Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

De gir dårlig med informasjon, de lyver, de har elendig kundeservice og oppfører seg overlegene ovenfor studenter, og slik som "EHM? VET DU IKKE DET?", feil-informerer om masse rart, tar seg vann over hue.

 

 

off, og jeg som hadde tenkt å melde meg hos dem senere i dag. Troor kanskje jeg dropper det nå, eller i det minste tenker meg om litt...

 

Hm, jeg har som oppfatning at de egentlig er et ganske bra byrå. Explorius det. Selv om det har vært en del styr med å få fastsagt dato for intervju - en stund siden jeg sendte inn interesseskjema nå.

 

Jeg var på intervju med Aspect i går, da! :) Og de virket veldig bra. Jeg håper bare jeg kommer inn jeg nå.

 

Er det noen andre som har tenkt seg til England i 2011/2012? Disse vil jeg gjerne vite om :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har eit lite spørsmål. Viss me tek situasjonen slik at eg har fått vertsfamilie, men eg er ikkje heilt "nøgd" med den familien. Er det då mogleg og legge den på "vent", og sjå om eg får ein anna familie? Og viss eg ikkje får det, kan eg då gå tilbake til den gamle?

Lenke til kommentar

De gir dårlig med informasjon, de lyver, de har elendig kundeservice og oppfører seg overlegene ovenfor studenter, og slik som "EHM? VET DU IKKE DET?", feil-informerer om masse rart, tar seg vann over hue.

 

Jepp. Fullstendig enig i det Rudde her sier. Og StineEvra, jeg hadde også et godt inntrykk av dem til å begynne med, det endret seg fort kan man si.

 

Sorry jenter, men kan ikke gjøre annet enn å si at en bedrift trenger menn i ledelse og administrasjon. De jente i Explorius er treige og fullstendig ute av kontroll.

 

Det er en grunn til at jeg får tilbake penger av dem etterhvert :)

Lenke til kommentar

Vil også si det samme om Explorius her. Det er jo tydlig at de ikke samarbeider i organisasjonen. Jeg fikk først vertsfamilie i mars, og ba dem om å sjekke opp den katten de hadde(har allergi, og ville dermed ikke at kattte skulle være inne). Tok nærmer en måned før jeg fikk beskjed igjen, om at den familien skulle jeg vist ikke til likevel.

 

21. juli fikk jeg avreisedato 30. juli, uten å ha hørt noe mer fra dem siden april. Jeg ringte dem opp, og hun sa at jeg skulle til den familien i Idaho allikevel... Dette hadde vist dem fått beskjed om en måned tidligere, uten at jeg hadde fått vite noe.

 

.... familien har forresten katt, og den er inne.

Lenke til kommentar

Da har jeg snart tenkt til å søke ;)

Men det er et par ting jeg lurer på først. Hvis man tar realfag i USA, kan man få det godkjent i Norge? Vet at det er opp til skolen, men er det noen som har fått det godkjent? Og så lurer jeg på hvilke amerikanske fag som tilsvarer disse:

- Matematikk R1 (har hørt at dette er Pre-Calc. Stemmer dette? Og er Calculus en fortsettelse av Pre-Calc, slik at det er mulig å ta først Pre-Calc, og så Calculus?)

- Kjemi 1

- Biologi 1

- Fysikk 1

- Telles Am. History som historie, eller må man ta noe annet? Hva gjorde dere tidligere utv. studenter?

- Måtte dere ta kroppsøving i USA?

- Har de fleste skolene fransk?

 

Håper noen tar seg tid til å svare, for realfagene er ganske avgjørende for om jeg bestemmer meg for å søke eller ikke :)

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar

Når det gjelder pre calc så opplever jeg det nesten som for enkelt, og nokså likt T1. Problemet er at det ikke er helt likt, og at calculus bygger på pre calc, slik at det igjen kan være for vanskelig.

 

Men er det mulig å ta Pre-Calc et semester, og så Calculus neste semester? Det er vel da kanskje det lureste å gjøre, for å være sikker på å få det godkjent? ;)

Lenke til kommentar

Jeg må skrive en liste med de 4 fagene som jeg liker best på skolen. Hva heter Samfunnsfag og Naturfag i Amerika?

 

De har vell ikke akkurat et fag som heter naturfag... eller samfunnsfag - i alle fall ikke på noen av de 35846785 skolene jeg var på. Jeg ville sagt "social sciences" og "nature sciences" eller "nature studies" eller noe slikt. På spansk heter det i alle fall "ciencias naturales."

 

Om pre-calc: Pre-calc var ufattelig vanskelig på skolen min! Jeg tok bare algebra 2 (haha) fordi jeg har P-matte, men de som tok pre-calc holdt jo på å stryke hele gjengen. Er garantert forskjellig fra skole til skole, men på skolen min var det absolutt noe av det vanskeligste. Calc var enda vanskeligere. Herregud...

 

Men de fleste holdt på å dø av den skolen der. Jeg holdt også på å dø, selv om fagene var lette! Problemet var de ufattelige haugene med lekser og innleveringer jeg måtte pløye meg gjennom når det var quiet hours / study hours.

 

- Telles Am. History som historie, eller må man ta noe annet? Hva gjorde dere tidligere utv. studenter?

Jeg tok World History. Det varte hele året, men henger fortsatt etter i historien. Lærte jo ikke litt det samme som de i Norge.

 

- Måtte dere ta kroppsøving i USA?

Tja, dersom man kaller P.E kroppsøving. På skolen min gikk det ut på å kaste erteposer, spille bowling, spille softball og badminton. Skolen hadde også noe som var litt hardere som ligner mer på gym i Norge, men jeg var lat.

 

- Har de fleste skolene fransk?

Nei, de fleste skolene har ikke fransk. De fleste har spansk, og færre har tysk. Spørs jo litt hvor du ender.

Endret av Awah
Lenke til kommentar

Slik er det på den kristne privatskolen jeg går på nå Awah.

 

Begynte 6 uker etter, men til og med fra start, ville det endt katastrofisk hvis jeg hadde gått Pre-Calc.

 

Krysser fingrene på at Algebra 2 godkjennes som S1 i Norge.

 

Man kan alltids ta opp fag, man dør ikke om man misser litt de første 3 årene på VGS. Du får mer ut av et år i USA uansett, som er verdt sinnsykt mye mer :)

Lenke til kommentar

Kommer helt an på skolen hvilke fag du kan ta. Skolen min har fransk, spansk, tysk, japansk, latin, you name it. Men det er til gjengjeld en enorm skole.

 

Og på skolen min er gym obligatorisk kun for freshmen og sophomores :)

 

Hvor stor skole er du på?

 

Gym er ikke obligatorisk her, men jeg må ta det for å få året godkjent i Norge.

Lenke til kommentar

Da har jeg snart tenkt til å søke ;)

Men det er et par ting jeg lurer på først. Hvis man tar realfag i USA, kan man få det godkjent i Norge? Vet at det er opp til skolen, men er det noen som har fått det godkjent? Og så lurer jeg på hvilke amerikanske fag som tilsvarer disse:

- Matematikk R1 (har hørt at dette er Pre-Calc. Stemmer dette? Og er Calculus en fortsettelse av Pre-Calc, slik at det er mulig å ta først Pre-Calc, og så Calculus?)

- Kjemi 1

- Biologi 1

- Fysikk 1

- Telles Am. History som historie, eller må man ta noe annet? Hva gjorde dere tidligere utv. studenter?

- Måtte dere ta kroppsøving i USA?

- Har de fleste skolene fransk?

 

Håper noen tar seg tid til å svare, for realfagene er ganske avgjørende for om jeg bestemmer meg for å søke eller ikke :)

 

Realfagene kjemi, Biologi og Fysikk tilsvarer Chemistry, Biology og Physics. Disse fagene er relativt enkle i USA nAr alle elevene mA ta de i lOpet av sin High School skolegang. Pa de fleste skolen tilbyr de AP (advanced placement) som er vanskeligere fag pA et hOyere nivA en vanlig chemistry, Biology og Physics. SA anbefaler deg A ta, AP eller eventuelt PreAP skal du ta noen realfag. Fordi de er latterlig lette i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...