Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

hvis du skal på utveksling for å komme deg vekk fra norge, drar man ikke til alicante:P

9312023[/snapback]

Hehe, nei, det jo sant det. Så derfor er jeg egentlig ganske glad for at jeg ikke havnet midt i norskekolonien på sørøstkysten av Spania.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde du spansk som valgfag?

9312061[/snapback]

Jeg har spansk som C-språk på vgs nå ja, men det er jo ikke mye man lærer i løpet av et år der. Og pga. min store interesse for spansk så hadde jeg lært litt på egenhånd fra før og har i tillegg brukt mye tid på å jobbe med spansk det siste året. Så jeg ligger langt foran de andre i spansk-klassen hva spanskkunnskaper gjelder.

Lenke til kommentar

Jeg har fått vite litt om familien min i Spania, ja. Den består av en mor, far, datter på 15 og en sønn på 12. Interessene deres var fotball, basktball, reising, gå-turer og svømming. Jeg har sendt brev til dem for en stund siden, men de har ennå ikke svart, noe som er litt merkelig.

Men siden fotball er min store lidenskap så er det fint at familien er interssert i fotball. Og angående hva man gjør på fritiden i Spania, så er nettopp fotball det som vil ta opp mesteparten av tida jeg er der, ved siden av skolearbeid så klart. Ellers gjør man vel mange vanlig ting som å være ute med venner, gå på kino, kafé osv.

Endret av SimenSH
Lenke til kommentar
Da var problemet mitt løst, Skal til Little Elm, Texas, en liten kommune rett utenfor Dallas! Det er da en familie med 6 barn og de får 2 utvekslingsstudenter, den yngste ungen er 10 og den eldste er 17, det står at noen av interessene deres er hockey, hundeshow, fisking og Six Flaggs, en gigantisk fornøyelsespark..

De er i følge skjemaet mitt aktive Baptister, jeg er ateist og han Italienerern er Katolikk, dette kan bli mye moro.

9306640[/snapback]

Ikke ille i religiøst tilfelle det der vel? må du være med i kirka da?

JEg har en baptistisk familie og skal i kirka om ikke mindre enn 2,5 timer for 2. gang. og det er ikke sååååå ille som alle skal ha det til da baptistene synger mye og er ganske livlige i forhold til den lutherske gudstjenesten. Jeg er også ateist og skrev på søknaden "jeg er absolutt IKKE villig til og delta i kirkelige aktiviteter", og se hvor jeg er. Noen som vil vite hvorfor? Jo, fordi et sted mellom EF og ISE så har noen tatt seg friheten med å bytte om litt på søknaden min til "hun går ikke i kirka hjemme, men er veldig gjerne med vertsfamilien i kirka".

Skolene i USA begynner forskjellig alle samen for den som lurte. noen har begynt, andre begynner ikke før i september.

Lenke til kommentar

Å, nå er det ikke lenge til jeg reiser; jeg drar i morgen.

Rart å tenke på at dette er min siste kveld oppe på pc-en, siste kvelden på mitt bad, siste morgen jeg kommer til å vokne i min seng her hjemme med hunden siklende attmed meg. Må innrømme at det gjør meg litt rørt...

Lenke til kommentar

Åhhh, dere er så heldige som drar allerede nå! Skulle ønske jeg bare kunne dratt om noen dager jeg også, men dessverre må jeg vente noen uker til.

Men jeg lurer på en ting: hva er det dere gleder dere mest til med å dra? Og hva er det dere gruer dere mest til?

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg mest til å lære noe nytt, se verden, møte nye folk og få nyttige opplevelser.

Jeg gruer meg mest til å dra hjemmefra. Det å være borte fra familie vil nok bli OK, pga dagens kommunikasjon med internett osv (håper jeg). Men jeg vil virkelig savne det å være borte fra samfunnet her i ett helt år, fra sladderet på jobben og kjæresteriet til venninder. Vil definitivt også save hunden spesielt mye, hun har jo tross alt vært min faste sengekamerat de siste årene, og er en jeg er veldig glad i.

Tror jeg da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...