Jonzki Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Når man får familie, er det slik at organisasjonen rett og slett sier at "Hei, disse folka skal du bo med ett år?". Fikk en mail fra explorius, og som jeg tolker det er det en familie som er interesserte i å ha meg, da jeg fikk beskjed om at "hvis dette kan være noe for deg så er det viktig at du kommer med rask tilbakemelding". Familien består av mor og datter, og de bor i Ohio. Jeg prøver å google det litt, men noen som kan si noe særlig om klimaet i Ohio? Eller noe som helst om Ohio? Utrolig spennende! http://en.wikipedia.org/wiki/Ohio Du har nok vaert inne her, og det er veldig mye info. Husker jeg skulle proove aa finne info i sommer naar jeg fikk vite at jeg skulle til Texas. Er ikke enkelt, man vet ikke hvor man skal starte. Men start med innbyggertall, klima og befolkningstype. Alt fins paa wiki-sia. Bare og sette seg ned aa vaere bestemt paa hva du skal finne saa staar det nok paa wikipedia. Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Virker som nesten alle skal reise med explorius :S Er det noen her inne som skal reise med YFU eller?? og om dere vet om en del? Lenke til kommentar
roxyjenta Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg skal reise med YFU Skal sende inn alle papirer (?) innen tirsdag... Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 lett å finne økonomifag som tilsvarer de i Norge ? tenkte samf.øk... Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg skal ta økonomistyring på vg2. Jeg kan ikke se for meg at det skal være så veldig vanskelig å finne økonomifag i USA. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg skal ta økonomistyring på vg2. Jeg kan ikke se for meg at det skal være så veldig vanskelig å finne økonomifag i USA. Skolen min har ikke økonomistyring, men den har economics som vil tilsvare samfunsøkonomi. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Virker som nesten alle skal reise med explorius :S Er det noen her inne som skal reise med YFU eller?? og om dere vet om en del? Er her med YFU naa. I Norge er de en gjeng primitive tyskere. Her jeg bor i USA er det YFU overalt, men noen andre jeg kjenner har ikke blitt kontaktet av en omraaderep engang. Men jeg synes det er en flott organisasjon Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 2011/2012 meld dere inn i face gruppa Utvesklingsstudent 2011/2012 Lenke til kommentar
fluesmekker Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Noen som vet om det å ha skilte foreldre påvirker hvor mye man kan få i stipend, og i såfall hvor mye man kan få? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg tror ikke det påvirker i denne sammenhengen, men for vanlig VGs så dobles beløpsgrensen for hva aleneforelder kan tjene før du ikke lenger får stipend, ikke mengden altså... Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg lurer på en ting? Jeg vet at jeg må søke på andre klasse her i Norge nå snart. men skal jeg ta fagvalg også? isåfall, må jeg velge liknende fag her som jeg skal ha i usa, for jeg vet ikke hva slags fag det blir. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Ja det må du, så må du finne tilsvarende fag i usa. Dette må du gjøre fordi at du må bygge videre på noen av fagene når du kommer tilbake for tredje året i Norge. Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 ja. vet noen om de har noe som er tilsvarende internasjonal engelsk? Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Det dekker man vel ganske greit gjennom de obligatoriske engelskfagene der borte. Men jeg lurer på en ting: Hvis det er noen fag jeg ikke skal bygge videre på i 3., må jeg ta de i USA da ?? Vet jeg ikke må ha språk (ihvertfall på min skole) men sånn om jeg velger Kjemi 1 neste år og ikke skal fortsette med det i 3. må jeg ta det der? Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Det dekker man vel ganske greit gjennom de obligatoriske engelskfagene der borte. Men jeg lurer på en ting: Hvis det er noen fag jeg ikke skal bygge videre på i 3., må jeg ta de i USA da ?? Vet jeg ikke må ha språk (ihvertfall på min skole) men sånn om jeg velger Kjemi 1 neste år og ikke skal fortsette med det i 3. må jeg ta det der? Saa lenge du har 2 fag du kan fortsette med innenfor samme programomraade skal det gaa greit, men alt er opp til skolen. Ta en tur opp til raadgiver! Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hmmmm, så da kan jeg ta Fysikk og R matte som jeg skal fortsette med og i tillegg velge biologi og kjemi i 2.klasse bare for poengenes del men likevel ikke ha de? Haha, chillern. Lenke til kommentar
Stinahf Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Du må vel ta fagene i USA for å få de godkjent i Norge, aner ikke hvordan det blir med studiepoengene da.. Hmm. Tror det blir vanskelig å komme tilbake etter å ha tatt fysikk og R matte i utlandet da, så jeg har begynt på Fysikk, Kjemi og R1 nå for å minske mengden arbeid i USA. ;D Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Så du mener fysikken er lett da? Men matten kan man vel velge nivå...Skal du være utvekslingsstudent i 3dje eller mener du at du skal velge de fagene mens du er i usa (isåfall skjønner jeg ikke at de minsker mengden....) Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Vil du faa fagene godkjent maa du ta fagene i USA, og det er opp til skolen om de vil godkjenne fagene og om de vil gi realfagspoeng for fagene. Ta en prat med raadgiver! Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Har prata med han og han sier hvertfall jeg ikke trenger ta språk, og at likevel vil stå fullført i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå