Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Hanske. Stopp å argumentere før du dummer deg mere ut. Explorius er og blir en elendig bedrift med dårlige ansatte, dårlig oppfølging, dårlig kommunikasjon og kontraktbrudd.

Gjerne gjør litt research før du påstår noe. Hvis du hadde det, ville du kunne ha lest mange historier om/av ungdom som har dårlige erfaringer med Explorius.

Fra min skole reiste 7 studenter med Explorius til USA og og 2 til Australia. Samtlige er misfornøyde med dem både i forkant av og under oppholdet.

Har en fetter som har reist med dem, samt to eldre kamerater som nettopp kom hjem. Alle de er fornøyde. Det har nok litt med hvordan du oppfører deg selv også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hanske. Stopp å argumentere før du dummer deg mere ut. Explorius er og blir en elendig bedrift med dårlige ansatte, dårlig oppfølging, dårlig kommunikasjon og kontraktbrudd.

Gjerne gjør litt research før du påstår noe. Hvis du hadde det, ville du kunne ha lest mange historier om/av ungdom som har dårlige erfaringer med Explorius.

Fra min skole reiste 7 studenter med Explorius til USA og og 2 til Australia. Samtlige er misfornøyde med dem både i forkant av og under oppholdet.

Altså, nå reiser jeg med Explorius og vil si at jeg hverken har oppdaget noe med dårlig ansatte eller dårlig oppfølging i allefall. De er søte og hyggelige og ringer iblandt for å høre om det er noe de kan hjelpe med osv. Eneste "minuset" er vel at det tok 5 dager før jeg fikk svar på en mail, og da ikke fra den jeg sendte mailen til, i tillegg til at jeg syntes vi får søknadene litt "sent".

Men for å si det sånn, ALLE organisasjoner har dritt på seg, så imo stiller alle likt. Forsåvidt får tiden vise om jeg også syntes de er en "drittorganisasjon", men bortsettfra det med søknadene er jeg sabla fornøyd.

Lenke til kommentar

Plz da, dette er ikke noe å krangle om. Jeg er kjempefornøyd med YFU og hadde bare fine opplevelser med dem, men jeg kjenner enkelte som har hatt helt forferdelige opplevelser og fått alt ødelagt av inkompetente enkeltindivider (hovedsaklig i USA i YFUs tilfelle), i hvert fall for organisasjonene som bruker amerikanske underorganisasjoner. Slik vil det alltid være for noen få som er offer for en ufattelig uflaks, og de enda færre som rett og slett ikke burde vært utvekslingselever, da det er mye opp til deg som elev. Det går bra for de fleste, men face it, det er ikke risikofritt å dra på utveksling.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Jeg oppfører meg alltid flott, men når du kommer med slik informasjon i en slik tråd, motiverer du folk til å reise med Explorius, noe som provosorer meg, da jeg unner ingen lignende opplevelser jeg og mange andre har hatt.

Selvsagt er det ikke et faktum at "alle" sliter eller får dårlig oppfølging av de, kanskje har de også skjerpet seg fra i fjor til i år, for i fjor hadde de et mangfold av misfornøyde kunder.

Når man betaler godt over 70.000 for en tjeneste er det et en selvfølge at man skal bli fulgt opp mye bedre.

Explorius har også forferdelig dårlig samarbeid med organisasjonene i USA. Det kan jeg bekrefte. Jodi Schmidt Kiefer er leder for World Heritage Georgia, og med en telefonsamtale jeg hadde med henne angående skolen min (som jeg startet 6 uker for sent på) kunne hun fortelle meg den minimale kontakten de hadde med Explorius Norge om de få norske studentene som var i Georgia. Hun kunne også fortelle meg at de roter med papirer og frister, dermed er det svært vanskelig for de som skal finne vertsfamilie å forholde seg til Explorius.

Selv om det er mye forskjellig i organisasjonene, er det ingen elever som skal starte skolen 6 uker påm etterskudd som jeg gjorde. Sitter her nå på VG3 og er meget fortvilet da jeg ikke får ta alle fagene jeg trenger for å få fullt med studiepoent.

Lenke til kommentar

Hei!

Blir USA snart nå :D Reiser med speak og er fornøyde med de som sitter på kontoret i Oslo. I USA sliter speaks samarbeidsorganisasjon (PIE) med å skaffe familier for øyeblikket. Dette har blant annet med økonomien i USA og gjøre.

Har ikke fått familie enda, noe som er ganske sent. Men samtidig var jeg jo en av de siste som ble akseptert på speaks program, så jeg forventet heller ikke å være først ute.

Anbefaler folk å reise med speak. Føler at jeg får bra oppfølging der, og de svarer på mail på kort tid.

Gleder meg stort nå!

Lenke til kommentar

Jeg snakket med områderepresentanten min i går, og hun fortalte meg at det var veldig vanlig at folk ble sendt hjem. Hun har jobbet som representant en god stund nå, og i fjor var første gangen ingen ble sendt hjem. Det var også veldig vanlig at mange studenter måtte skifte familie, det hadde ikke vært et eneste år at ingen måtte det. Dette overrasket meg en del. Har jeg en veldig streng IC siden noen av de fra hennes gruppe blir sendt hjem hvert år, eller er det faktisk så vanlig? Jeg trodde det var veldig sjeldent at folk ble sendt hjem. Det virker så utrolig drastisk.

Jeg er ferdig med campen i New York nå, så i morgen reiser jeg bort til vfamilien min i Washington. Jeg er også veldig fornøyd med Speak og kan godt anbefale dem. :)

Lenke til kommentar

Hei!

Blir USA snart nå :D Reiser med speak og er fornøyde med de som sitter på kontoret i Oslo. I USA sliter speaks samarbeidsorganisasjon (PIE) med å skaffe familier for øyeblikket. Dette har blant annet med økonomien i USA og gjøre.

Har ikke fått familie enda, noe som er ganske sent. Men samtidig var jeg jo en av de siste som ble akseptert på speaks program, så jeg forventet heller ikke å være først ute.

Anbefaler folk å reise med speak. Føler at jeg får bra oppfølging der, og de svarer på mail på kort tid.

Gleder meg stort nå!

Du er ikke sent ute enda… ;)

Jeg fikk velkomstfamilie den 6. september, dro den 7. september, og hadde fått ny velkomstfamilie (uten å høre noe fra Explorius om det) når jeg kom fram til byen jeg skulle bo (selvsagt en annen by enn deg jeg trodde når jeg dro) den 11. september.

Kjenner også noen som reiste med Speak nå nylig, hun kom tilbake etter en uke. Familien var lite inkluderende, og det var ett veldig kriminelt belastet miljø, med majoritet av svarte i byen og på skolen. De hadde sikkerhetskontroll for å komme inn på skolen, og hvite ble mobbet og fikk slengt dritt etter seg. Hun fikk ikke lov til å bytte familie, så hun kom rett hjem.

Lenke til kommentar

Nå er jeg veldig smålig, men sånne innlegg som det der er så uhøflige og avvisende. Det går an å svare litt hyggeligere. Noe sånn som "det skulle gå fint" eller "det er ikke noe problem", er mye hyggeligere enn "nei.".

Bare et innspill.

Sånt har blitt tatt opp før men tvert avvist... Også hvorfor mange driter i tråden etter hvert :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg veldig smålig, men sånne innlegg som det der er så uhøflige og avvisende. Det går an å svare litt hyggeligere. Noe sånn som "det skulle gå fint" eller "det er ikke noe problem", er mye hyggeligere enn "nei.".

Bare et innspill.

Jeez. Finnes det noe mere konkret enn et "nei"?

Lenke til kommentar

Bare et innspill.

Jeez. Finnes det noe mere konkret enn et "nei"?

Nei. Dog er det en uhøflig måte å ordlegge seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...