Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men avtalen du har, er med kontrollen, ikke de inne på ambassaden. Si du har avtale med ambassadaen klokken 10.00 og du står i kø, men ikke kommer inn til kontrollen før 10.30, så er jo ikke det noe du kan gjøre noe med. Kommer du derimot klokken 13, når avtalen er 10, så blir saken en annen.

 

Btw, når jeg var der, så hadde dem en liste over avtalene, så det gikk en fyr å sjekket pass for å se om og når vi hadde avtale.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, men alle amerikanske statsborgere hopper fremst i køen hvis de kommer til ambassaden. Sikkert ikke så mye å si, men kan være en faktor til at det tar tid.

Sikkert spurt om tusenvis av ganger tidligere, men jeg trenger et svar på om man må hente visumet personlig. Reiser bort hele ferien, så det kan bli trøblete hvis jeg må hente det midt i ferien.

Lenke til kommentar

Sikkert spurt om tusenvis av ganger tidligere, men jeg trenger et svar på om man må hente visumet personlig. Reiser bort hele ferien, så det kan bli trøblete hvis jeg må hente det midt i ferien.

Passet kommer i posten. Du må på "intervju", men du trenger ikke hente det. Det kommer som sagt i posten.

Lenke til kommentar

Takk for raske svar.

Bare for å være litt mer ass så lurer jeg på en ting til:

Jeg har en relativt ny Mac, ca.2 år gammel. Det er vel ikke noe problem å bruke den i usa selv den er registrert i norge? Er litt kjipt å måtte kjøpe en ny pc der borte for kun 10 mnd`er. Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar

Ser på den amerikanske ambassaden sin hjemmeside at ved betaling av visumavgift på $131 skal kurs 6,87 brukes -selv om den per idag er 6,47 vel nok om det..

 

Det jeg lurer på er om jeg heller bare kan ta ut dollar på flyplassen og betale med det? Betalte dere med dollar eller kroner?

Lenke til kommentar

Ser på den amerikanske ambassaden sin hjemmeside at ved betaling av visumavgift på $131 skal kurs 6,87 brukes -selv om den per idag er 6,47 vel nok om det..

 

Det jeg lurer på er om jeg heller bare kan ta ut dollar på flyplassen og betale med det? Betalte dere med dollar eller kroner?

Kursen svinger ofte opp og ned, og ambassaden setter vel en kurs som gjør at de ikke skal tape på at kursen går opp. Ta med i kroner du, er vel lettest. 900 kr sto det i infoskrivet fra Explorius.

Lenke til kommentar

Ser på den amerikanske ambassaden sin hjemmeside at ved betaling av visumavgift på $131 skal kurs 6,87 brukes -selv om den per idag er 6,47 vel nok om det..

 

Det jeg lurer på er om jeg heller bare kan ta ut dollar på flyplassen og betale med det? Betalte dere med dollar eller kroner?

Jeg betalte med dollar, gikk helt fint det óg

Lenke til kommentar

Virkelig lenge siden jeg har vært innom denne tråden.

Uansett, jeg var utvekslingselev i North Dakota i 06/07, og det var virkelig ett av mine beste år. Dog jeg må innrømme at jeg tenkte at jeg aldri skulle flytte tilbake til ND. Nå har jeg derimot kommet inn på flygelederutdanningen gjennom Avinor, og de utdanner alle flygelederene på UND (University of North Dakota). Så av ren og skjer tilfeldighet skal jeg nok en gang et år bort til den staten jeg bodde et år i, og studere sammen med mange av de jeg gikk på High School med.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...