FarAway Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Heisann. Har fått tilbud om McComb, Mississippi på en privatskole med navn Parklane Academy. Om jeg takker ja så sier organisasjonen at det er flere vertsfamilier tilgjengelig. Er litt usikker siden Parklane Academy er K4 til 12th grade. Dvs. at det er elever helt ned i 4års alderen. Noen som har vært i McComb eller Mississippi og har noen innspill ? Lenke til kommentar
martita Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har funnet ut at jeg ska bli Senior. (versbror like gammel ble ganske sjalu da han må gå junior)^^ Vertsmor har snakked med skole og avtalt diverse. ! Noen som vet noe om å ta lappen i Wisconsin? I Noen stater kan jo ikke utvekslingsstudenter gjøre d :S Tror ikke det kommer an på hvilken stat du kommer i, men hvilken prganisasjon du reiser med. noen organisasjoner tillater at utvstudentene blir med på drivers education på skolen og får lappen gjennom det men man har visst ikke lov til å kjøre der etter man har fått lappen likevel. tror det var noe sånt.. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvordan gjør folket her det med penger i New York? Man kan vel ikke bruka Visa Electron vel? Vurderer sterkt å ha med meg 9k i kontanter Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vurderer sterkt å ha med meg 9k i kontanter Word Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvordan gjør folket her det med penger i New York? Man kan vel ikke bruka Visa Electron vel? Vurderer sterkt å ha med meg 9k i kontanter Hei! Jeg tror at det her har mye å si med hva slags bank du har, så jeg vile løpt en tur til banken din å hørt hva slags ordning de har på det. Jeg var der for en uke sida, og da sa ho første jeg kom til at VISA Electron går helt fint så og si overalt i Statene, men da ho skulle forhøre seg med sjefen sin viste det seg at jeg måtte heller få et VISA Classic Lenke til kommentar
Bellamella Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Bare 10 dager igjen til avreise Gleder meg enormt! Fikk også en telefon om at det var en familie som ønsket å ha meg, men de hadde noen spørsmål de ville ha svar på før de tok den endelige avgjørelsen *krysser fingrene* Lenke til kommentar
martita Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Man kan bruk visa electron nån plassa i USA, men ikke overalt så det tryggaste vil vær å skaff seg visa classic. Postbanken nekta å gi visa classic til nån under 18 samme hva, så eg skifta til sparebanken og får det i posten om et par daga Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hadde gitt opp Visa Classic jeg, men må ta en ringerunde ser det ut som. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Jeg vil anbefale dere som har foreldre som har DNB NOR nettbank og skal bruke Visa Electron i USA om å ta en titt på dette https://www.dnbnor.no/person/kort/kredittkort/gavekort_mastercard.html Kan brukes på nettet, og de fleste steder i verden. Greit som en backup hvis Visa Electron streiker. Gebyr er 1,75% av kjøpesum. Endret 8. juli 2010 av kizzza Lenke til kommentar
nikonikoniko Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 om det er lett å få venner kommer jo egentlig på hver enkelt. Og det nok du eller foreldrene dine som betaler, er ikke noe statlig stipend nei.. Utvekslingsstudenter får stipend på rundt 45 000 fra Lånekassen Lenke til kommentar
nikonikoniko Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg vil anbefale dere som har foreldre som har DNB NOR nettbank og skal bruke Visa Electron i USA om å ta en titt på dette https://www.dnbnor.no/person/kort/kredittkort/gavekort_mastercard.html Kan brukes på nettet, og de fleste steder i verden. Greit som en backup hvis Visa Electron streiker. Gebyr er 1,75% av kjøpesum. Jeg anbefaler alle å få seg Nordea kort. Da får man Visa, og ikke bare Visa Electron. Du vil nemlig trenge Visa ganske mange ganger i løpet av året til diverse bestillinger, pluss at de fleste, men IKKE alle butikker godtar Visa Electron. Lenke til kommentar
nikonikoniko Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvordan gjør folket her det med penger i New York? Man kan vel ikke bruka Visa Electron vel? Vurderer sterkt å ha med meg 9k i kontanter Få deg Nordea bankkort!! Da får du Visa og det vil alltid funke, pluss at det er gebyrfritt av kjøp i utlandet. Visa Electron funker de aller fleste steder, så gjerne ta det med i reserve i tilfellet du enten mister eller blir frastjålet Nordea kortet ditt. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Foreløpig, selvom det står at jeg skal få melding når inntaket er klart. Så er studiespess eneste plassen jeg har kommet inn på. Usikker på om jeg kommer inn andre steder - isåfall. Får ikke jeg stipend da om jeg tar studiespess og utvekslingsår ? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Takket ja til studiespess. Står på vente-liste til elektro. SOm nr 14. Lenke til kommentar
martita Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 såframt du får 2året godkjent vil du få stipend, og om du går studiespes er du så å si garantert å få året godkjent og stipend Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Kom til Australia i går kveld (lokal tid). Har blitt kjent rundt på campus, samt tatt en tur ned til sentrum. Virker som et bra sted. Tror jeg kommer til å trives. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Noen som ikke har vært på ambassaden enda? :o Må fikse de greiene på nettet i dag, jeg! Drar til Italia i 2 uker nå, men det var booka helt uti august, så det går fint å reise bort.. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Takk for tips angående bank og penger. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Hvilket fysikkfag tror dere tilsvarer norske Fysikk 1? Skolen min tilbyr: Active Physics 451000 Physics 1 (11-12) 451036 Physics Honors (11-12) 457005 AP Physics B (11-12) 457004 AP Physics C (11-12) 452035 Sen Sci Inv. Physics (11-12) Endret 9. juli 2010 av Attityd Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvilket fysikkfag tror dere tilsvarer norske Fysikk 1? Skolen min tilbyr: Active Physics 451000 Physics 1 (11-12) 451036 Physics Honors (11-12) 457005 AP Physics B (11-12) 457004 AP Physics C (11-12) 452035 Sen Sci Inv. – Physics (11-12) Vil anbefale deg å skrive ut kompetansemålene for FY1 som du finner på UDIR sine sider på engelsk og ta disse med til skolen for så å spørre : ) Tipper at det er AP enten B eller C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå