Jqrg1 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ah,må jeg ha ett passbilde av meg opplastet på datamaskinen slik at jeg kan sende det med applikasjonen? Lenke til kommentar
makila Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Tenker du på passbildet som du må ha med til ambasaden nå? Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Nei, må tydeligvis opplaste ett bilde online.. Lenke til kommentar
makila Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Okay, det vet jeg ingenting om. Var ikke sånn da jeg søkte. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Så langt jeg vet er det bare EF som tillater kjøring etter å ha tatt lappen. Visstnok pga saksøkinger elns at mange organisasjoner ikke vil ha det. Og forsikringer. Endret 15. mai 2010 av Attityd Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Har snakket med en som var i USA i fjor, og han sa at grunnen til at mange org. ikke vil at studentene skal kjøre bil o.l i løpet av året var pga en hendelse for flere år siden da en student kjørte ned vertsbroren sin og drepte han. Han sitter visst fortsatt i fengsel for det. Nå vet jo ikke jeg om dette stemmer, men det er jo ikke utenkelig. Endret 15. mai 2010 av purkerygg Lenke til kommentar
Muffinsen Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Noen som vet hvor mye det koster for overvekt på koffertene sine når man skal hjem? Å sende ting hjem i bokser er jo utrolig dyrt. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Avhenger vel av flyselskap? Reiste i påsken, og på en random tabell jeg så var det enorm forskjell på British Airways og KLM f. eks. Lenke til kommentar
Nicla Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg har endelig fått papirene mine, og skal få intervju-dato innen fredag! Herregud, jeg er så glad søknadsprosessen er i gang. Egentlig ingen ting som kan gå galt nå. Jeg har karakterer som de deffinitivt kommer til å like, jeg er i gang med hepatitt-vaksinene, gode engelskkunnskaper og hele pakka. 1 Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 ^ Begynner du å søke nå? I midten av mai? Drar du 10/11 eller 11/12? Lenke til kommentar
Nicla Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 ^ Begynner du å søke nå? I midten av mai? Drar du 10/11 eller 11/12? 2011/2012 Jeg har vert i kontakt med de en stund, og de ba meg om å søke så raskt som mulig slik at jeg kan bli ferdig og ikke tenke på at jeg har glemt noe. Og når jeg likevell har vert bestemt på at jeg skal gjøre det det siste året og valgt det byrået som passer meg best; hvorfor ikke. Så nå slipper jeg å tenke om jeg ikke rekker hepatitt-vaksinene før avreise og jeg er ferdig med papirarbeidet og alt det langt i forveien så jeg slipper å stresse med det Lenke til kommentar
US4 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hva skjer om du ikke rekker hepatitt vaksinene? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Skjer ingenting, men du burde ta den før du drar. Selv rakk jeg bare to doser i Norge, og fikk beskjed om at jeg kunne ta den siste i USA, men det gjorde jeg altså ikke. Tok faktisk siste dosen nå nettopp, siden jeg skal på ferie til Malaysia Endret 16. mai 2010 av MartinF Lenke til kommentar
Nicla Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Hva skjer om du ikke rekker hepatitt vaksinene? 1 av to ting: A) Du får ikke reise. B) Du må få tatt den siste dosen der borte. Det tar 8-9 måneder å komme gjennom det fulle vaksinasjonsprogrammet for Hepatitt, så det er viktig å starte i god tid Det er 2-3 måneder mellom 1 og andre sprøyte og 6 måneder mellom 2 og 3. Og MartinF: Jeg fikk beskjed om at de ikke sender elever uten vaksinene. Men Vaksine nr. 2 gir beskyttelse i ett år så det ikke er SÅ farlig om den siste ikke blir tatt, men den skal absolutt taes for full beskyttelse Endret 16. mai 2010 av Nicla Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 På embalasjen til sprøyten jeg kjøpte stod det at det fantes et program for sprøyten som kan taes på svært kort tid i nødstilfeller, slik at man kommer seg av gårde ved sen søknad. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Og MartinF: Jeg fikk beskjed om at de ikke sender elever uten vaksinene. Men Vaksine nr. 2 gir beskyttelse i ett år så det ikke er SÅ farlig om den siste ikke blir tatt, men den skal absolutt taes for full beskyttelse Det sa dem til meg og, men jeg reiste likevel jeg. Problemet? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Problemet kan vare at skolen ikke vil la deg begynne før du har de nødvendige vaksinene. Lenke til kommentar
Nicla Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Problemet kan vare at skolen ikke vil la deg begynne før du har de nødvendige vaksinene. Nettopp. Så det beste er å bare få vaksinene inn i systemet så fort som fy Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Problemet kan vare at skolen ikke vil la deg begynne før du har de nødvendige vaksinene. Nettopp, så derfor tenkte jeg at så lenge skolen ikke krevde noe mer, så sparte jeg de pengene. Vaksiner er dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå