Bluebeard Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) For de som måtte være interesserte: Ja, programavgiften for Explorius Australia 2011/2012 var på 130.000. Det synes jeg er rett og slett for mye (over dobbelt så mye som prisen til USA, og der hadde de inkludert Soft-Landing Camp..). Sa ifra om at jeg ikke helt hadde planlagt å betale så mye (ettersom visum, vaksiner, lommepenger osv. kommer i tilleg), og at jeg heller vurderte USA med deres (Explorius sitt) program. Nå er visst søknaden min bare gjort om til USA. Betyr det at jeg trenger å fylle ut Studenprofil-arkene på nytt, og ha et nytt intervju? Det får du vel spørre Explorius om? Eller så vil nok de spørre deg om å gjøre det Endret 29. juli 2010 av Bluebeard Lenke til kommentar
Marir Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Beklager, var nok ikke et særlig gjennomtenkt spørsmål. Har sendt dem en mail nå. Forresten, hvordan er det med bilkjøring i USA? Mange som tar lappen der? Explorius sa at bilkjøring var forbudt i intervjuet (da med Australia som utganspunkt), så regner med at det kanskje gjelder for USA også. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Det spørs på staten du bor i, men som regel er det lov å ta lappen, men du har ikke lov å kjøre etterpå. Dette grunnet forsikring osv. http://www.utvekslingsstudent.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=17 Endret 29. juli 2010 av MartinF Lenke til kommentar
Marir Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Tusen takk for all hjelp! Forresten, kommer du fra Trondheim MartinF? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Nei, kommer fra Stjørdal Hvordan det? Lenke til kommentar
Marir Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Synes jeg leste det et sted her, men det er kanskje litt off-topic. Jeg er fra Trondheim nemlig 1 Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Bør jeg pakke med dress til prom etc? skal bare pakke med en koffert, men det er jo sikkert like greit å ta med, så jeg slipper å kjøpe det Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Nei, du leier tux til prom. Mye enklere. Er forskjell på dress og tux Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Haha, okei Men må vel ha noe fint til vertsbrors bryllup Samme greia der? Lenke til kommentar
Ikke Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Drar i morgen tidlig - nå var det bare det å få sove da... 1 Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Synes jeg leste det et sted her, men det er kanskje litt off-topic. Jeg er fra Trondheim nemlig Jeg er Lenke til kommentar
Marir Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Lykke til Ikke! Og du er/har vært utvekslingsstudent Attityd? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Lykke til Ikke! Og du er/har vært utvekslingsstudent Attityd? Drar om 12 dager Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Attityd reiser nå til høsten EDIT: Han var raskere enn meg Endret 29. juli 2010 av MartinF Lenke til kommentar
Marir Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Haha God tur til alle som drar nå og i nærmeste framtid! Jeg har veldig lyst til å kjøre opp i USA, men vet forsåvidt ikke hvilken stat jeg havner til enda. Prøver å finne ut litt om lovverket i de forskjellige statene ang. oppgkjøring, men sliter litt der. Tenker å ønske meg noen stater, så hadde jo vært greit å vite. Er det et hinder at jeg fyller 18 i juli, antageligvis når jeg har kommet tilbake til Norge? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Haha God tur til alle som drar nå og i nærmeste framtid! Jeg har veldig lyst til å kjøre opp i USA, men vet forsåvidt ikke hvilken stat jeg havner til enda. Prøver å finne ut litt om lovverket i de forskjellige statene ang. oppgkjøring, men sliter litt der. Tenker å ønske meg noen stater, så hadde jo vært greit å vite. Er det et hinder at jeg fyller 18 i juli, antageligvis når jeg har kommet tilbake til Norge? De fleste steder i USA har 16års aldersgrense, så det skulle ikke være noe hinder. Husk at noen organisasjoner, blant dem YFU, ikke lar deg kjøre opp overhodet. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Marir: Dropp det. Vent til du får stat før du sjekker reglene. Er så mye forskjellig regler i statene, så hjelper liksom lite å se på en stat og tro det er likt i andre stater Attityd: Er ikke alderen som er hindringen, men heller reglene om hun har lov til å ta lappen. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hmm, håper jeg får lov da. Så skal jeg søke om år i USA ^^ : p Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det var jo en pause på en time da, så jeg og resten av de som var på møtet gikk på SAndvika Storesenter og kjøpte oss mat, siden det var rett ved siden av Peppes! ;D Så på bloggen til hun som hadde fått plass i Alaska. Hva er galt med det? Alaska må jo være kjempespennende å komme til? Jeg har ingen forhåpninger, og uansett hvor jeg havner, tror jeg det kommer til å bli bra. Men jeg skulle ønske at jeg hadde fått en mail snart, synes det begynner å bli litt kjipt å ikke vite NOEN ting.. Lenke til kommentar
martita Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) enig med opptatt... Har dessuten sendtt en god del epost til explorius i det siste for å høre om ditt og datt, så tror jeg skal la være å sende noen fler før jeg får vfamilie Er det noen som vet om vi utvstudenter har lov å kjøre motorsukkel i USA? Vi kan jo kjøre bil, om organisasjonen, staten osv tillater det.. Endret 29. juli 2010 av martita Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå