Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nybb; hvem er du? :)

Artig spørsmål :D

Nei, jeg er en 17 år gammel mann fra Verdal i Nord-Trøndelag som skal til USA året 10/11 gjennom Explorius. Foreløpig ikke fått familie.

Ellers liker jeg trening, golf, damer, musikk :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg er en 17 år gammel mann fra Verdal i Nord-Trøndelag som skal til USA året 10/11 gjennom Explorius. Foreløpig ikke fått familie.

Lenke til kommentar

I disse 2x23kg er begge regnet som kolli, eller er det en håndbagasje og ett kolli?

Har egentlig fått veldig lite info om dette.

To kolli pluss håndbagasje. Så teoretisk får du med deg 46 kg pluss 18 eller 15 kg som er maks på håndbagasje.

Lenke til kommentar

Hva Explorius sier, spiller NADA rolle. Det er FLYSELSKAPET sine regler som gjelder, og derfor sier jeg at dere må sjekke flyselskapet dere skal reise med, når dere kommer så langt som å fått billetter. :)

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Dette tenker jeg på å ta med som gaver til vertsfamilien.

* Kokebok

* Norsk skjokolade (kong harald konfekt og en freia melkeskjokolade.)

* Brunost m. ostehøvel (får jeg ha med brunost til USA?)

Explorius blant annet, anbefalte oss å ta med kokebok. Mulig den vil bli brukt litt under det året jeg er der borte, men alle mål vil jo være i norske mål. Er det mulig å få kjøpt kokebok med ''amerikanske mål''? De har jo kokebøker på engelsk, men kun med metric system.

Stikke til en turistbutikk å kjøpe:

* Et par troll

* T-shorter

Hva tenker dere å gi til vertsfamiliene?

Lenke til kommentar

Angående gaver til vertsfamilien.

Jeg skal gi en bok om norge, det er helt sikkert, men sjokolade vil nok også imponere hvis jeg husker det!

Kokebok skal med, men den skal jeg bruke ettersom jeg skal imponere med mine kokke skills og brunosten vil nok jeg spise selv :dribble:

De er sikkert ikke så kravstore når der kommer til gaver, så kanskje noen selvtatte bilder også imponerer.

Lenke til kommentar

Da kjenner jeg deg nok ;)

Javel. Hvem er du da ?

Lenke til kommentar

Ja, derfor holder jeg meg unna den plassen.

Igjen: Noen som vet om student brevet fra SPEAK skal skrives inn på dataen og printes ut? - eller kun store bokstaver?

Hvis det ikke fulgte med et eget papir som det stod student letter på, så kan du sikkert skrive på data å printe ut, ja. Jeg tror jeg skrev mitt for hånd, men det er jo 3 år siden nå. Ikke kun store bokstaver. Det gjør man aldri.

Joda, fikk med eget ark til å skrive det inn, men det sto også skrevet "Please type information in electronic form fields. Then print and complete the enitre application". Så derfor jeg lurer på om det skal skrives på dataen?

Lenke til kommentar

Det er mest sannsynlig et skjema som opprinnelig skal fylles ut på dataen, men som de har kopiert ut i papirform. Hvis du fikk det skjemaet i papirform så skal alt fylles inn på arket. Hvis du fikk link til en nettside med skjemaet på så skal det fylles inn dær og så printes ut fra dataen. Lykke til : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...