Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snakket med en som var i USA i fjor, og han sa at grunnen til at mange org. ikke vil at studentene skal kjøre bil o.l i løpet av året var pga en hendelse for flere år siden da en student kjørte ned vertsbroren sin og drepte han. Han sitter visst fortsatt i fengsel for det. Nå vet jo ikke jeg om dette stemmer, men det er jo ikke utenkelig.

Endret av purkerygg
Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått papirene mine, og skal få intervju-dato innen fredag! Herregud, jeg er så glad søknadsprosessen er i gang. Egentlig ingen ting som kan gå galt nå. Jeg har karakterer som de deffinitivt kommer til å like, jeg er i gang med hepatitt-vaksinene, gode engelskkunnskaper og hele pakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^

 

Begynner du å søke nå? I midten av mai? Drar du 10/11 eller 11/12?

 

2011/2012 :) Jeg har vert i kontakt med de en stund, og de ba meg om å søke så raskt som mulig slik at jeg kan bli ferdig og ikke tenke på at jeg har glemt noe. Og når jeg likevell har vert bestemt på at jeg skal gjøre det det siste året og valgt det byrået som passer meg best; hvorfor ikke. Så nå slipper jeg å tenke om jeg ikke rekker hepatitt-vaksinene før avreise og jeg er ferdig med papirarbeidet og alt det langt i forveien så jeg slipper å stresse med det :)

Lenke til kommentar

Skjer ingenting, men du burde ta den før du drar. Selv rakk jeg bare to doser i Norge, og fikk beskjed om at jeg kunne ta den siste i USA, men det gjorde jeg altså ikke. Tok faktisk siste dosen nå nettopp, siden jeg skal på ferie til Malaysia :p

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Hva skjer om du ikke rekker hepatitt vaksinene?

 

1 av to ting: A) Du får ikke reise. B) Du må få tatt den siste dosen der borte.

Det tar 8-9 måneder å komme gjennom det fulle vaksinasjonsprogrammet for Hepatitt, så det er viktig å starte i god tid :) Det er 2-3 måneder mellom 1 og andre sprøyte og 6 måneder mellom 2 og 3.

 

Og MartinF: Jeg fikk beskjed om at de ikke sender elever uten vaksinene. Men Vaksine nr. 2 gir beskyttelse i ett år så det ikke er SÅ farlig om den siste ikke blir tatt, men den skal absolutt taes for full beskyttelse

Endret av Nicla
Lenke til kommentar

Og MartinF: Jeg fikk beskjed om at de ikke sender elever uten vaksinene. Men Vaksine nr. 2 gir beskyttelse i ett år så det ikke er SÅ farlig om den siste ikke blir tatt, men den skal absolutt taes for full beskyttelse

Det sa dem til meg og, men jeg reiste likevel jeg. Problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...