkt om å reise til Canada neste år med både STS og Explorius, for å ha litt større valgmulighet, i tilfelle jeg ikke blir godkjent av den ene ol. Men det har seg slik at i 10.klasse begynte jeg å slite mye med migrene og sykdom, og hadde et stoort fravær (opp i mot 50 dager i hele 10ende.....), men klarte å holde karakterene mine oppe, og fikk gode karakterer.

 

Nå har jeg begynt på medisiner mot migrenen og er på skolen så og si hver dag (alle er jo syk en gang i blandt, men jeg tror jeg skal klare å holde fraværet under 10 dager denne terminen).

 

Det jeg lurer på er om det er stor sjangs for at jeg ikke får reise på utveksling pga det store fraværet i 10ende:S? Dette er min store drøm, og hvis noe sånt skal ødelegge det er det jo helt latterlig... Noen som har erfaring ang. dette? Kjenner jeg blir kvalm ved tanken på at jeg ikke skulle få dratt pga dette...

 

Håper noen som sitter med svar gidder å svare:D!

Lenke til kommentar

Jeg lurte også på en annen ting, jeg hadde ikke språk på ungdomsskulen og skulle derfor hatt det i tre år på videregående. Gjelder fremmedspråket for Storbritannia på samme måte med toårig som med treårig??

 

Setter pris på kjapt svar:D

 

Jeg byttet fremmedspråk, så jeg må ha det tre år istedenfor to. Tysklæreren sa at de kom til å godkjenne året, men at jeg måtte passe på å lese pensum.

 

Jeg vet ikke helt om jeg forsto rett, men i det toårige så er det vanlige at året i utlandet teller som fremmedspråket, mente du at det var det samme med treårig? Eller må man komme tilbake tredje året og forsette, selvom man ikke har vært i timene?

Lenke til kommentar

Hvis fraværet ditt fortsatt er høyt i Canada, er det jo ikke så lurt å dra. 50 dager er veldig mye, men 10 dager pr termin er også et høyt fravær.

 

Jammen, fraværet mitt blir bare mindre og mindre. Jeg har fått medisiner som hjelper, og det er sjeldnere jeg må være hjemme. Jeg VIL til Canada, så om det ikke blir godkjent. Men det jeg lurer på er om det er stor sjangs for at de ikke godkjenner meg? (utvekslingsbyråer)

 

Hvis fraværet ditt fortsatt er høyt i Canada, er det jo ikke så lurt å dra. 50 dager er veldig mye, men 10 dager pr termin er også et høyt fravær.

 

Jammen, fraværet mitt blir bare mindre og mindre. Jeg har fått medisiner som hjelper, og det er sjeldnere jeg må være hjemme. Jeg VIL til Canada, så om året ikke blir godkjent. Men det jeg lurer på er om det er stor sjangs for at de ikke vil sende meg? (utvekslingsbyråer)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg forsto rett, men i det toårige så er det vanlige at året i utlandet teller som fremmedspråket, mente du at det var det samme med treårig? Eller må man komme tilbake tredje året og forsette, selvom man ikke har vært i timene?

 

Det med toårig vet jeg ikke. Jeg går treårig, og med mindre du ikke går SSP, går vel du også treårig.

 

Hvis fraværet ditt fortsatt er høyt i Canada, er det jo ikke så lurt å dra. 50 dager er veldig mye, men 10 dager pr termin er også et høyt fravær.

 

Jammen, fraværet mitt blir bare mindre og mindre. Jeg har fått medisiner som hjelper, og det er sjeldnere jeg må være hjemme. Jeg VIL til Canada, så om det ikke blir godkjent. Men det jeg lurer på er om det er stor sjangs for at de ikke godkjenner meg? (utvekslingsbyråer)

 

Så bra, da. Om organisasjonen aksepterer deg eller ei, har med hva slags inntrykk de har av deg etter intervju, pluss karakterer og fravær. Hvis du forteller om migreneproblemene og at du nå blir medisinert for det, tror jeg ikke det gjør noe. Men husk, jeg er ikke inne i bransjen selv, slik feks MartinF er.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg forsto rett, men i det toårige så er det vanlige at året i utlandet teller som fremmedspråket, mente du at det var det samme med treårig? Eller må man komme tilbake tredje året og forsette, selvom man ikke har vært i timene?

 

Det med toårig vet jeg ikke. Jeg går treårig, og med mindre du ikke går SSP, går vel du også treårig.

 

Det hun mener er vel om det funker på samme måte som med dem som skulle hatt det i to år men drar på utveksling. Altså om man da får godkjent språk og er ferdig med det eller om man bare får godkjent andreåret og dermed må ha språk i tredje klasse når man kommer tilbake også.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg skal på utveksling til USA neste år, men vet ikke helt hvilken organisasjon jeg bør velge..

 

Vil helst komme til gode forhold, for jeg har hørt gode historier om folk som har kommet til fine, gode familier, fått disponert bil osv. Men jeg har også hørt skrekkhistorier hvor vertsmor har tatt selvmord o.l.

 

Håper på gode svar!

 

Takk!

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg skal på utveksling til USA neste år, men vet ikke helt hvilken organisasjon jeg bør velge..

 

Vil helst komme til gode forhold, for jeg har hørt gode historier om folk som har kommet til fine, gode familier, fått disponert bil osv. Men jeg har også hørt skrekkhistorier hvor vertsmor har tatt selvmord o.l.

 

Håper på gode svar!

 

Takk!

 

Anbefaler å lese gjennom tråden en gang du har tid.

 

Gode og dårlige familier fins i alle organisasjoner. Det er dog noen små forskjeller på organisasjonene man bør være obs på, så mitt tips er å sette seg ned med foreldre f.eks. og skrive ned alt det som er viktig for deg i punkter, og se hvor bra de aktuelle organisasjonene er på de forskjellige punkter.

 

Hvilken organisasjon er ingen garanti for bra/dårlig år. Men det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...