martita Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nice! eg fer også i høst, men ve Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nice! eg fer også i høst, men ve nice men ve? Lenke til kommentar
B-S-S Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 jeg SKAL til Hawaii, så lenge jeg får fri fra skolen EF har det iallefall sånn at man ikke får dra på en tur hvis man mister en eneste time på skolen! Så du får håpe organisasjonen din er litt mer liberale ovenfor det emnet reising og fri. Lenke til kommentar
makila Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hvor er det du har hørt det fra? Selvfølgelig lar de deg reise... Å miste en time på skolen er da ingen ting. Lenke til kommentar
B-S-S Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Det har jeg så meget fått skriftlig, som på informasjonsmøtet! Faktisk rimelig strengt, gjelder kanskje ikke deg men gjelder iallefall vi som reiser nå. Lenke til kommentar
makila Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Ta sånne småting med en klype salt du. Jeg kom nettopp hjem fra et utvekslingsår med EF... Bodde hos en IEC. Hun hadde ikke noe problemer med at jeg skulket skolen for å dra til stranda på senior ditch day. EDIT: Så om du mister 1 time her og der har ingen ting å si. Endret 10. juni 2010 av Mariuslk Lenke til kommentar
B-S-S Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Får inderlig håpe jeg havner hos en nogen lunde liberal familie, blir tøft å havne hos en alt for konservativ familie, som praktiserer tv tid og legge tid i verste fall Hva er egentlig grunnen til at du bodde hos en IEC? Var vedkommende regnet som familie? Lenke til kommentar
makila Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hehe, ja får håpe på det vettu. Du får oppføre deg ordentlig så går det sikkert fint... Jeg fikk generelt veldig frie tøyler, men det var fordi det aldri var noen problemer med meg. Joda, de ville være vertsfamilie selv også. Kunne ikke havnet hos en bedre familie! Lenke til kommentar
martita Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Nice! eg fer også i høst, men ve nice men ve? men vet ikke datoen enda,meint eg korsn organisasjon drar du med? Lenke til kommentar
ak93 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Akkurat 2 mnd til jeg reiser nå Har fått vite reiseruten også: Oslo - Reykjavik, Reykjavik - Seattle Når det gjelder presanger til familien tenker jeg ganske likt som mange andre med bok om Norge, melkesjokolade, små troll og ostehøvel. Får stikke innom noen butikker og se hva jeg finner Angående bagasje, har AFS også gitt beskjed om 1x20 kg + håndbagasje (husker ikke antall kilo) "AFS anbefaler på det sterkeste at man ikke pakker mer en én koffert på maks 20 kilo. Vi vet at dette kan høres lite ut når du nå skal pakke for et helt år, men det er mange gode grunner til å ikke ta med seg mer bagasje enn dette. Selv om noen flyselskaper tillater mer bagasje på internasjonale flighter, vil det være vektbegrensinger på innenlandsreise i vertslandet og i Norge." Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Fikk mail fra Explorius i går. Ble sikkelig spent, spesielt når det sto "velkomstbrev", eller noe i den duren. Ble veldig skuffa når det bare var standard greier som alle får.. Jeg har tenkt kjøpe t-skjorter i gave til vertsfamilien, mye kult her: http://www.norwegiantees.com/norwegian_tees/shop/ Kanskje en kokebok, hvis jeg finner en.. Også kanskje jeg tar med litt melkesjokolade, og noen flasker med Urge. (Hørt at mange amerikanere savner "Surge", som den het der. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nice! eg fer også i høst, men ve nice men ve? men vet ikke datoen enda,meint eg korsn organisasjon drar du med? Jeg drar mest sannsynligvis den 10 august. Stavanger-København-New York - Myrtle Beach. Reiser med explorius Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 ^! Jeg drar også mest sannsynligvis den 10. august med Explorius! (Har ankomstdato hos vertsfamilien den 14. august) Har ikke fått vite reiseruta enda da, men jeg skal til Idaho Da ses vi sikkert på flyet? Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 ^! Jeg drar også mest sannsynligvis den 10. august med Explorius! (Har ankomstdato hos vertsfamilien den 14. august) Har ikke fått vite reiseruta enda da, men jeg skal til Idaho Da ses vi sikkert på flyet? Jepp hvor drar du fra? Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Gardermoen, og du? Jeg drar mest sannsynligvis den 10 august. Stavanger-København-New York - Myrtle Beach. Reiser med explorius Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Må ikke Explorius-studentene innom Gardermoen? Trodde det var standard jeg. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Må ikke Explorius-studentene innom Gardermoen? Trodde det var standard jeg. Man kan reise direkte fra Oslo, Trondheim og Bergen til København/Stockholm og videre til New York. Sendte en mail til explorius og lurte på hvorfor de ikke hadde Stavanger/Sola med. De sa bare at det var sånn det var. Da sa explorius at hvis det gikk greit kunne jeg dra direkte fra Sola til Køben på egen regning. Dette ville være omtrent samme pris som hvis jeg skulle dratt til Oslo og overnattet en natt på hotell der. Men jeg har ikke fått bekreftelse på at dette er mulig enda. Jeg skulle få et svar i løpet av uken. Det er jo idiotisk at vi som reiser fra sola må dekke dette selv, men så er jo programavgiften til explorius billigere enn andre - og slike ekstra avgifter må en jo da regne med... Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Da har jeg fått vertsfamilie. Rewey, Wisconsin. Sitter med helt utrolig blandete følelser med mest vekt på en dårlig en. Vet att alle sier at uansett hvor lite sted man kommer til så er de taltids en by med grei størelse i nærheten. Det var det ikke i mitt tilfelle. 280innbyggere med en highschool på 200elver fra et helt distrikt. Jeg er en veldig urban unge som har godtat at jeg muligens kommer til et lite sted. Men så lite som 290? med potensielle venner spredt i et STORT distrikt? : ( Vertsfamilien så ikke ut til å ha for mange felles intresser som meg. Rather tvert imot. En alene mor med 4unger. En jevnalder vertsbror. vet ærligtalt ikke va jeg tenker. Hadde så forsjellige "forhåpninger" og stuff så er litt paff atm... Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Skjønner det godt, hadde en 'likens' familie. Men det som er, er at man aldri vet hvordan de vil være selv om de kanskje ikke virker så 'bra' på papiret. I mine øyne har du to valg, si nei og satse på at de finner en 'bedre' familie, eller dra dit, prøve det og heller bytte familie hvis det er sånn at de ikke passer for deg. Når det er sagt så er det vanlig for unge menn å ha biler i USA, og reise en del, så det at du vil bo på en liten plass vil ikke bety at du nødvendigvis vil være på en liten plass hele tiden. Har du sett på google maps? Noen småbyer rundt? Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå