Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de sendt den til oss, eller kommer den fra USA?

 

Explorius har visst ikke mottatt den selv enda. Men de skal sende den pr mail fikk jeg høre..

 

"Hei J Edvind!

 

 

 

DS2019 er underveis fra oss og vi regner med at du har dette i neste uke.

 

 

 

God helg!

 

 

Lillian

Explorius"

Lenke til kommentar

Har de sendt den til oss, eller kommer den fra USA?

 

Explorius har visst ikke mottatt den selv enda. Men de skal sende den pr mail fikk jeg høre..

 

"Hei J Edvind!

 

 

 

DS2019 er underveis fra oss og vi regner med at du har dette i neste uke.

 

 

 

God helg!

 

 

Lillian

Explorius"

 

Når fikk du denne ?!

 

Explorius prater med flere tunger!

Lenke til kommentar

Har de sendt den til oss, eller kommer den fra USA?

 

Explorius har visst ikke mottatt den selv enda. Men de skal sende den pr mail fikk jeg høre..

 

"Hei J Edvind!

 

 

 

DS2019 er underveis fra oss og vi regner med at du har dette i neste uke.

 

 

God helg!

 

 

Lillian

Explorius"

 

Når fikk du denne ?!

 

Explorius prater med flere tunger!

 

Litt over en time siden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått vertsfamilie. En liten by i Minnesota, som heter Long Prairie, den har ca 3040 innbyggere. Finner ikke noe særlig om byen på nettet, men ut av det jeg har fått vite virker som om familien passer meg prefekt! :D

 

Gratulerer :new_woot:

 

Er så missunnelig på dere som drar i år. Drar 2011/2012 jeg :) Men "min tid vil komme". Flott at du har fått en familie du tror passer deg perfekt!

Lenke til kommentar

Tusen takk:D er kjempe gira nå, og har sendt familien en mail, siden det står jeg ble plassert allerede 11. mai har det jo gått en stund:) håper de svarer om ikke så altfor lenge! Noen som vet om man burde sende en mail til IC også?

 

Husker jeg hang her inne for et halvt år siden jeg også Nicla, men bare som en flue på veggen da.. :) Det går fortere enn du tror.

Lenke til kommentar

Wææ. Det er den 21. Mai I dag, og jeg drar hjem om akkurat EN måned. EN måned. Det er helt sykt. Vet ikke hva jeg skal føle en gang vett.

Kom nettopp hjem fra Grad Nite i California Adventures og Disneyland. En helt sinnsyk artig natt. Men nå skal det soves.

 

GLED DERE dere som drar i høst. Dere har et helt sinnsykt år foran dere. Men husk, ingenting er så artig som det dere gjør det til selv. Det burde dere huske på. Husk og kos dere masse i sommer.

Lenke til kommentar

Dere som er i USA nå/har vært der; hvor mange fag kunne dere velge? Hvilke fag var obligatoriske? Jeg har så lyst til å velge noen litt gøye fag, graphic design f.eks., men er usikker på om jeg kommer til å få plass til det :\ Takk for svar!

Lenke til kommentar

Dere som er i USA nå/har vært der; hvor mange fag kunne dere velge? Hvilke fag var obligatoriske? Jeg har så lyst til å velge noen litt gøye fag, graphic design f.eks., men er usikker på om jeg kommer til å få plass til det :\ Takk for svar!

 

I High-School i USA er det (såvidt jeg vet) bare 3 obligatoriske fag (men kan variere fra skole til skole): Engelsk, Matte og American History. (Edit: Dette i følge STS brosjyren min for 2011/2012)Utenom det kan jeg ikke svare på noe ettersom jeg rett og sltt ikke aner siden jeg drar 11/12 :)

 

Wææ. Det er den 21. Mai I dag, og jeg drar hjem om akkurat EN måned. EN måned. Det er helt sykt. Vet ikke hva jeg skal føle en gang vett.

Kom nettopp hjem fra Grad Nite i California Adventures og Disneyland. En helt sinnsyk artig natt. Men nå skal det soves.

 

GLED DERE dere som drar i høst. Dere har et helt sinnsykt år foran dere. Men husk, ingenting er så artig som det dere gjør det til selv. Det burde dere huske på. Husk og kos dere masse i sommer.

 

Hvilket "byrå" reiste du med? :) Supert at du er fornøyd!

Endret av Nicla
Lenke til kommentar

Nicla, dette er 3. gang du kommer med feilinformasjon. Du MÅ ta matte, engelsk og US history. Du MÅ også ta de fagene som skal til for at du skal kunne fortsette i 3. når du kommer til norge igjen. Snakk med rådgiveren på skolen din for å høre hvilke fag du må ha. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Nicla, dette er 3. gang du kommer med feilinformasjon. Du MÅ ta matte, engelsk og US history. Du MÅ også ta de fagene som skal til for at du skal kunne fortsette i 3. når du kommer til norge igjen. Snakk med rådgiveren på skolen din for å høre hvilke fag du må ha. Lykke til :)

 

Jeg har TYDELIG skrevet at jeg ikke vet med resten siden jeg ikke skal ut før til neste år. Jekk ned et par hakk er du snill. Vi trenger ikke å begynne med personangrep her :)

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på. Siden jeg var senior or graduated sammen med mine amerikanske skolekammerater, så måtte jeg ta alle fagene krevd av The State of PA for å kunne få diploma på like linje med alle andre. Dette betydde at jeg måtte ha naturfag, mattte, engelsk, am. hist., gym halve året og home economics halve året - det var bare to fag som var valgfag.

 

YFU som jeg reiste med derimot krevde bare at jeg tok engelsk og am. hist., så det kommer mye an på hvordan skolen har lagt det opp for deg i USA.

Lenke til kommentar

Wææ. Det er den 21. Mai I dag, og jeg drar hjem om akkurat EN måned. EN måned. Det er helt sykt. Vet ikke hva jeg skal føle en gang vett.

Kom nettopp hjem fra Grad Nite i California Adventures og Disneyland. En helt sinnsyk artig natt. Men nå skal det soves.

 

GLED DERE dere som drar i høst. Dere har et helt sinnsykt år foran dere. Men husk, ingenting er så artig som det dere gjør det til selv. Det burde dere huske på. Husk og kos dere masse i sommer.

Det er vel sånn at jo nærmere hjemreise det kommer for deg, jo mere gleder vi som skal reise til høsten oss :p Jeg skjønner godt at tiden har gått fort for deg, men jeg synes den har gått fort her i Norge også. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg sendte en e-post til deg og spurte etter hvilken org du reiste med o.l. Nå er det litt over to måneder til jeg setter meg på flyet, og jeg kan si at jeg gleder meg veldig!

 

Vil også uttrykke min frustrasjon over ambasade-søknaden. Har jo ikke fått det DS 2019-arket enda, men tenkte jeg kunne starte å fylle ut på nettsidene. etter å ha fyllt ut en del skulle jeg lagre, men det gikk jo ikke, kom bare opp at jeg måtte ha et program å åpne det, og ingen muligheter for å lagre. Det er kanskje bare jeg som synes dette, men også arkene vi fikk med informasjon om DS 160 er litt uklar. En gang står det at vi skal ha med 130 dollar (i norske kroner) som skal betales på ambasaden. Senere står det at alle betalinger til ambasaden skal være gjort før møte...kanskje bare jeg som er litt tett, men jeg synes det er litt rart.

Lenke til kommentar

Jo martin! Matte er blitt ett obligatorisk fag!

Nei, for det første så finnes det ikke noe grunnlag for hvorfor utvekslingsstudenter, MÅ ta matematikk, og for det andre så må du backe opp sånne påstander med bevis, det har du ikke.

 

- Hvilke fag må jeg ta på skolen i USA?

På en High School i USA er det kun to obligatoriske fag, engelsk og amerikansk historie. Resten av fagene velger du selv blant en lang rekke faglige tilbud.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...