Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!:)

 

Har nå i det siste halvår sittet å spionert på denne tråden :ph34r: ... Har også lagt igjen noen innlegg med diverse spørsmål osv, men har nå kommet til stadiet der jeg vil bestemme om jeg vil dra. Landet jeg tenker på er USA. Jeg har akkurat begynt på VGS nå, og tenker derfor på hva jeg skal gjøre i VG2.

 

Hva syntes dere? Er det bare å hoppe i det?:D

 

Har vært svært usikker, var på et punkt i sommerferien da jeg plutselig var helt i 100, og ville dra til USA, men så tappet interessen halvveis ned igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal.. :S

Lenke til kommentar

Hvilket fylke er du ifra? Jeg har i det siste fått ett inntrykk av at det å reise med noe fylket arrangerer er bedre og tryggere enn å reise med en organisasjon..

 

Hvilket fylke er du ifra? Jeg har i det siste fått ett inntrykk av at det å reise med noe fylket arrangerer er bedre og tryggere enn å reise med en organisasjon..

Lenke til kommentar

Hvilket fylke er du ifra? Jeg har i det siste fått ett inntrykk av at det å reise med noe fylket arrangerer er bedre og tryggere enn å reise med en organisasjon..

 

Hvilket fylke er du ifra? Jeg har i det siste fått ett inntrykk av at det å reise med noe fylket arrangerer er bedre og tryggere enn å reise med en organisasjon..

 

jeg er selv fra trheim, drar med AFS.

Kan ikke se noe spesielt bedre med fylke annet enn at skolen du kommer til har hatt andre norske studenter der før(?) hvis de samarbeider med en skole.

Lenke til kommentar

alt. vertsfamilier.. de har som oftest samme vertsfamilier i mange år, du er sikker på at vertsfamilien du kommer til har god kontroll og faktisk er skikkelig og du får all mulig hjelp når du trenger det.. Og, som oftest er det flere som reiser ilag, så du har alltids noe sosialt, blant norske og de du blir kjent med som bor der du skal

Lenke til kommentar

Hei!:)

 

Har nå i det siste halvår sittet å spionert på denne tråden :ph34r: ... Har også lagt igjen noen innlegg med diverse spørsmål osv, men har nå kommet til stadiet der jeg vil bestemme om jeg vil dra. Landet jeg tenker på er USA. Jeg har akkurat begynt på VGS nå, og tenker derfor på hva jeg skal gjøre i VG2.

 

Hva syntes dere? Er det bare å hoppe i det?:D

 

Har vært svært usikker, var på et punkt i sommerferien da jeg plutselig var helt i 100, og ville dra til USA, men så tappet interessen halvveis ned igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal.. :S

 

Hopp i det! Jeg drar neste uke til Acworth, Georgia. Jeg har fått en kjempebra familie og skal gå et år på skole i USA, tenk deg det da! Hvor insane fett er ikke det?! Hopp i det!

Lenke til kommentar

alt. vertsfamilier.. de har som oftest samme vertsfamilier i mange år, du er sikker på at vertsfamilien du kommer til har god kontroll og faktisk er skikkelig og du får all mulig hjelp når du trenger det.. Og, som oftest er det flere som reiser ilag, så du har alltids noe sosialt, blant norske og de du blir kjent med som bor der du skal

 

Drar jeg med AFS vet jeg at familien har gått igjennom en hard og streng søknadsprosses og gjør det frivillg og de gjør det ikke for penger. Bare det at det er frivillig skaper en trygghet. Gjennom søknadsprosessen til familien er AFS hjemme hos familien og har intervju med de. Mye likt som når studentene er gjennom sin søknadsprosess. Dette var en av grunnene til at jeg valgte AFS, grunnet at det er en "non-profit" organisasjon.

Hvis ikke familien kan hjelpe deg har alle AFS studenter en kontakt person som er der for å hjelpe deg i vanskelige sitasjoner og lignende.

Med AFS deltar jeg også sosialt med andre AFS studenter i samme by, det er flere orienteringer og happeninger gjennom året.

Lenke til kommentar

Hei!:)

 

Har nå i det siste halvår sittet å spionert på denne tråden :ph34r: ... Har også lagt igjen noen innlegg med diverse spørsmål osv, men har nå kommet til stadiet der jeg vil bestemme om jeg vil dra. Landet jeg tenker på er USA. Jeg har akkurat begynt på VGS nå, og tenker derfor på hva jeg skal gjøre i VG2.

 

Hva syntes dere? Er det bare å hoppe i det?:D

 

Har vært svært usikker, var på et punkt i sommerferien da jeg plutselig var helt i 100, og ville dra til USA, men så tappet interessen halvveis ned igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal.. :S

 

Hopp i det! Jeg drar neste uke til Acworth, Georgia. Jeg har fått en kjempebra familie og skal gå et år på skole i USA, tenk deg det da! Hvor insane fett er ikke det?! Hopp i det!

 

Agreed, jeg var en periode etter jeg hadde søkt og fått godkjent plass usikker på om ville dra. Fikk "second-thaughts", hadde jeg trekt meg og gått andre året i Norge så vet jeg for sikkert at jeg hadde angret meg når sommeren begynte å nerme seg. Gått snart 2 uker på skolen her i USA nå, har det utrolig bra. Møter nye folk hver dag og familien min er kjempe bra. Angrer IKKE på at jeg forlater Norge og vennene i et år. Jeg vet at de fins når jeg kommer tilbake og at jeg har opplevd tusen ganger mer enn alle vennene mine tilsammen. Har jeg noe på hjertet vet jeg at bestekompisene mine fins noen tasteklikk unna.

Lenke til kommentar

alt. vertsfamilier.. de har som oftest samme vertsfamilier i mange år, du er sikker på at vertsfamilien du kommer til har god kontroll og faktisk er skikkelig og du får all mulig hjelp når du trenger det..

...Og det får du ikke igjennom en organisasjon? Troll. :whistle:

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

alt. vertsfamilier.. de har som oftest samme vertsfamilier i mange år, du er sikker på at vertsfamilien du kommer til har god kontroll og faktisk er skikkelig og du får all mulig hjelp når du trenger det.. Og, som oftest er det flere som reiser ilag, så du har alltids noe sosialt, blant norske og de du blir kjent med som bor der du skal

 

Men å dra til utlandet for å henge med andre nordmenn? Sorry, men det høres ufattelig kjedelig ut. Heller få litt utfordringer ved å måtte møte nye folk, måtte snakke et nytt språk, og måtte begi seg ut i en fremmed kultur uten noen form for backup. Ikke bare dilte sammen med andre nordmenn og snakke norsk 80% av tida. Da kan man nesten vurdere om det er verdt det.

 

Selvfølgelig IMO det jeg skrev.

Lenke til kommentar

Jeg reiser med Explorius. Jeg har ikke plass.

 

De hadde også satt 31. august som siste frist. Nå har de sagt at de som ikke får plass i dag (fredag), reiser i uken etter 7. september.

 

Er altså en liten mulighet for at jeg får plassering om noen timer, men jeg har egentlig begynt å gi opp New York Campen. Men bare jeg får vite hvor jeg skal, så er jeg fornøyd. Bare hvilken stat hadde vært supert å vite. Men forstår også at de ikke vil gi meg falske forhåpninger, ved å gi meg informasjon de ikke er 100% sikre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...