Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått flybilletten! Drar på tirsdag! :D

Noen flere som reiser med EF på tirsdag?

 

Jeg reiser på tirsdag, men drar ikke med EF da :p

 

ah ;) når drar du? :) Skal møte opp på gardermoen kl 5 omtrent, jeg.

 

Flyet går fra 07.30 fra Flesland til Frankfurt. Og så er det til New York 13.15 :)

Lenke til kommentar

Lykke til folkens!

 

Nå er det 3 år siden jeg var like spente som dere var!

Hadde et fantastisk år. Og dere som ikke har fått familie - ikke stress.

Jeg fikk beskjed 5 dager før avreise. Nå var min situasjon litt spesiell også da, da jeg fikk muligheten til godta/avslå min familie, da den var noe "spesiell"...

Lenke til kommentar

Lykke til folkens!

 

Nå er det 3 år siden jeg var like spente som dere var!

Hadde et fantastisk år. Og dere som ikke har fått familie - ikke stress.

Jeg fikk beskjed 5 dager før avreise. Nå var min situasjon litt spesiell også da, da jeg fikk muligheten til godta/avslå min familie, da den var noe "spesiell"...

 

Ahaha jeg fikk beskjed 1 dag før avreise :D

Hadde ingen aning om hvor jeg skulle, hvem jeg skulle bo hos eller hvem som skulle hente meg på flyplassen ahaha gjett om jeg var nervøs :)

Men det endte opp til å bli det mest utrolige året i mitt liv, så til dere som skal dra/har dratt allerede, nyt hvert sekund :)

 

Er det noen tidligere utvekslingsstudenter som har klart å få realfagspoeng for fagene dere tok i USA? Eventuelt hvem snakket dere med, skolen eller utdannings-ett-eller-annet?

Lenke til kommentar

Fått flybilletten! Drar på tirsdag! :D

Noen flere som reiser med EF på tirsdag?

 

Jeg reiser på tirsdag, men drar ikke med EF da :p

 

ah ;) når drar du? :) Skal møte opp på gardermoen kl 5 omtrent, jeg.

 

Flyet går fra 07.30 fra Flesland til Frankfurt. Og så er det til New York 13.15 :)

 

 

Aah, da er det muuulig vi møtes i frankfurt! ;) Drar fra oslo kl 6, til frankfurt, så videre til Washington D.C :)

Lenke til kommentar

Sorry for dobbelpost, men..

 

Leste på nettet et sted at når man kommer til USA, kan de sjekke pc-en og anmelde om man har noe på pc-en.. Noen som vet noe mer om dette, eller har hatt problemer med det? De fleste har jo noen filmer og en del musikk fra limewire e.l. liksom.. Er det noe å bekymre seg for, om man skulle ha noe på pc-en?

Lenke til kommentar

Sorry for dobbelpost, men..

 

Leste på nettet et sted at når man kommer til USA, kan de sjekke pc-en og anmelde om man har noe på pc-en.. Noen som vet noe mer om dette, eller har hatt problemer med det? De fleste har jo noen filmer og en del musikk fra limewire e.l. liksom.. Er det noe å bekymre seg for, om man skulle ha noe på pc-en?

Tull.

Lenke til kommentar

Sorry for dobbelpost, men..

 

Leste på nettet et sted at når man kommer til USA, kan de sjekke pc-en og anmelde om man har noe på pc-en.. Noen som vet noe mer om dette, eller har hatt problemer med det? De fleste har jo noen filmer og en del musikk fra limewire e.l. liksom.. Er det noe å bekymre seg for, om man skulle ha noe på pc-en?

De sjekker stort sett PC-en for sprengstoff etc. Har fremdeles til gode at de sjekker innholdet.

Lenke til kommentar

På hvilken måte var den spesiell?

 

Et lesbisk par i 30årene.

Var fantastisk!

 

Haha. Herlig :D

 

Til dere som har vært i USA. Downloadet dere fra TPB o.l?

Har fått anbefalinger om å slutte å downloade torrents.. men det kan da umulig være større risiko i USA enn i Norge..

Lenke til kommentar

Sorry for dobbelpost, men..

 

Leste på nettet et sted at når man kommer til USA, kan de sjekke pc-en og anmelde om man har noe på pc-en.. Noen som vet noe mer om dette, eller har hatt problemer med det? De fleste har jo noen filmer og en del musikk fra limewire e.l. liksom.. Er det noe å bekymre seg for, om man skulle ha noe på pc-en?

Er vel sånn at de har lov til å gjøre det, men tror ikke det har skjedd enda...

 

Heldigvis har jeg ikke LimeWire mer, Spotify Premium all the way <3

 

Til dere som har vært i USA. Downloadet dere fra TPB o.l?

Har fått anbefalinger om å slutte å downloade torrents.. men det kan da umulig være større risiko i USA enn i Norge..

Gjelder dette for norske torrents også? Vil ikke tro at NRK kommer til å saksøke meg fordi jeg laster ned Radioresepsjonen (de kommer på TV til høsten! :D), mens jeg er i USA.

Lenke til kommentar

Et annet spm. Trenger svar fort! Fikk en snusboks av en kamerat for å la amerikanerne prøve, men finner de ut om jeg har det om jeg legger den i baggen min? Snuser ikke selv..

De selger snus i USA, i hvert fall porsjonvarianten.

 

Åja :p Men forresten.. Hvis jeg ikke bruker snusen selv, kan de vel ikke si noe? Det kunne vært gave til vertsfamilien liksom... (?)

Lenke til kommentar

Går studiespess. Hvor mye får jeg i stipend, altså hvor mye trenger jeg å betale for programmet siden stipend betaler det?

 

Stipendet mitt kom på 51000, og jeg ville ALDRI ha fått stipend om jeg gikk i Norge. Men er likevel ikke sikkert at alle får så mye. Og stipendet kommer lenge etter at avgiften er betalt, så du må betale hele avgiften først.

 

Og snusen i USA er ikke særlig imponerende. Stort sett tyggetobakk og annet jalla. Er snus veldig viktig kan du gå på www.buysnus.com eller bare ta med. Hvem er du redd for skal finne ut om du snuser, robbern? Det er vel ikke ulovlig med organisasjonen?

Lenke til kommentar

Går studiespess. Hvor mye får jeg i stipend, altså hvor mye trenger jeg å betale for programmet siden stipend betaler det?

 

Stipendet mitt kom på 51000, og jeg ville ALDRI ha fått stipend om jeg gikk i Norge. Men er likevel ikke sikkert at alle får så mye. Og stipendet kommer lenge etter at avgiften er betalt, så du må betale hele avgiften først.

 

Og snusen i USA er ikke særlig imponerende. Stort sett tyggetobakk og annet jalla. Er snus veldig viktig kan du gå på www.buysnus.com eller bare ta med. Hvem er du redd for skal finne ut om du snuser, robbern? Det er vel ikke ulovlig med organisasjonen?

 

 

Haha snuser ikke selv :p Fikk en boks av en kamerat.. Han sa jeg kunne gi bort til amerikanerne ;p Men å ha med tobakk og sånt.. Når jeg tenker meg om.. er vel harmløst å ha EN boks i baggen med snus ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...