pinnsvin Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 De burde ha en endelig utreisedato for dere for flere måneder siden Her går det som smurt; har fått venner og har det morsomt. På skolen er det flott og jeg liker nesten alle timene mine. Har et fag som heter "parenting" som er helt idiotisk, for å være ærlig. Du lærer enkelt og greit hvordan du skal ta vare på barn osv. Økonomidelen er bra, men det har vi allerede hatt i matte 1 vgs så det er litt waste for meg, vi skal til og med få en sånn babydukke med oss hjem, noe jeg ikke ser fram til. Kanskje vertsmoren min vil ta den... Ellers så skjønner ingen i det hele tatt ironi. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Skolen her har også gått veldig greit, har ikke skaffet meg noe særlig med venner, noen bekjente og noen jeg sier hei til liksom. Det er en veldig stor andel av afro-amerikanere og meksikanere på skolen min. I dag hadde jeg min første tennistime, noe som var både gøy og hardt, det var liksom 40 varmegrader ute, så drakk sikkert 2 liter vann:P Lenke til kommentar
Lollygirl Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg er ei jente på 15 som har veldig, veldig lyst til å ta et år i usa, men det er to ting jeg bekymrer meg litt over: - Henger man etter når du kommer hjem? har ikke lyst til å gjøre det dårlig i 3. liksom. - Jeg har alltid hatt ganske mye hjemlengsel, så jeg lurer på om jeg vil klare det. Alle har sikkert hjemlengsel, men jeg lurer på om det blir et problem for meg. Ble det det for dere? Takk for svar:) Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg har alltid tidligere hatt en del hjemlengsel også, men her har du en familie som liksom skal ta over foreldre og søskenrollen. Hvis de ikke gjør de så har de feila De tar deg inn for ett år og skal være "familien" din, og for meg funker dette veldig bra Snakker med mor hver dag på mail og har (enda!) knapt tenk på det goda, det gamla Men er nok veldig individuelt Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Er du en av de som får ekstrem hjemlengsel, så er det vel kanskje ikke det rette for deg. Lenke til kommentar
Lollygirl Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det var godt å høre pinnsvin. Jeg tror det skal gå bra med meg også bare jeg får en god famile. Til dere som har vært der: er julen og andre høytider morsomme og oppleve der? Lenke til kommentar
Lollygirl Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Bare lurte på en ting: hvis man ikke får gå som senior på skolen får man da ikke graduation, og dermed ikke året godkjent? bare noe jeg hørte. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Om du blir Junior eller Senior har ikke noe å si. Det er fagene du skal ha som teller. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Man får året godkjent selvom man er Junior eller Senior, iallefall etter det jeg har hørt. Btw: Noen som kan fortelle meg hvor stort 1 acre er? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 1 acre = 4,0467 dekar/ 4,0467m2 Lenke til kommentar
sigz Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Heisann! Er kommet meg trygt over til Wisconsin etter en noe slitsom reisedag, men føler alt er verdt det. Familien er topp og gjør alt for at jeg skal ha det så bra som mulig. Har møtt masse nye folk, vært på football kamp, wal-mart (gud, som jeg elsker det stedet!), vært på skolen og fiksa fag og masse annet. Skolen var ny, stor og fin og pusset opp for 4 år siden. Tror også jeg skal begynne med Cross-Country, da jeg ikke orker trene 4 timer om dagen med football gutta:p Men nå må jeg løpe, farvel. Oppdaterer vel bloggen min snart. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 1 acre = 4,0467 dekar/ 4,0467m2 9405076[/snapback] Huset/tomten til vertsfamilien er 1 acre. Eget soverom, bad og de hadde en PC som var kun til min disposisjon + badebasseng. Gleder meg ekstremt nå Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ankom Boston for 3 dager siden, og stortrives så langt! Jetlagen har begynt å legge seg omsider Boston er bare dødskul, og man får litt småbyfølelse selv om det er en millionby. Har selv leilighet midt i byen og dermed i gangavstand til så godt som alt! Digger roomien min, og generelt alle ameikanere jeg har møtt så langt! Utrolig lette å kommunisere med, og veldig høflige uten å bli britisk-over-høflig liksom So far, VERY good! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Mange her som skal til Hawaii i februar? Når må man bestille? Lenke til kommentar
Gilmek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kommer helt ann på hvilken organisasjon du drar med. Veit EF/SMG sier at 2. turen til Hawaii er full allerede, men jeg veit virkelig ikke om det stemmer. Var 10 plasser igjen den 23. august i allefall. Du kan få året godkjent om du er junior, senior eller sophmore. Fordi det er fagene som teller, ikke hvilket år du er i. Alle de tre årene kan som regel velge fritt fra alle fagene. Tingen med graduation er at ikke alle tillater utvekslingsstudenter å delta uansett. Jeg blir ikke graduata selv om jeg er senior, fordi jeg ikke tar fag som inneholder nok poeng til at jeg får godkjent her. Men jeg gjør det hjemme, fordi fagene mine her kompenserer med det jeg skal ha der. Så graduation har ingenting med saken om du får det godkjent eller ikke å gjøre. Du må derimot ha C i alle fag, noe som til tider kan gi meg problemer har jeg en følelse av i spesielt et fag xD Hvor i Boston by bor du? var der for ikke så lenge siden, og den byen er konge:D Faktisk akkurat funnet ut at det er to norske jenter på en skole en halvtime fra her jeg bor. ei fra oslo og ei fra nord-norge:D Beste tipset mot hjemlengsel er å IKKE ringe hjem eller snakke med folk hjeme hele tiden. Virker som om alle vennene mine faller i den fella nå=/ Min verden faller i allefall på plass Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Her er jeg Junior med Senior-rettigheter:P kan dra til prom etc, det er iallefall hva vertsmor sa: ) Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Driver å fyller ut den internasjonale søknaden min til Speak nå, så spør de om hvilken religion jeg tilhører, men jeg er ikke medlem av noen slags religion så hva skal jeg skrive der? Så spør de også om jeg er villig til å være med på religiøse "sermonier" selv om det er noe som jeg ikke er vandt med. Jeg kunne godt ha blitt med å sett hvordan det er, men er ikke super hypp på å bli med i kirka klokka 09.00 hver søndag! Så burde jeg krysse Yes eller No der? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 SKriv at du er non-religous og på kirka vil Speak rette det til "yes" om du krysser "no". Fordi det ganske så vanskelig å skaffe familie hvis du nekter kirke. Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 SKriv at du er non-religous og på kirka vil Speak rette det til "yes" om du krysser "no". Fordi det ganske så vanskelig å skaffe familie hvis du nekter kirke. 9411585[/snapback] Okei, takk Får prøve med no, så får de bare endre så mye de vil på det! Hvis det blir for ille, får jeg heller prøve å diskutere med vertsfamilien Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Samtidig står det i arket du får av CASE her borte, at familien ikke kan tvinge deg med til kirken, nå er familien min i kirka. jeg ble hjemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå