Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvor godt forhold du har med banken. Noen banker kan utstede VISA-kort til personer under 18 år, hvor en eller begge foreldre står med sikkerheten og har ansvaret. Men dette har jeg hørt blir værre og værre, og nå er det nesten slik at man må ha et kjempeforhold til banken for at noen skal utstede VISA til personer under 18 år.

 

Bullshit, jeg har hatt Visa Classic i både lokalbank og Storebrand. Bytta nylig til Storebrand da de er gebyrfrie i utlandet. Så lenge begge foreldrene dine signerer på at det er greit, så utsteder de fleste banker. Hvis banken din trenger et "kjempeforhold" til deg for å utstede et Visa Classic, ville jeg byttet bank på sekundet.

 

Selvom f.eks Storebrand er gebyrfrie, så vil det pålegges valutagebyr hver gang man tar ut penger, pluss evt. tillegg i ATM, noe som gjør at man ikke burde ta ut penger i hytt og pine.

 

Ikke for å starte en krangel her MartinF, men i blant kan det virke som om du eier tråden her. Skal du hakke på småting må du ta en støyt selv i blant også.

 

-Edvind

 

Hvor gammel er du da eivind?

 

Kanskje det er på tide å skifte bank ja.. begynner å bli litt lei av styret til postbanken :S

Lenke til kommentar

Spørs hvor godt forhold du har med banken. Noen banker kan utstede VISA-kort til personer under 18 år, hvor en eller begge foreldre står med sikkerheten og har ansvaret. Men dette har jeg hørt blir værre og værre, og nå er det nesten slik at man må ha et kjempeforhold til banken for at noen skal utstede VISA til personer under 18 år.

 

Bullshit, jeg har hatt Visa Classic i både lokalbank og Storebrand. Bytta nylig til Storebrand da de er gebyrfrie i utlandet. Så lenge begge foreldrene dine signerer på at det er greit, så utsteder de fleste banker. Hvis banken din trenger et "kjempeforhold" til deg for å utstede et Visa Classic, ville jeg byttet bank på sekundet.

 

Selvom f.eks Storebrand er gebyrfrie, så vil det pålegges valutagebyr hver gang man tar ut penger, pluss evt. tillegg i ATM, noe som gjør at man ikke burde ta ut penger i hytt og pine.

 

Ikke for å starte en krangel her MartinF, men i blant kan det virke som om du eier tråden her. Skal du hakke på småting må du ta en støyt selv i blant også.

 

-Edvind

 

Hvor gammel er du da eivind?

 

Kanskje det er på tide å skifte bank ja.. begynner å bli litt lei av styret til postbanken :S

 

Jeg er 17 år gammel. Anbefaler Storebrand. Null stress med Visa Classic og gebyrfrihet! :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde ment alle nettbutikkene, så hadde jeg sagt det.

Så vi skulle gjette hvilke nettbutikker du snakker om?

 

Har du noe i mot meg? Uansett hva jeg sier så sitter du klar bak tastaturet til å rakke ned på meg.

Nei, men du sier utrolig mye rart.

 

Bullshit, jeg har hatt Visa Classic i både lokalbank og Storebrand. Bytta nylig til Storebrand da de er gebyrfrie i utlandet. Så lenge begge foreldrene dine signerer på at det er greit, så utsteder de fleste banker. Hvis banken din trenger et "kjempeforhold" til deg for å utstede et Visa Classic, ville jeg byttet bank på sekundet.

Dessverre så er det ikke alltid så lett. Jeg har aldri hatt noe problem, siden jeg byttet til VISA Classic på dagen når jeg ble 18, men jeg bare sier det alle mine andre venner har fortalt, og sagt i denne tråden. Det har blitt vanskeligere og vanskeligere for personer under 18 år å få Visa Classic.

 

Selvom f.eks Storebrand er gebyrfrie, så vil det pålegges valutagebyr hver gang man tar ut penger, pluss evt. tillegg i ATM, noe som gjør at man ikke burde ta ut penger i hytt og pine.

Ja, valutapåslag kommer i tillegg, det gjør det hos alle banker, selv om de er gebyrfri.

 

Ikke for å starte en krangel her MartinF, men i blant kan det virke som om du eier tråden her. Skal du hakke på småting må du ta en støyt selv i blant også.

Deg om det. Jeg tåler en støyt jeg, men så har jeg som regel rett også. :)

Lenke til kommentar
Deg om det. Jeg tåler en støyt jeg, men så har jeg som regel rett også.

 

Syntes det er morsomt hvordan du alltid har rett! Nei, du skulle ikke gjette, men det gjorde du likevel da du påsto at jeg snakket om alle nettbutikkene. Ta deg sammen Martin. Les hva du selv sier før du påstår at du har rett og at alle andre har feil. Greit at du var i USA for 3-4 år siden, men det betyr ikke at ting har forandret seg og at alt er slik som det var den gang.

Lenke til kommentar

Ikke for å starte en krangel her MartinF, men i blant kan det virke som om du eier tråden her. Skal du hakke på småting må du ta en støyt selv i blant også.

Deg om det. Jeg tåler en støyt jeg, men så har jeg som regel rett også. :)

 

hvorfor krangle om småting? ingenting av det som blir sagt her på forumet kan tas som 100% sant, uansett om den som sier det er 100% sikker på at den har rett. Slik er det bare så det vil bli uenigheter.

 

MartinF du innrømmer jo her at du bare som regel har rett, men det er ikke alltid! så det ville vært fint om du hadde oppført deg litt etter det også. Godta det heller når du kanskje har feil, og ikke pirk på alle som har småfeil. det blir bare unødvendig krangel av.

 

Og dette sier jeg til alle, selv om jeg rettet det spes mot martin. Det er unødvendig å krangle om alt, bare for å gjøre det!

Lenke til kommentar

Jeg svarer så godt jeg kan på ting folk lurer på, men jeg påstår aldri at det jeg sier er det samme for alle. Jeg svarer på grunnlag av egne erfaringer og ting jeg har hørt fra andre. Du derimot hakker ned på de som ikke har samme mening som deg. Det mener jeg er ganske feil og unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...