Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Speak er der verste selskaper jeg har vært borte i når det kommer til organisering og planlegging. Virker som det er ganske amatørmessig hele opplegget deres.

Angrer virkelig på at jeg ikke valgte EF, AFS eller noen av de andre store organisasjonene. Virker som det er for få ansatte i Speak i forhold til den jobben de har.

Til dere som reiser til neste år: ikke velg Speak.

9304614[/snapback]

Kan også nevne at jeg i 3 døgn har fått beskjed om at det kommer en familie innen 24 timer.

Ansatte i Speak lovte å ringe meg i kveld angående hvordan de lå ann med familie, men har ikke hørt et ord fra denne amatør organisasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg tror dere har vært riktig uheldige i år, siden jeg opplevde det stikk motsatte i fjor. Da var det en person fra Speak som ikke hadde fått familie, og det var det.

Og uansett før du beskylder Speak, husk at de har INGENTING med å finne en familie til deg. Det er den organisasjonen som blir brukt i USA, og det er ikke bare ett firma Speak brukte. Jeg vet i alle fall at Speak og EF brukte det samme i fjor.

Så Speak er faktisk ikke skyld i at dere ikke har fått familie, og da er det litt dumt at dere kjefter på dem.

Lenke til kommentar

Jeg kjefter ikke direkte på dem fordi de ikke har funnet familie enda, men hvordan det hele har skjedd.

De har hele tiden sagt at det at jeg har allergi ikke er noe problem og at alt kom til å ordne seg. Nå i august har de plutselig funnet ut at dette er et problem og har nå havnet i en tidsklemme.

Ustedalen du kjenner ikke historien til alle som reiser med Speak, så ikke kom her og si at de ikke har noe av skylden. ''husk at de har INGENTING med å finne en familie til deg'' kanskje de bør vurdere om denne organisasjonen i USA er god nok? Selvfølgelig har Speak et ansvar og selvfølgelig har de noe med å finne familier til studentene.

Hvis du tror at Speak ikke kan ta på seg ansvaret får å ikke ha funnet familie til en student. så tar du grundig feil.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at Speak er like irritert og stresset som deg selv er ganske stor. Allikevel så plukker ikke de ut familien du skal bo hos, og de har dermed gjort det de kan. Det eneste de kan gjøre er å mase på organisasjonen i USA, noe de helt sikkert har gjort.

Det ville mest sannsynlig vært akkurat likt hvis du hadde f.eks søkt med EF.

I tillegg er det ikke bare å "finne" en familie som du så enkelt tror. Det er faktisk familien som plukker ut deg, ikke omvendt. At ingen familier har plukket ut deg enda er faktisk ikke Speaks.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Uansett så styrker ikke dette Speak's sak til å bryte avtaler og ikke gjøre det dem lover.

Som sagt så har de ikke kontaktet meg etter 72 timer når de lovet å ringe meg etter 1 døgn

9306090[/snapback]

Det er veldig dårlig, det er greit hvis de ikke har funnet ut noe, men de må holde deg oppdatert, samme hvilke vei saken dreier

Lenke til kommentar
Uansett så styrker ikke dette Speak's sak til å bryte avtaler og ikke gjøre det dem lover.

Som sagt så har de ikke kontaktet meg etter 72 timer når de lovet å ringe meg etter 1 døgn

9306090[/snapback]

Det er veldig dårlig, det er greit hvis de ikke har funnet ut noe, men de må holde deg oppdatert, samme hvilke vei saken dreier

9306096[/snapback]

Nettopp, akkurat det å kunne holde seg opptatert i saken gjør det hele så mye enklere. Det er virkelig hardt å sitte å vente uten noe form for informasjon.

Lenke til kommentar
Nettopp, akkurat det å kunne holde seg opptatert i saken gjør det hele så mye enklere. Det er virkelig hardt å sitte å vente uten noe form for informasjon.

9306103[/snapback]

Jeg vet det er helt jævlig, men ville du ærlig talt fått en telefon daglig hvor du fikk beskjed om at ingen familier var funnet for deg?

Lenke til kommentar

9306103[/snapback]

Jeg vet det er helt jævlig, men ville du ærlig talt fått en telefon daglig hvor du fikk beskjed om at ingen familier var funnet for deg?

9306109[/snapback]

Nå skal ikke jeg svare for han, men når de har sagt at de ringer neste dag, da skal de ringe, nettop på grunn av det jeg skrev tidligere. punktum

Endret av Iver-th
Lenke til kommentar

Nei, men jeg fikk høre for 3 dager siden at det tok 24 timer å få en familie, og at de skulle kontakte meg da.

Når det nå er gått 3 dager, så kunne det vært greit med en telefon fra Speak der jeg fikk høre hvorfor den ikke var kommet, hva som tok tid og hvor lang tid jeg måtte belage meg på å vente.

Lenke til kommentar

Hm, har de ikke noe opplegg med midlertidige familier sånn at du/dere faktisk får reist bortover? Og deretter bli hos den midlertidige familien hvis de likere dere, eller så kjøper de seg litt mer tid til å finne en permanent familie.

Dere har jo betalt for et produkt, så det er kjempetrist hvis det ender sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...