Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått welcoming family i somerset, Pennsylvania! :D Var flere familier som kunne ha meg, så jeg skulle få mer info om senere plassering, men kunne velge om jeg ville bli hos den første familien også! Det er jo hockeyparadis deluxe i de traktene! Synes jeg er rimelig heldig..

 

Så kjekt :) Jeg fikk velkomstfamilie i Somerset, Pennsylvania, men noen dager etter fikk jeg vertsfamilie i Martinsburg, Pennsylvania (ca en time fra Somerset) :)

Lenke til kommentar

Har fått welcoming family i somerset, Pennsylvania! :D Var flere familier som kunne ha meg, så jeg skulle få mer info om senere plassering, men kunne velge om jeg ville bli hos den første familien også! Det er jo hockeyparadis deluxe i de traktene! Synes jeg er rimelig heldig..

 

Så kjekt :) Jeg fikk velkomstfamilie i Somerset, Pennsylvania, men noen dager etter fikk jeg vertsfamilie i Martinsburg, Pennsylvania (ca en time fra Somerset) :)

 

Aah så gøy! :D Var flere vertsfamilier som var interesserte i meg, og jeg skulle snart få mer info, så kanskje jeg også får et annet sted, da? :)

 

Har du blogg, face, eller noe? :) Hadde vært hyggelig å holde litt kontakt med folk i nærheten, spesielt :)

Lenke til kommentar

Daamn, det er meg ett kjør å lage fag-plan for året mitt i wisconsin. Skal ha visse fag jeg MÅ ha som senior, og de jeg MÅ ha for å få året godkjent. Akkurat nå ser det ut som at det blir noe slikt:

 

1. Senior English

2. Gym

3. Math (applied math)

4. Science (biology)

2nd Semester

1.business principals

2.Video editing

3.Health

4.am.government.

 

noen som kanjse har d litt likt : )?

Lenke til kommentar

Har fått welcoming family i somerset, Pennsylvania! :D Var flere familier som kunne ha meg, så jeg skulle få mer info om senere plassering, men kunne velge om jeg ville bli hos den første familien også! Det er jo hockeyparadis deluxe i de traktene! Synes jeg er rimelig heldig..

 

Så kjekt :) Jeg fikk velkomstfamilie i Somerset, Pennsylvania, men noen dager etter fikk jeg vertsfamilie i Martinsburg, Pennsylvania (ca en time fra Somerset) :)

 

Aah så gøy! :D Var flere vertsfamilier som var interesserte i meg, og jeg skulle snart få mer info, så kanskje jeg også får et annet sted, da? :)

 

Har du blogg, face, eller noe? :) Hadde vært hyggelig å holde litt kontakt med folk i nærheten, spesielt :)

 

Det kan godt være at du også får familie et annet sted ;)

 

Bloggen min er: www.isabelliusa.blogg.no :)

Sender deg en PM med navnet mitt hvis du skulle ønske å legge meg til på face ;)

Lenke til kommentar

Dere, sorry... Jeg er ute på vidda her! Er jeg som ikke har vært helt oppmerksom! Helt bakerst i heftet DS-2019 har jeg en sånn bekreftelse med vannmerke av frihetsgudinnen...

 

Huff.. :p

 

Men da er alt i boks, da :) Takk for hjelp! :)

Var det jeg snakket om ja! Lykke til! Det går helt sikkert bra! :)

 

Må man reise til Oslo for å få visum? Eller kan jeg som er trønder få det hos den lokale politistasjonen?

Du må nok til Oslo ja. Politimenn med bart er dessverre ikke bra nok for amerikanere.. :( Jeg tok nattoget nedover, og kom fram på morgenen. Da kan du jo eventuelt ta toget tilbake samme dag. Billigere blir det om du sjekker med Lavprisekspressen, de kjører ganske billig t/r Oslo, hvis du er tidlig ute da.. ;)

Lenke til kommentar

Min far dro til USA med turistvisum som han fikk på politistasjonen, men ser ut til at jeg må til Oslo ja. Lavprisekspressen er greit det, kunne gjerne tenkt meg å ta informasjonsmøtet i Drammensområdet et sted i samme slengen som visumgreiene. Hm.

 

Har btw sagt ja til å reise med Explorius til USA 2011/2012! :D

Lenke til kommentar

Jeg har lest kjempemasse i denne diskusjonen og jeg ser at det er flere negative og positive ting om alle organisasjonene. Jeg har tenkt å søke til høsten nå, om et år i USA fra høsten 2011, men jeg er veldig usikker på hvilken organisasjon jeg burde velge. Først tenkte jeg på EF, men mye negativt er blitt sagt. Det hadde vært kjempefint hvis alle som har vært på et utvekslingsår i USA kunne fortelle sine erfaringer om de forskjellige organisasjonene! Håper på mange svar!

Endret av krisee9
Lenke til kommentar

Min far dro til USA med turistvisum som han fikk på politistasjonen, men ser ut til at jeg må til Oslo ja. Lavprisekspressen er greit det, kunne gjerne tenkt meg å ta informasjonsmøtet i Drammensområdet et sted i samme slengen som visumgreiene. Hm.

 

Har btw sagt ja til å reise med Explorius til USA 2011/2012! :D

Når var det? Tidene har forandret seg vet du! ;) Regner med mye ble mye strengere etter 9/11.

 

Du drar jo ikke før neste år, så du har jo god tid! :)

 

Explorius setter av en dag hos ambassaden, i forbindelse med informasjonsmøtet. Er du tidlig ute, så fikser de med avtalen for deg, og da får du tatt det i samme helga. Men jeg tror foreldre må være med på infomøtet, men på ambassaden må du gå alene.

Lenke til kommentar

Min far dro til USA med turistvisum som han fikk på politistasjonen, men ser ut til at jeg må til Oslo ja. Lavprisekspressen er greit det, kunne gjerne tenkt meg å ta informasjonsmøtet i Drammensområdet et sted i samme slengen som visumgreiene. Hm.

 

Har btw sagt ja til å reise med Explorius til USA 2011/2012! :D

Når var det? Tidene har forandret seg vet du! ;) Regner med mye ble mye strengere etter 9/11.

 

Du drar jo ikke før neste år, så du har jo god tid! :)

 

Explorius setter av en dag hos ambassaden, i forbindelse med informasjonsmøtet. Er du tidlig ute, så fikser de med avtalen for deg, og da får du tatt det i samme helga. Men jeg tror foreldre må være med på infomøtet, men på ambassaden må du gå alene.

 

Da dro han sikkert som turist, vi drar som studenter og trenger da studentvisum som må anskaffes ved å personlig møte opp på ambasaden hvis man er over 16 år. og skal bo der i over 3mnd, turistvisum gjelder bare i 3mnd.

 

AFS lager avtale for alle studentene sine to dager i Juni hvor det også er et infomøte arrangert av ambsaden hvor vi lærer litt om USA.

Lenke til kommentar

Han dro for tre-fire år siden, med turistvisum. Takk for hjelp!

 

Er klar over at foreldrene mine må være med på informasjonsmøtet og at jeg kan dra alene på ambassaden. Hadde bare vært greit og fått til dette på samme oslotur, så jeg slipper å dra til oslo to ganger. :)

Lenke til kommentar

Da er det 5 uker siden jeg kom hjem fra (det fantastiske) året mitt i USA.

I begynnelsen føltes det ut som om alt hadde vært på pause mens jeg var borte, og at jeg nå skulle begynne på vg2. det føltes også som om året bare hadde vart en helg. Men så kom stillheten, tiden etter at alle ville vite alt. Å da ble det mye tenking, og bombe etter bombe med minner. Selvsagt hjelper Facebook til å på en måte koble sammen mitt liv i USA og mitt liv her. Jeg vet at jeg kommer til å vere venner med dem der borte resten av livet. Jeg gikk fra å bestemme meg for å jobbe året etter vgs og da reise 3mnd(maksimum ferietid i usa)til USA, til å bestemme meg for å gå rett til universitet, reise på en liten tur sommeren 2012(som jeg har lovet mange, og som også er sommeren når verstsøstera mi har graduation) og etter studier kan jeg jo alltids flytte til USA. Jeg har venner med foreldre som kan ansette meg, og dermed gi meg arbeidsvisum. Og det er ingenting som egentlig holder meg i Norge.

 

Jeg vet at dette er følelser, og at jeg kommer sikkert til å tenke annerledes om det om 2 måneders tid, men alikevel. Skal på etter-orientering med AFS i September, og tror det vil sette andre tanker i hodet mitt.

 

Hvordan har ukene etter hjemkomst vert for dere som kom hjem nå i sommer?

Endret av Toska92
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min far dro til USA med turistvisum som han fikk på politistasjonen, men ser ut til at jeg må til Oslo ja.

Du skal ikke ha turistvisum, så det spiller ikke noe rolle. Dessuten trenger man ikke turistvisum lenger heller, om man skal på ferie. Man bare registrerer seg på nettet og sier ifra at man kommer.

 

Du som skal ha J1-visum, må hit til Oslo ja. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ikke vanlig at dusjene brukes etter trening på lik linje som i Norge. Der jeg var ble dusjene stort sett brukt som oppbevaringsplass for diverse treningsutstyr. Etter trening hang vi igjen utstyrer i garderoben før vi slang oss i bilen og kjørte hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...