Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

- Am. fotball høres også veldig morsomt ut, men det er vel ikke noen mulighet til både å være med på football-teamet og soccer-teamet? Evt. kombinere 2 andre sporter?

På min skole var am. fotball på høsten og soccer på våren, men i stater hvor det er vinter, så er gjerne am. fotball og soccer-sesongen samtidig, og da kan man selvfølgelig ikke være med på begge to :)

I (sørvestlige) PA så er AM fotball og soccer på høsten, og skoler må ofte ta valget hvilken av de to sportene de skal ha - siden AM fotball er som oftest mer integrert (spesiel i de mer landlige områdene) velger mindre skoler ofte AM fotball.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant en laaang liste med norske utvesklingstudenter, med expected graduation 2012 (maatte registrere meg). Betyr det at saa mange har begynt soekingen allere naa?? (skoleaaret 2011/2012)

EDIT: saa litt narmere og de skal til usa 2010, men hvoirfor er expected graduation 2012 da :S ? Ogsaa er det saa mange som ikke har fatt familie enda??

Endret av stekar1
Lenke til kommentar

fant en laaang liste med norske utvesklingstudenter, med expected graduation 2012 (maatte registrere meg). Betyr det at saa mange har begynt soekingen allere naa?? (skoleaaret 2011/2012)

Jeg drar 2011/2012 og var på intervju forrige uke med STS :)

Lenke til kommentar

EDIT: saa litt narmere og de skal til usa 2010, men hvoirfor er expected graduation 2012 da :S ? Ogsaa er det saa mange som ikke har fatt familie enda??

Jeg vil tippe at "Expected graduation" er når man forventer å bli ferdig på vgs. Altså det året man "gratuater" fra "high school" i Norge. ;)

Lenke til kommentar

Hvor fant du den da? :-)

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg. Jeg skal til Arizona, og kan tenke meg at det er altfor varmt å trene midt på dagen.

Men jeg mente egentlig sånn generelt, om noen har drevet med crosscountry? Bare lurer på litt hvordan det er på treningene og møtene osv.

Endret av Annnie
Lenke til kommentar

Hvor fant du den da? :-)

På aspect sine internasjonale sider

Lenke til kommentar

Synes fortsatt det er en stund jeg da. 82 dager til :-P forresten noen som vet hva man skal trykke på på lånekassens hjemmesider for å trykke stipend? (Rådgiveren min er i streik -.-) Er det: Videregående opplæring for 2010 – 2011 eller noe annet fancy?

Lenke til kommentar

Jeg føler også det er lenge til jeg drar. Tror det har noe med at jeg ikke har peiling på når og hvor jeg drar, og derfor føles alt så fjernt.. ;p

For bruk av penger under oppholdet, kan jeg anbefale Skandiabanken. De er gebyrfrie i både innland og utland. Det som kommer i tillegg, er valutagebyr på 2 % eller noe, og eventuelle gebyr i ATMs.

Lenke til kommentar

Jeg er mest sannsynlig utvekslingsstudent for året 2011/2012, og har søkt mange forskjellige organisasjoner(3, snart 4). Har rett og slett kommet frem til at Explorius virker mest ålreit. Har akkurat søkt på Speak, og skal snart til intervju.

Har litt papirarbeid igjen, og det er nemlig: STUDENT LETTER(!?)

Jeg er helt tom for hva kan skrive om. Har søkt rundt etter noen som har skrevet om punkter hva de selv skrev, et eksemplar osv. Helt umulig. Og det står skrevet at dette brevet teller MYE. Dermed vil jeg være veldig nøye, men jeg kommer jo ingen vei.. Hvordan starte? Hva er de ute etter? det står skrevet noe, men står fremdeles fast.

FORRESTEN, det står skrevet "Please type information in electronic form fields. Then print and complete the enitre application", mener de at jeg da skal skrive det på dataen, eller i stor bokstaver?

Endret av mrsbiotherm
Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg trenger å ta traffikalt grunnkurs før jeg tar lappen i Norge?

Skrev feil.. Noen som vet om jeg trenger å ta traffikalt grunnkurs før jeg tar lappen i England?

Hei!

Kjørte opp i England på fredag (yeeey!)

Det jeg tok var Theory Test her i England (ca. 40 pund, husker ikke helt...) + at man må ha noe som heter Provisional License som koster 50 pund. Man må også sende inn passet sitt for å få dette. Skaff deg en kjøreinstruktør, koster rundt 22-25 pund per time, verddet!

Selve oppkjøringa koster 62 pund. Anbefaler deg å kjøre masse rundt i det området du skal kjøre opp da det fra september av mest sannsynlig kommer til å bli en ny del av selve oppkjøringsprøven der du må kjøre rundt uten sensors veilending (f.eks. sensor stopper deg og sier, Kjør fra her til Morrissons eller kjør tilbake til testsenteret). Dette skal du gjøre kun ved å følge skilt.

Hvor lenge på forhånd du må booke testen avhenger fra sted til sted men du må ha fylt 17 for å kjøre opp samt ta tester/provisional license, og det er lurt å ha god tid slik at man kan ta flere tester (da rundt 60% stryker på første oppkjøringa).

Tror jeg har brukt rundt 1500 pund ca på oppkjøringa her i England, men måtte ha mer enn en praktisk oppkjøring....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...