Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Sommer assignment? Lol.

summer*

AP Chemistry , English I Honors , School-wide Reading , Language Arts - Honors , AP English , AP Calculus , AP World History , US History - AP & Honors

Endret av kizzza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi har vell lov til å kjøre om vi har en annen voksen person i bilen (sånn som i Norge). Tror jeg da.

Forresten, familien min har snøscootere, 4 hjulinger og vannscootere osv. Har jeg lov å kjøre det?:D

Skal ikke være alt for påståelig nå, men jeg er veldig sikkert på at du ikke kan kjøre noe av dette ettersom du er utv.student. Desverre.

Hvis man blir tatt for dette blir man nok sendt hjem, tror faktisk dette er strengere alkohol :ph34r:

Det er iallefall dette jeg har fått beskjed om, hvis jeg ikke husker alt for feil i farta :!: .

Rimelig kjipt hvis det stemmer, ja!.

Det var nok det jeg tenkte meg ja.. Kanskje om jeg er heldig er det annerledes med Aspect, men jeg tviler. Får ta det som det kommer, men hadde vært sinnsykt fett å prøve :)

Lenke til kommentar

Fikk mail fra Explorius i går. Ble sikkelig spent, spesielt når det sto "velkomstbrev", eller noe i den duren. Ble veldig skuffa når det bare var standard greier som alle får.. :(

Jeg har tenkt kjøpe t-skjorter i gave til vertsfamilien, mye kult her: http://www.norwegiantees.com/norwegian_tees/shop/

Kanskje en kokebok, hvis jeg finner en.. ;)

Også kanskje jeg tar med litt melkesjokolade, og noen flasker med Urge. :) (Hørt at mange amerikanere savner "Surge", som den het der.

Ahh, kjenner den. Den er kjip! :p Men du? Jeg har ikke fått det brevet, verken som post eller email. Veit ikke om jeg får den seinere jeg, men kan du si meg hva det sto på den? :)

Lenke til kommentar

Ahh, kjenner den. Den er kjip! :p Men du? Jeg har ikke fått det brevet, verken som post eller email. Veit ikke om jeg får den seinere jeg, men kan du si meg hva det sto på den? :)

Det var velkomstbrev fra US State Department :p det stod null ting av interesse..

Lenke til kommentar

vi har vell lov til å kjøre om vi har en annen voksen person i bilen (sånn som i Norge). Tror jeg da.

Forresten, familien min har snøscootere, 4 hjulinger og vannscootere osv. Har jeg lov å kjøre det?:D

Kommer an på tror jeg. YFU har enda strengere kjøretøyregler (kan ikke kjøre opp en gang). De sa at hvis du havner på bygda, hos noen som drev en farm eller noe, og du f. eks. måtte kjøre traktor en gang i blant som en del av familielivet, så måtte du vel gjøre det. Og skulle du havne på en plass hvor det er nødvendig (snøscooter til skolebuss i Alaska f.eks.), så måtte du nesten bare gjøre det. Du må nesten se det an, og kommunisere med organisasjonen din.

Men for all del, hadde jeg havnet på en øde plass med firehjuling, ville jeg nok prøvd. Bare ikke skad deg. :)

Lenke til kommentar

Nå til dags tror jeg man bør være ekstra på vakt med hva man gjør, man risikerer jo å bli sendt hjem for å være på et bilde sammen med en ølboks :ohmy:

Btw, jeg tror ikke man havner i så ekstreme områder at man må ta snøscooter for så å ta buss så fly, og huske maskingeværet, haha.

De velger jo nøye ut familiene så man havner gjerne i gode omgivelser, hvor man nesten blir kjørt overalt. Såvidt meg bekjent er det umulig å havne i Alaske eller Hawaii.

Lenke til kommentar

Nå til dags tror jeg man bør være ekstra på vakt med hva man gjør, man risikerer jo å bli sendt hjem for å være på et bilde sammen med en ølboks :ohmy:

Btw, jeg tror ikke man havner i så ekstreme områder at man må ta snøscooter for så å ta buss så fly, og huske maskingeværet, haha.

De velger jo nøye ut familiene så man havner gjerne i gode omgivelser, hvor man nesten blir kjørt overalt. Såvidt meg bekjent er det umulig å havne i Alaske eller Hawaii.

Det er jo ingenting i veien for at en utvekslingsstudent i Norge skal havne i f. eks. Finnmark. :)

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent er det umulig å havne i Alaske eller Hawaii.

Det er faktisk mulig å havne i Alaska og Hawaii. :) Kjenner ei som gjorde det for to år sida (som kom til Hawaii altså), og leste bloggen til en nå nylig som har fått plassering i et lite sted i Alaska. SÅ da har du lært noe nytt! ;)

Lenke til kommentar

Jeg ordla meg kanskje litt feil i den setningen der, det jeg mente var at noen organisasjoner ikke lar studenter havne i disse statene.

AFS norge sender to til Alaska i år faktisk :)

Men dere som skal være/har vært utvekslingsstudenter i usa: hvordan gjør dere det med penger? Jeg skal ha bankkort, men hvordan anbefaler dere å gjøre det? Jeg har hos skandiabanken nå, kan jeg bare forsette å bruke det i usa eller kan det bli problem med det? (Blant annet står det kun navn på det kortet, det er ikke bilde og fødselsdato)

Lenke til kommentar

Da er det bare å velge en som ikke gjør det hvis du ikke er lysten på det, er ikke verre, for min del er det uaktuelt å havne i Alaska.

Det vekker ingen "klassiske" amerikanske kjennetegn for min del bortsett fra Deadliest Catch. Har ingenting imot Alaska så alle som havner der får ha lykke til.

Lenke til kommentar

Igjen så blir det rart, syns jeg, å velge organisasjon utifra om de sender folk til Alaska eller ikke. Dersom man skriver at man liker sol, bading, eks beach volley osv. er jo sjansen liten for at du blir valgt av en familie i Alaska. Men skjønner godt hva du mener, har hele tiden hatt i bakhodet "tenk om jeg får familie i Alaska.. vil helst et varmt sted"

Lenke til kommentar

Men dere som skal være/har vært utvekslingsstudenter i usa: hvordan gjør dere det med penger? Jeg skal ha bankkort, men hvordan anbefaler dere å gjøre det? Jeg har hos skandiabanken nå, kan jeg bare forsette å bruke det i usa eller kan det bli problem med det? (Blant annet står det kun navn på det kortet, det er ikke bilde og fødselsdato)

Det er nok lurest å spørre din bank om det. Tror ingen på forumet her har noen anelse om kortet ditt funker i usa. Er det et VISA kort? For hvis det er det funker det nok på de fleste steder i verden, men som sagt, hør med banken din de vet det nok :)

Btw, spør om gebyr o.l ved uttak, har hørt at Visa electron koster 30-40 kr per uttak. Noen som er ganske drøyt i lengden.

Lenke til kommentar

Igjen så blir det rart, syns jeg, å velge organisasjon utifra om de sender folk til Alaska eller ikke. Dersom man skriver at man liker sol, bading, eks beach volley osv. er jo sjansen liten for at du blir valgt av en familie i Alaska. Men skjønner godt hva du mener, har hele tiden hatt i bakhodet "tenk om jeg får familie i Alaska.. vil helst et varmt sted"

Jepp det er din mening, mens andre velger statsgaranti noe jeg mener er enda dummere.

Alle jeg har fortalt om mine planer, sier med en gang; "Haha, tenk om du havner i Alaska :!: "

Men det er også deres mening, det viktigste når man velger utveksling er å være klar over hva man vil, og hva man ønsker!

Lenke til kommentar

Det er nok lurest å spørre din bank om det. Tror ingen på forumet her har noen anelse om kortet ditt funker i usa. Er det et VISA kort? For hvis det er det funker det nok på de fleste steder i verden, men som sagt, hør med banken din de vet det nok :)

Btw, spør om gebyr o.l ved uttak, har hørt at Visa electron koster 30-40 kr per uttak. Noen som er ganske drøyt i lengden.

Ja, jeg var og spurte i dag, men de visste lite om det. Vet at det ikke koster noe å ta ut med mitt kort og det er visa :) Eneste var at de i banken nevnte det med at USA er ganske gammeldagse når det gjelder slikt. Vil ikke at det skal bli sånn at kortet mitt blir slukt eller noe :p

Jepp det er din mening, mens andre velger statsgaranti noe jeg mener er enda dummere.

Alle jeg har fortalt om mine planer, sier med en gang; "Haha, tenk om du havner i Alaska :!: "

Men det er også deres mening, det viktigste når man velger utveksling er å være klar over hva man vil, og hva man ønsker!

Statsgaranti. Da mener du selskapene som lar en plukke for eksempel 3 stater?

Lenke til kommentar

Ja, enig i den. Altformange som bare tenker sommer, hollywood, shopping og da velger California. Det er ikke rart de fleste vil dit, men det er egentlig smartere å søke på en annen stat for da er det mye større sannsynlighet for at de kommer dit. Likevel vil jeg egentlig heller bli valgt av en familie som føler de er like meg og heller se hvor jeg havner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...