Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så uansett må man ha US History og Engelsk der borte (og evt. matte, men det skal jeg ha likevel). Men kan forskjellige skoler ha egne regler, som f.eks. at man må ha gym og US Government? Kommer dette ann på om man blir junior eller senior?

Endret av Annnie
Lenke til kommentar

Det er vel sånn at jo nærmere hjemreise det kommer for deg, jo mere gleder vi som skal reise til høsten oss :p Jeg skjønner godt at tiden har gått fort for deg, men jeg synes den har gått fort her i Norge også. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg sendte en e-post til deg og spurte etter hvilken org du reiste med o.l. Nå er det litt over to måneder til jeg setter meg på flyet, og jeg kan si at jeg gleder meg veldig!

 

Vil også uttrykke min frustrasjon over ambasade-søknaden. Har jo ikke fått det DS 2019-arket enda, men tenkte jeg kunne starte å fylle ut på nettsidene. etter å ha fyllt ut en del skulle jeg lagre, men det gikk jo ikke, kom bare opp at jeg måtte ha et program å åpne det, og ingen muligheter for å lagre. Det er kanskje bare jeg som synes dette, men også arkene vi fikk med informasjon om DS 160 er litt uklar. En gang står det at vi skal ha med 130 dollar (i norske kroner) som skal betales på ambasaden. Senere står det at alle betalinger til ambasaden skal være gjort før møte...kanskje bare jeg som er litt tett, men jeg synes det er litt rart.

----------------------------------------------------------------------------

Det med Visum må du bare roe deg litt på. Jeg fikk ikke min DS-2019 før i slutten av Juni eller noe, Husker ikke helt. Du får det i godnok tid til å få visum.

 

Det med hvilke fag du har som obligatoriske her i USA kommer helt an på hva du er. Blir du Junior er det engelsk, og Us history, er du Senior er det engelsk og US Gov. Jeg kunne velge 8 fag, siden jeg er på block schedule. World Literature, Photography, Psychology, Math of Personal Finance, Theatre 1, theatre 4, Us Gov og Spanish. Us gov blir godkjent som historie, Jeg hadde prob and stat første semester som da blir S2(men jeg må lese litt når jeg kommer hjem au), Math og personal finance går under økonomi. Og det er vel de fagene jeg trengte for å få året godkjent. jeg forsetter med engelsk og økonomi som mine valgsfag. Det er mange her som tror de må ha science, med det har ikke jeg, så det trenger man ikke. Ahm, Man trenger heller ikke å ta P.E (Gym) Som jeg vet på min skole, må man ha en matte. Men nå er jeg på block schedule. (altså A og B dager med 4 fag hver dag)

 

BTW jeg reiser med Explorius.

Endret av Anna-E
Lenke til kommentar

angående ambasaden og visum:

 

Må man ikke ha DS2019 for å fylle ut den DS160 skjemaet? og DS160, da går man bare på internett å fyller ut det?

 

Jo såvidt jeg har forstått er vi nødt til å ha DS2019 for å fylle ut DS160. vet ikke hvilken organisasjon du drar med, men explorius sier vi blir å få DS2019 senest tirsdag å at vi får beskjed med en gang de får DS2019-skjemaene. :)

 

 

Når det gjelder fag så går jeg MK og er derfor ferdig med naturfag og matte i år. Så om matte er et obligatorisk fag fra usa sin side blir ialfal jeg skuffet, som har sett fram til å slippe å tenke tall på engelsk :p

Lenke til kommentar

angående ambasaden og visum:

 

Må man ikke ha DS2019 for å fylle ut den DS160 skjemaet? og DS160, da går man bare på internett å fyller ut det?

 

Jo såvidt jeg har forstått er vi nødt til å ha DS2019 for å fylle ut DS160. vet ikke hvilken organisasjon du drar med, men explorius sier vi blir å få DS2019 senest tirsdag å at vi får beskjed med en gang de får DS2019-skjemaene. :)

 

 

Når det gjelder fag så går jeg MK og er derfor ferdig med naturfag og matte i år. Så om matte er et obligatorisk fag fra usa sin side blir ialfal jeg skuffet, som har sett fram til å slippe å tenke tall på engelsk :p

 

Hvis du ikke trenger det for godkjenning av året, så trenger du ikke ta det. Skolen kan kanskje kreve det, det vet jeg ikke noe om, men generelt så er ikke matte obligatorisk for alle.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal reise på utveksling til USA i et år. Da jeg liker veldig godt å surfe og ha typisk"barbecue-party" så vil jeg bo i en litt varm stat som jeg kan gjøre dette her. Men jeg vet ikke helt hvor jeg da kan dra? Tenkte litt på California, men er det noen plasser i California som er kalde? For da er det jo en sjangs for at jeg havner der (Jeg havner jo bare i en helt tilfeldig plass i California).

Og hvor i staten bør jeg dra? De har privatskoler noen plasser så jeg kan kanskje muligens velge hvor i staten jeg vil også :)

Takk.

p.s Jeg vet at USA ikke er som på film, men jeg har vært der og vet at det noen plasser er sånne typisk Amerikanske gater som husene står rett ovenfor hverandre i en flat gate (Som i Visteria Lane i Frustrerte Fruer.) Jeg vil bo i en sånn gate! Så hvor finner jeg både dette og det andre jeg sa om surfingen...?:)

post-215412-1274723481,1873_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...