Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Bare for å bytte tema over til noe helt fullstendig annet: Vi skal være vertsfamilie et semester for en tysker. Er det noen som har vært vertsfamilie før, og som vet litt om hva vi har i vente? Jeg gleder meg virkelig, men vet jo ikke helt hvordan ting kommer til å bli. :p

Vertsfamilie og vertsfamilie, har da hatt litt erfaring! :p Hadde besøk av ei jente fra Nederland i ei lita uke i vinter. Dette var gjennom skolen. Det var veldig hyggelig, vi hadde felles musikksmak, og hun fortalte meg om hva hun gjorde hjemme, hva som var spesielt med landet hennes ogsåvidere. Hun var her bare i ei lita uke, som sagt, og det blir sikkert noe helt annet å ha besøk i et helt år. Men uansett, det å få besøk fra utlandet er noe som er veldig lærerikt!

 

Virker som om hun som skal komme og jeg også har en del felles interresser. Tusen takk for svar. :) Forresten skal hun bare være her et semester, men antar at det kommer til å gå strålende. :D Gleder meg skikkelig. :)

Endret av Stinahf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JIPPI! STS ringte, og jeg har blitt foreløbig akseptert (noe som vil si at jeg kom meg gjennom intervjuet, og får en haug med papirer i posten :S :D) :D Australia er plutselig et skritt nærmere, og sommerfuglene danser tango i magen min. Alt er på en måte blit et hakk mer virkelig og realistisk. :D

Lenke til kommentar

Bare for å bytte tema over til noe helt fullstendig annet: Vi skal være vertsfamilie et semester for en tysker. Er det noen som har vært vertsfamilie før, og som vet litt om hva vi har i vente? Jeg gleder meg virkelig, men vet jo ikke helt hvordan ting kommer til å bli. :p

Vertsfamilie og vertsfamilie, har da hatt litt erfaring! :p Hadde besøk av ei jente fra Nederland i ei lita uke i vinter. Dette var gjennom skolen. Det var veldig hyggelig, vi hadde felles musikksmak, og hun fortalte meg om hva hun gjorde hjemme, hva som var spesielt med landet hennes ogsåvidere. Hun var her bare i ei lita uke, som sagt, og det blir sikkert noe helt annet å ha besøk i et helt år. Men uansett, det å få besøk fra utlandet er noe som er veldig lærerikt!

 

Virker som om hun som skal komme og jeg også har en del felles interresser. Tusen takk for svar. :) Forresten skal hun bare være her et semester, men antar at det kommer til å gå strålende. :D Gleder meg skikkelig. :)

 

Vi hadde ei spansk jente boende hos oss i 9-10 mnder, hun var ferdig med skole så hun kom bare fordi hun hadde lyst. Vi hjalp henne å få en jobb, oss søstrene sosialiserte sammen med henne og introduserte henne til venner. Mye er egentlig det å være åpen til en ny person :)

Lenke til kommentar

Bare for å bytte tema over til noe helt fullstendig annet: Vi skal være vertsfamilie et semester for en tysker. Er det noen som har vært vertsfamilie før, og som vet litt om hva vi har i vente? Jeg gleder meg virkelig, men vet jo ikke helt hvordan ting kommer til å bli. :p

Vertsfamilie og vertsfamilie, har da hatt litt erfaring! :p Hadde besøk av ei jente fra Nederland i ei lita uke i vinter. Dette var gjennom skolen. Det var veldig hyggelig, vi hadde felles musikksmak, og hun fortalte meg om hva hun gjorde hjemme, hva som var spesielt med landet hennes ogsåvidere. Hun var her bare i ei lita uke, som sagt, og det blir sikkert noe helt annet å ha besøk i et helt år. Men uansett, det å få besøk fra utlandet er noe som er veldig lærerikt!

 

Virker som om hun som skal komme og jeg også har en del felles interresser. Tusen takk for svar. :) Forresten skal hun bare være her et semester, men antar at det kommer til å gå strålende. :D Gleder meg skikkelig. :)

Det skjønner jeg! Går helt sikkert bra! :) Skulle gjerne hatt besøk litt lengre ja, må vel kanskje ta imot en utvekslingsstudent ved en senere anledning! ;)

 

Så hvis du går elektro, så kan du ikke ta ett utvekslingssår i USA?

Han kan det, men får ikke året godkjent, og dermed ingen stipend.

Sikker? Er det ikke skolen som skal godkjenne året ditt? Jeg fikk beskjed om at hvis jeg klarte å få noe som tilsvarte ei linje i Norge, og jeg hadde nok timer, så fikk jeg godkjent, men måtte kanskje ta opp noe ved å gå ett år ekstra.

Lenke til kommentar

Bare for å bytte tema over til noe helt fullstendig annet: Vi skal være vertsfamilie et semester for en tysker. Er det noen som har vært vertsfamilie før, og som vet litt om hva vi har i vente? Jeg gleder meg virkelig, men vet jo ikke helt hvordan ting kommer til å bli. :p

Vertsfamilie og vertsfamilie, har da hatt litt erfaring! :p Hadde besøk av ei jente fra Nederland i ei lita uke i vinter. Dette var gjennom skolen. Det var veldig hyggelig, vi hadde felles musikksmak, og hun fortalte meg om hva hun gjorde hjemme, hva som var spesielt med landet hennes ogsåvidere. Hun var her bare i ei lita uke, som sagt, og det blir sikkert noe helt annet å ha besøk i et helt år. Men uansett, det å få besøk fra utlandet er noe som er veldig lærerikt!

 

Virker som om hun som skal komme og jeg også har en del felles interresser. Tusen takk for svar. :) Forresten skal hun bare være her et semester, men antar at det kommer til å gå strålende. :D Gleder meg skikkelig. :)

Det skjønner jeg! Går helt sikkert bra! :) Skulle gjerne hatt besøk litt lengre ja, må vel kanskje ta imot en utvekslingsstudent ved en senere anledning! ;)

 

Så hvis du går elektro, så kan du ikke ta ett utvekslingssår i USA?

Han kan det, men får ikke året godkjent, og dermed ingen stipend.

Sikker? Er det ikke skolen som skal godkjenne året ditt? Jeg fikk beskjed om at hvis jeg klarte å få noe som tilsvarte ei linje i Norge, og jeg hadde nok timer, så fikk jeg godkjent, men måtte kanskje ta opp noe ved å gå ett år ekstra.

Lenke til kommentar

Ja, tenkte på det samme. Er det absolutt ingen sjangs for at man skal få sitt år godkjent når man går elektro? Er det ingen fag i USA som kan tilsvare de man har på elektro i Norge? Hvis ikke så er jo det utrolig teit. Synd for de som går elektro og har lyst til å ta ett år i USA.

Lenke til kommentar

Vi hadde ei spansk jente boende hos oss i 9-10 mnder, hun var ferdig med skole så hun kom bare fordi hun hadde lyst. Vi hjalp henne å få en jobb, oss søstrene sosialiserte sammen med henne og introduserte henne til venner. Mye er egentlig det å være åpen til en ny person :)

 

Jeg har allerede snakket en del med henne, og gleder meg kjempe mye til hun kommer. :D Tror nok at det er som du sier - alt ligger i det å være åpen, og respektere hennes kultur og vaner. :) Så hyggelig gjort av dere forresten. :D

 

Det skjønner jeg! Går helt sikkert bra!:) Skulle gjerne hatt besøk litt lengre ja, må vel kanskje ta imot en utvekslingsstudent ved en senere anledning!;)

 

Det er sikkert en kjempe opplevelse å bli vertsfamilie, så hvis dere bestemmer dere for det kommer dere sikkert til å lære nesten like mye som utvekslingsstudenten. Det blir garantert en minneverdig periode. ;D

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke fått avreise dato enda, selv om jeg fikk vertsfamilie i mars. Heldigvis er sjefen så grei at jeg skulle få fri tidligere, for skolen i USA starter 18. august og er ferdig på jobb 15. Da kan det bli litt travelt å rekke tre dagers camp i NYC, så utifra de avreise datoene vi har fått fra explorius tror jeg at jeg reiser rundt den 10 :D

 

Så spennende! :) Hvor kommer familien fra? Er du fornøyd? Jeg er syykt sjalu!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Går på service og samferdsel VG1 for øyeblikket. Har tenkt meg påbygg 3. året, så fullføre fagbrevet etter. Når for meg er det da mulig å være utveklingsstudent? Hvis det er det?

 

Jeg har ikke PEILING på noe, men venninna mi som går design og håndverk, eller formgiving eller hva det nå enn kalles for tiden, kom ikke til å få noe stipend om hun reiste. Men rådgiveren hennes sa det var mulig uansett da, men året kom ikke til å bli godkjent, så det kan jo bety at du må gå andre året på nytt igjen hjemme? :s Tror alle slike 'andre' linjer enn almenn er på lik linje slikt sett..

 

Men fikk også vite at det ikke går an å ta tredjeåret som utvekslingsstudent, det er noe med at man liksom skal komme tilbake til Norge og fullføre eller noe sånn. Off, som jeg babler. Får du noe utav det? (a)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Går på service og samferdsel VG1 for øyeblikket. Har tenkt meg påbygg 3. året, så fullføre fagbrevet etter. Når for meg er det da mulig å være utveklingsstudent? Hvis det er det?

 

Jeg har ikke PEILING på noe, men venninna mi som går design og håndverk, eller formgiving eller hva det nå enn kalles for tiden, kom ikke til å få noe stipend om hun reiste. Men rådgiveren hennes sa det var mulig uansett da, men året kom ikke til å bli godkjent, så det kan jo bety at du må gå andre året på nytt igjen hjemme? :s Tror alle slike 'andre' linjer enn almenn er på lik linje slikt sett..

 

Men fikk også vite at det ikke går an å ta tredjeåret som utvekslingsstudent, det er noe med at man liksom skal komme tilbake til Norge og fullføre eller noe sånn. Off, som jeg babler. Får du noe utav det? (a)

 

Ok. Jeg vet svært lite om det her, så jeg må forhøre meg litt videre. Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...