Attityd Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Joda, mente bare at skolen er viktig. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Georgia er helt herlig! Swimming Pools and fried alligator! Livet er herlig Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Told ya! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er det flere som har prøve på skolereglene sine? Jeg fikk utlevert en bok på 33 sider som jeg skulle lese til fredag og da har jeg prøve på reglene... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Vi hadde også en "prøve" på reglene Lenke til kommentar
Awah Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Regler? Ehh... fant ut av dem litt er litt. "Åja, kan jeg ikke komme hjem halv 1 om natten på søndager? Du, det visste jeg ikke, unnskyld!" Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, forresten den "boka" jeg må lese er 40 sider, ikke 33 Aner ikke hvor jeg fikk 33 fra. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Regler? Ehh... fant ut av dem litt er litt. "Åja, kan jeg ikke komme hjem halv 1 om natten på søndager? Du, det visste jeg ikke, unnskyld!" Hva har det med skoleregler å gjøre? Lenke til kommentar
roxyjenta Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei Tenkte at siden det er så utrolig mange som har reist til utlandet et år som utvekslingsstudent er aktive her; ville jeg spørre om noe som jeg mener er det viktigste, nemlig organsasjon! Har brukt noen timer på internett og har helt klart utelukket EF (selv om det er mange solskinnshistorier så vil ikke jeg være den muligens 1% av 100 som har det helt elendig. De jeg vurderer er - Explorius - Afs - Yfu Er det noen som har hørt noe negativt eller erfart noe negativt med disse? (Leste om at ikke alle fikk soft landing campen som reiste med Explorius, men bortsett fra det?) Vertsfamilie er jo helt klart det viktigste og hvor nøye disse blir sjekket. Så hvilket intrykk har du fra de forskjellige organisasjonene? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Reiste med YFU, greie folk som har god kontakt med org. delen i USA, men som i 2008 hadde store problemer med å finne familie noe som desverre slo ut på meg. Er en helt grei org, ikke over eller under f.eks exploritus - alle har sine feiler. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er Mexico trygt å reise til som utv.student? spør for en venninde.Var jo mye gjengdrap der en stund. narkobander osv Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Har ei veninne som er der nå. Skolen er visst sinnsykt sikker, og i tillegg så blir man jo vanligvis ikke områder med mye kriminalitet. Lenke til kommentar
MalaPlay982 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Vet noen hvilke organisasjoner som gir deg lov til å øvelseskjøre når man er utvekslingsstudent? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 De aller fleste godtar øvelseskjøring i regi av skole eller kjøreskole, men om staten ikke tillater det, så hjelper det ingenting. Dessuten er det idiotisk å velge org. på det grunnlaget. Speak godtar ihvertfall øvelseskjøring igjennom skole eller kjøreskole. Lenke til kommentar
StineEvera Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei! Jeg har tenkt meg på utveksling til England i året 2011/2012. Og jeg vil gjerne dra med det byrået som gir meg god oppfølging, som hjelper meg hvis noe går galt, og som helst ikke er det dyreste. Det jeg vurderer nå er Explorius og Aspect. Jeg har sendt inn søknad til begge to. Og derfor lurer jeg på; hvilken av disse er best? Noen som har vært på utveksling i England, som har noen erfaringer å dele? Kanskje noen har et annet byrå å anbefale? - Stine Lenke til kommentar
Stinahf Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 England høres flott ut, har lest noen blogger om folk som reiste på utv. dit, og virker som om mange av dem stortrivdes. Når det kommer til organisasjoner tror jeg ikke at det er noen her som har reist/skal reise med mere enn en org. Det er derfor umulig å si hvilken org. som er den beste, når man da kun har erfaring med en. Selv anbefaler jeg STS, fordi jeg hittil er svært fornøyd. Forresten, når det kommer til pris ender de fleste org. på samme beløp i det lange løpet uansett. De billigere org. har ofte ikke så mye inkludert, mens dyrere org. som AFS har nesten alt inkludert. Lenke til kommentar
surtei Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg er i Storbrittania no og har det glimrende. Reiser ikke med noen organisasjon, men med Hordaland fylkeskommune. Bare ta mer kontakt viss du vil ha noe mer informasjon eller vite noe om hvordan jeg har det her Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hvordan blir det med skolen i USA? Jeg tenker at det kommer til å bli vanskelig å holde følge med de andre elevene, også må jeg jo ha grunnlag til å kunne komme inn på vg3 når jeg kommer hjem igjen. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Det spørs jo hvilke fag du velger, men skolen i USA er generelt latterlig enkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå