Christeven Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei. Til dere som dro til USA, regner med dere måtte til ambasaden i oslo for å få visum? Hvor lang tid tok denne prosessen? Fra dere kom på møtet til dere hadde passet i posten. For er veldig usikker på når jeg må booke møtet, ettersom jeg trolig ikke kan gjøre det før rundt 20 juli, og reiser 2 august. Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Ca en uke fra intervju til passet kom rekommandert i posten. Jeg hadde intervju 29.juli i 2008 tror jeg det var, og avreise 5.august, og det gikk akkurat! Endret 13. juni 2011 av Chandon Lenke til kommentar
Bellamella Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei. Til dere som dro til USA, regner med dere måtte til ambasaden i oslo for å få visum? Hvor lang tid tok denne prosessen? Fra dere kom på møtet til dere hadde passet i posten. For er veldig usikker på når jeg må booke møtet, ettersom jeg trolig ikke kan gjøre det før rundt 20 juli, og reiser 2 august. Ca. en uke Men du kan hente pass og visum på ambassaden dagen etter hvis du opplyser dem om det. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Ca en uke fra intervju til passet kom rekommandert i posten. Jeg hadde intervju 29.juli i 2008 tror jeg det var, og avreise 5.august, og det gikk akkurat! Til meg tok det over en måned. Jeg hadde ingen reiseplaner og hadde avresiedato, så derfor tok det litt tid. Hvis du har reisedato, og du skal reise ut av landet før du reiser til USA, så kan det være lurt å si ifra om det, så du ikke blir uten pass hele sommeren. Lenke til kommentar
Marir Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Noen som har erfaringer med å avlyse utvekslingsåret? Enten før året har begynt, eller i ettertid. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ei som var i England samtidig som meg avbrøt ca. halvveis. Dro hjem, jobbet et halvår og måtte begynne i andre klasse til høsten. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 juhuuuuu blir London på meg:P Lenke til kommentar
crs92 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Har dere lest noe på norsk og historie pensum mens dere har vært borte eller? Nei, tok ikkje boekene med meg en gang Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Nå skal jeg dra mot flyplassen om 2 timer. Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Når man regner yards for en kicker, teller man med endzone da eller ikke? så når noen sier 45 yard field goal, er det egentlig 55(inkl endzone) eller er det 45? Lenke til kommentar
LFL Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Endzone telles med, så et 45 yard feild goal er det tatt fra 35 yard linja Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Endzone telles med, så et 45 yard feild goal er det tatt fra 35 yard linja Nesten riktig. Om ballen ligger på 35-yardline fks. Så er dette 35 yards til endzone, pluss 10 yards i endzone, pluss de yardsene fra linja hvor ballen snappes, bak til han som holder ballen for kicker. Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 hmmm kicka 50 meter første gang jeg prøvde igår. Hvordan er det i forhold til varsity-nivå?hmm Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 50 meter er jo 55 yards.. Proffene sliter når de nærmer seg 50 yards. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Hvis du er alene og bruker sånn greie til å holde ballen for deg (field goal tee) bør du klare det ganske greit fra 40 - 45 yard line (så 50, 55 meter). Men i en kampsituasjon er det helt annerledes, med folk som prøver å blokkere osv, i tillegg til at ballen ikke sparkes fra linja så det fort blir noen yards ekstra til der holderen er. Min erfaring er at det viktigste er å terpe på timing med holderen og extra points. I high school football hvil du ikke få så mange muligheter fra 50 yards, og vil da ikke ha like mye press på deg. Øv også på kickoffs, de bør gå nærme/i endzone på varsity nivå. Da snakker vi 60 yards, men det er ikke så ille hvis du har en kickoff tee. Å være kicker handler ikke nødvendigvis om å naile ett 55 yard field goal, det er mer det å være konsistent, skyte lange kickoffs og alle extra points. Hvor god du må være kommer også helt an på nivået på skolen og regionen din. Endret 23. juni 2011 av Attityd Lenke til kommentar
Kristinas Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Da jeg var i USA i 09/10, fikk jeg med med norskbøker. Fikk lekser tilsendt på It's Learning, og de måtte jeg også levere inn... fikk til og med karakter i faget. Hadde en norskprøve i semesteret - da ble jeg plassert alene i et rom på skolen med en vakt, og fikk en skriftlig norskprøve jeg måtte gjøre. Vil også legge til at jeg tok comparative doctrine der borte = slapp RLE i tredje klasse. Dersom jeg hadde tatt to engelskfag, kunne jeg også hatt fått det godkjent som et valgfag i tredjeklasse... (fordi jeg hadde så mange timer med det.) Endret 24. juni 2011 av Kristinas Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Jeg drar til San Diego i midten av august, og skal ordne visum i slutten av juli. Håper det går kjapt. Dere som reiser til USA: hva er erfaringene deres med pengebruk på mat, drikke og klær? Jeg er redd jeg har litt for lite Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Fantastisk hvor ofte det spørsmålet kommer opp Pengebruk er veldig individuelt og det er derfor ikke noe fasit på det. Organisasjonen som jeg reiser med anbefaler oss minimum 2,5k i måneden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå