Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Størrelsen på passbildet er viktig ja, men det finnes en butikk 200 meter fra ambassaden som gir riktig størrelse, om du ikke får det til selv.

 

 

ja oki, nei tror jeg skal ordne det her hjemme i dag ; )

 

 

til dere som skal søke visum, fikk dere DS2019 i posten som BREV eller på mail som e-post?

Lenke til kommentar

Sitter å fyller ut DS160 nå, og lurer på en ting, "place of birth" va skal jeg skrive på state/province? jeg er født i Nordland. skal jeg skrive det? og, under der står det "do not apply" som jeg kan krysse ut, hva betyr det? Og på navn står samme tingen jeg kan krysse ut. hva er dette ? ;W

Lenke til kommentar

Det som stå under "do not apply" skal ikke fylles ut. I "state/province" kan du skrive Nordland ja.

 

oj,jeg skrev feil, står "does not apply" som jeg KAN krysse ut, har det noe å si? jeg bare fyller inn Nordland fordi om det står der? tusen takk for all hjelp foresten, setter stor pris på det.

Lenke til kommentar

Jeg har fått tilbud om plassering. Jeg hadde i utgangspunkte fått statsgaranti i Florida, men som de fleste vet er det de færreste som havner her.. ''familien'' (vet ingenting om familien) bor på et sted som heter Pawleys Island i South Carolina. Det virker som stedet ligger langs en lang, lang strand. Se link under. På wikipedia stod det at stedet hadde 200 faste beboere, men titusener av Amerikanere drar her på ferie. Det lave innbyggertallet skremmer meg litt, men selve skolen hadde tiltross for det lave innbyggertallet 800 elever fra klasse 9 til 12, da det er folk fra andre steder som går på samme skole. På skolens hjemmeside ser jeg at de har et bra utvalg av fag.

 

Pawleys_Island_aerial_view.jpg (bilde av ''byen)

 

Jeg har fått svarsfrist til innen onsdag. Jeg får gå i tenkeboksen og diskutere det med mor og far. Noen som fikk noen tanker rundt plasseringen min? positive eller negative?

Lenke til kommentar

Hehe var ikke så gale! Var nokså fritt og masse sosialisering utover ettermiddagene. Hvis jeg husker rett så var det bare et par timer med snakking på lørdagen, og søndagen kom jo foreldrene så da var mesteparten av dagen satt av til felles info og spørsmålsrunde (som tok evigheter). Men alt i alt ikke så gale som man skulle tro på forhånd ;)

 

Jeg var på en plass utenfor Lillehammer btw

Lenke til kommentar

skal utenfor Trondheim jeg, blir vel sikkert 10 studenter. :p

 

Jeg har fått tilbud om plassering. Jeg hadde i utgangspunkte fått statsgaranti i Florida, men som de fleste vet er det de færreste som havner her.. ''familien'' (vet ingenting om familien) bor på et sted som heter Pawleys Island i South Carolina. Det virker som stedet ligger langs en lang, lang strand. Se link under. På wikipedia stod det at stedet hadde 200 faste beboere, men titusener av Amerikanere drar her på ferie. Det lave innbyggertallet skremmer meg litt, men selve skolen hadde tiltross for det lave innbyggertallet 800 elever fra klasse 9 til 12, da det er folk fra andre steder som går på samme skole. På skolens hjemmeside ser jeg at de har et bra utvalg av fag.

 

Pawleys_Island_aerial_view.jpg (bilde av ''byen)

 

Jeg har fått svarsfrist til innen onsdag. Jeg får gå i tenkeboksen og diskutere det med mor og far. Noen som fikk noen tanker rundt plasseringen min? positive eller negative?

 

Google maps beregner en rundt en halvtimes kjøretur til Myrtle Beach, som jo er stort, så plassen er vel ikke så gale. Pent og varmt er det også. Spørsmålet i mine øyne blir om du takler turister ut og inn hele tiden, men det kunne du sikkert ha måttet takle i Florida og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...