Attityd Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Nå har jeg endelig fått avreisedato, og året virker mye nærmere enn før 10 August, Oslo, Frankfurt, Washington - Dulles Airport. Lenke til kommentar
Bellamella Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg har også fått reiserute Avreise er 18. juli kl. 14.45 fra Oslo til Reykjavik, og fra Reykjavik til Boston Lenke til kommentar
Edvind Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Noen av dere som tidligere har reist som vet når første halvdel av stipendet utbetales? -Edvind Lenke til kommentar
martita Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 eg reis i år, men såvidt eg har forstått kommer det ikke før etter man har reist Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Er det mange andre som ikke har søkt etter stipend enda? Har ikke fått familie.. Men må man ha fått det før man søker? Lenke til kommentar
Edvind Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Tenkte litt mer presist. Noen reiser jo allerede nå, mens andre ikke skal dra før om to måneder. Jeg har søkt og fått bekreftet sum. Jeg måtte oppgi stat når jeg søkte, så regner med at man må vente til man får familie. -Edvind Lenke til kommentar
martita Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 eg vet ikke mer presist. men siden eg enda ikke har fått vfamilie blir eg nok å vent ei stund til med å søk. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg fikk vite at jeg bare trengte en bekreftelse fra organisasjonen og en erkløring fra skolen om at det er problemfritt å få det godkjent. Lenke til kommentar
martita Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Problemfritt å fa det godkjent... da slit eg litt; for på skola mi vil de ikke gi nå eksakt svar på det før eg kommer tilbake fra USA og det da vis seg at eg har fått alle fagan eg treng Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Prøv å få noe som sier at du får det lett godkjent, så lenge du får fagene du trenger. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Skal nok gå Elektro, om jeg kommer meg inn der. Hvis ikke, blir det studiespess. Men får en stipend hvis en går Elektro ?? Lenke til kommentar
martita Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 elektro er ikke et treårig tilbud, så tviler nok på det.. fikk et ark fra skolen her i norge med "kravene" for å få året godkjent i USA, så forhåpentligvis ordner det seg likevel.. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Man får kun stipend for andreåret. Endret 27. juni 2010 av Attityd Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nei, man får bare stipend hvis man får året i USA godkjent, og det får man bare ved linjer hvor fag er mulig å finne på en vanlig high school i USA, blant annet er det flere og flere medier og komm. elever som får året godkjent. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nei, man får bare stipend hvis man får året i USA godkjent, og det får man bare ved linjer hvor fag er mulig å finne på en vanlig high school i USA, blant annet er det flere og flere medier og komm. elever som får året godkjent. Stemmer stemmer, glemte media, men elektro er vel uansett ganske uaktuelt å få godkjent. Dessuten er det tpårig, media er vel oftest treårig? Lenke til kommentar
annettetm Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Tror man må ha familie før man søker stipend. Man skal jo sende forhandsgodkjennelsen fra skolen + en bekreftelse fra den godkjente organisasjonen du reiser med at du deltar på programmet deres. Jeg fikk ikke den bekreftelsen før etter jeg fikk familie ettersom det sto hvor jeg skulle bo, hvilken skole jeg skal gå på osv Får man ikke stipendet i to runder? En del i august og en senere.. Dog ikke helt sikker på dette! Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nei, man får bare stipend hvis man får året i USA godkjent, og det får man bare ved linjer hvor fag er mulig å finne på en vanlig high school i USA, blant annet er det flere og flere medier og komm. elever som får året godkjent. Stemmer stemmer, glemte media, men elektro er vel uansett ganske uaktuelt å få godkjent. Dessuten er det tpårig, media er vel oftest treårig? Ikke nødvendigvis, kan gå ut i lære etter to år, men da får man ikke studiekompetanse. Virker som at de (alle som jeg vet) fleste som drar til USA som går media har planer om å ta et tredje år - det vil også være enklest å gjøre om man ønsker godkjenning og dermed også stipend Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Tror man må ha familie før man søker stipend. Man skal jo sende forhandsgodkjennelsen fra skolen + en bekreftelse fra den godkjente organisasjonen du reiser med at du deltar på programmet deres. Jeg fikk ikke den bekreftelsen før etter jeg fikk familie ettersom det sto hvor jeg skulle bo, hvilken skole jeg skal gå på osv Får man ikke stipendet i to runder? En del i august og en senere.. Dog ikke helt sikker på dette! Du kunne søke før du fikk familie i 2007 i hvert fall, som jeg gjorde. Husker ikke helt, men tror YFU spesifiserte hvilke stater jeg kunne komme i (ble plasser i nord-øst området, 4-5 mulige stater) og det var nok. Det er hvilken stat du skal i de er interesserte i, da (i 2007 i hvert fall) kunne man få litt tillegsstipend hvis man kom til visse stater. Lenke til kommentar
annettetm Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Tror man må ha familie før man søker stipend. Man skal jo sende forhandsgodkjennelsen fra skolen + en bekreftelse fra den godkjente organisasjonen du reiser med at du deltar på programmet deres. Jeg fikk ikke den bekreftelsen før etter jeg fikk familie ettersom det sto hvor jeg skulle bo, hvilken skole jeg skal gå på osv Får man ikke stipendet i to runder? En del i august og en senere.. Dog ikke helt sikker på dette! Du kunne søke før du fikk familie i 2007 i hvert fall, som jeg gjorde. Husker ikke helt, men tror YFU spesifiserte hvilke stater jeg kunne komme i (ble plasser i nord-øst området, 4-5 mulige stater) og det var nok. Det er hvilken stat du skal i de er interesserte i, da (i 2007 i hvert fall) kunne man få litt tillegsstipend hvis man kom til visse stater. Ahaaa, ok mulig det er sånn også da. Men i allefall på godkjennelsen fra aspect sto det hvilken skole osv. jeg skulle gå på Jeg fikk som sagt ikke godkjennelsen før etter jeg familie, men mulig man kan få en hvis man spør? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 godkjennelse fra skole eller brev fra org. at du skal reise me de? Brev fra org. skal man kunne få om man må ha det, selv om man ikke har fått familie enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå