mrsbiotherm Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ja, nettopp. Takk for svar Martin (Og dere andre!!) Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hva er anbefalt søknadsfrist for 2012/2013 året? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 November. 1 Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Har sendt inn mine siste papirer nå. Er jeg veldig sen? Vil dette øke sjansene mine betydelig for at jeg først får familie i august/september? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Fordi det er ikke førstemann til mølla når det gjelder familie. De som har profilen ferdig tidlig kommer muligens raskere ut til potensielle vertsfamilier, men er ikke sånn at de som blir sist ferdig får familie til slutt. Lenke til kommentar
Marir Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Merker jeg tar det innover meg at jeg skal lese så mye dritt om Explorius nå plutselig, da jeg ikke fant særlig mye om dem da jeg søkte i sommer. Noen erfaringer med organisasjonen ASSE i USA? Lenke til kommentar
mrsbiotherm Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Merker jeg tar det innover meg at jeg skal lese så mye dritt om Explorius nå plutselig, da jeg ikke fant særlig mye om dem da jeg søkte i sommer. Noen erfaringer med organisasjonen ASSE i USA? Jeepp, jeg òg. Kanskje de tok inn litt for mange studenter i sommer? Vet ikke jeg, Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 teller realfagspoeng i opptak til universiteter i usa? spør her sideen folk vet sikkert endel om studier i usa Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Nei, men 'avanserte' fag som er relevante kan hjelpe søknaden. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hadde samtale idag med rådgiver på skolen, som sa at hvis jeg dro 2.vgs måtte jeg gå om igjen 2vgs når jeg kom tilbake til norge? Dette da snakk om elektro , og service og samferdsel? Forstår elektro - men ss? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ja, stemmer bra det. Yrkesfag er omtrent umulig å få godkjent om man ikke har en veldig snill rektor. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hadde samtale idag med rådgiver på skolen, som sa at hvis jeg dro 2.vgs måtte jeg gå om igjen 2vgs når jeg kom tilbake til norge? Dette da snakk om elektro , og service og samferdsel? Forstår elektro - men ss? Skulle du ta både fagbrev og få studiekompetanse? Hvor mange år vil det ta? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Fagbrev + studiekompetanse vil ta 5 år.dvs 4 år for fagbrev + 1 år påbygg. Lenke til kommentar
stekar1 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Takk for svar pinnsvin. Da vet du kanskje dette å: Hvis man tar opp fag, dette vil vel telle i utlandet å? Eller er det kun den første karakteren du får som teller? Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hadde samtale idag med rådgiver på skolen, som sa at hvis jeg dro 2.vgs måtte jeg gå om igjen 2vgs når jeg kom tilbake til norge? Dette da snakk om elektro , og service og samferdsel? Forstår elektro - men ss? Jeg fikk forhåndsgodkjenning for mitt år, som skulle være Salg, Service og Sikkerhet. Men når jeg kommer hjem kommer jeg uanset til å ta reiseliv, for det er det som frister mest. Men man har ikke alle fagene som man trenger, så det blir veldig mye å lære seg på egenhånd og ta som privatist hvis man ikke skal gå om igjen. Men det skal være helt mulig! Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Takk for svar pinnsvin. Da vet du kanskje dette å: Hvis man tar opp fag, dette vil vel telle i utlandet å? Eller er det kun den første karakteren du får som teller? Hmm vet ikke sikkert men vil anta at hvis man forbedrer karaktere så vitnemålet forandres så gjelder de forbedrerde karakterene. Vet noen andre sikkert? De vil se på gjennomsnittet på alle karakterene, og det er det som tells. Lenke til kommentar
roxyjenta Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvis dere kunne valgt; hadde dere tatt og reist til USA med YFU eller AFS? Nysgjerrig på hva dere har hørt av andre og muligens opplevd selv. Godkjent med YFU venter på svar med AFS, men hvis jeg blir godkjent av de må jeg ta et valg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå