Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Jeg er skikkelig, ordentlig stressa fordi jeg ikke har fått en vertsfamilie enda.. Jeg vet folk sier man skal være tålmodig, og det er jo 'tross alt bare mai enda', men jeg er stressa likevel. Jeg lurer på hvorfor ingen i USA vil ha meg? :(

Oh, please. De fleste får ikke familie før i juni/juli, så du er ikke sent ute i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om du skal på noe precamp av noe slag, men skolen din starter en gang mellom 5. august og 15. september, sånn cirka. Så da kan du jobbe ut juli, så burde du være sikret. Bare slutt å syt om at ingen vil ha deg, for DET er ihvertfall bare bullshit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Martin, jeg tror at EF følger reglene sine ettersom de bare tar inn et bestemt antall søkere og de klarer nok å fylle det antallet med folk som har karakterer over 2.

 

Inuk, hvordan organisasjon reiser du med? Det mest normale er vel å få familie i juni/juli, så det er ingen grunn til bekymring. Er nok ikke det at ingen vil ha deg. Handler vel mere om å først finne skoleplass til deg og få den godkjent slik at de kan finne deg familie. Husk at det er mange som skal reise og at de ikke kan finne familie til alle sammen allerede i mai :) Men lykke til, du hører sikkert i fra de før eller siden.

Lenke til kommentar

Oh, please. De fleste får ikke familie før i juni/juli, så du er ikke sent ute i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om du skal på noe precamp av noe slag, men skolen din starter en gang mellom 5. august og 15. september, sånn cirka. Så da kan du jobbe ut juli, så burde du være sikret. Bare slutt å syt om at ingen vil ha deg, for DET er ihvertfall bare bullshit :)

 

Det er bare det at Speak stresser slik og sier vi må være klar over det at vi faktisk kan få en vertsfamilie tre dager før vi må reise, og det kan godt være fra midten av Juli! Når de sa det kokte jo alle tanker i hodet mitt og jeg og foreldrene mine turte ikke bestille ferietur engang.. Haha... (a) Jaa, jeg vet alle får familie, men jeg føler meg bedre når jeg faktisk tøyser med at ingen vil ha meg :D

Lenke til kommentar

Martin, jeg tror at EF følger reglene sine ettersom de bare tar inn et bestemt antall søkere og de klarer nok å fylle det antallet med folk som har karakterer over 2.

EF er den organisasjonen som tar inn flest utv.studenter årlig, så det argumentet er veeeldig tynt syns jeg. Og naivt å tro at alle regler følges til enhver tid, uansett organisasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet masse mens jeg går på skole. Er ingen problem. Jeg får jobbet i 3 uker fra 23 juni og til jeg reiser 17 juli. Blir nok til å tjene 14.000. Da har jeg klart å betale hele turen selv + at jeg har 10.000 ekstra lommepenger til campen osv :)

Lenke til kommentar

 

De fleste av oss går på skole. :)

 

Jaa, jeg vet det :( Ikke for å legge ut hele livshistorien min, men jeg pendler med buss to timer hver skolevei, så jeg har virkelig ikke tid til å jobbe, når jeg i tillegg må praktisere fotball. Haha, håper du forstår hvorfor jeg er småstressa pga sommerjobb da (a)

Lenke til kommentar

Har heller ikke fått vertsfamilie enda så skjønner hva du mener!

 

men jeg har en sommerjobb sånn halvveis i boks så tror det skal gå greit for min del. Jeg har bare lyst på en vertsfamilie nå slik at de ikke vil være helt fremmede når jeg treffer de i august/september en gang.. Eller enda værre om jeg får vertsfamilie to dager før jeg er nødt til å dra og ikke rekker å snakke med vfamilien først, eller at jeg kommer til USA etter at skolen er begynt. Ville isåfal være typisk min uflaks ;P

Lenke til kommentar

 

De fleste av oss går på skole. :)

 

Jaa, jeg vet det :( Ikke for å legge ut hele livshistorien min, men jeg pendler med buss to timer hver skolevei, så jeg har virkelig ikke tid til å jobbe, når jeg i tillegg må praktisere fotball. Haha, håper du forstår hvorfor jeg er småstressa pga sommerjobb da (a)

 

Forstår det ja. :) Selv skal jeg av gårde og mase om jobb i morgen. Hvis ikke blir det ingen lommepenger.

Lenke til kommentar

Har heller ikke fått vertsfamilie enda så skjønner hva du mener!

 

men jeg har en sommerjobb sånn halvveis i boks så tror det skal gå greit for min del. Jeg har bare lyst på en vertsfamilie nå slik at de ikke vil være helt fremmede når jeg treffer de i august/september en gang.. Eller enda værre om jeg får vertsfamilie to dager før jeg er nødt til å dra og ikke rekker å snakke med vfamilien først, eller at jeg kommer til USA etter at skolen er begynt. Ville isåfal være typisk min uflaks ;P

 

Helt enig med deg, hadde vært kjekt å kunne gjøre litt reasearch liksoom :D Både om stat og familie og skole og.... Slik som venninna mi holder på med nå. Hvem reiser du med? :)

Lenke til kommentar

Har heller ikke fått vertsfamilie enda så skjønner hva du mener!

 

men jeg har en sommerjobb sånn halvveis i boks så tror det skal gå greit for min del. Jeg har bare lyst på en vertsfamilie nå slik at de ikke vil være helt fremmede når jeg treffer de i august/september en gang.. Eller enda værre om jeg får vertsfamilie to dager før jeg er nødt til å dra og ikke rekker å snakke med vfamilien først, eller at jeg kommer til USA etter at skolen er begynt. Ville isåfal være typisk min uflaks ;P

 

Helt enig med deg, hadde vært kjekt å kunne gjøre litt reasearch liksoom :D Både om stat og familie og skole og.... Slik som venninna mi holder på med nå. Hvem reiser du med? :)

 

Reis med Explorius.. Har du btw fått ordna med visum? eller kati skal du gjør det?

Lenke til kommentar

Kjæresten min skal gå på berkeley i utveksling neste semester. Hun vil bo på drom, og jeg lurte hva slags besøksbetingelser som gjelder? skal bort å besøke henne og vil helst bestille bilett så tidlig som mulig så det blir billigst mulig. Kan jeg bo på dormet med henne en uke eller må jeg bestille hotell? regner med at sistnevnte er eneste alternativ, men igjen håpet jeg noen som har erfaring kan opplyse meg?

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke fått avreise dato enda, selv om jeg fikk vertsfamilie i mars. Heldigvis er sjefen så grei at jeg skulle få fri tidligere, for skolen i USA starter 18. august og er ferdig på jobb 15. Da kan det bli litt travelt å rekke tre dagers camp i NYC, så utifra de avreise datoene vi har fått fra explorius tror jeg at jeg reiser rundt den 10 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...