Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med piercing der over dammen? Og har det noe å si under intervjuet? Er de liksom skikkelig piercing-nazi, eller er det ok(både skole, vertsfamilien og folka i STS i mitt tilfelle)? Btw, det er i tunga det er snakk om her, ikke noen ekstreme greier som er synlig for alt og alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tungepiercing kan ikke taes ut siden de gror igjen på noen få timer. Så ta den ut i skoletiden er uaktuelt. Så da blir det å kjøpe en gjennomsiktig barbell og ikke gape eller geipe så kommer det til å gå bra. Ingen planer om å ta noen piercing eller noe mens jeg er der, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar

Førerkort for bil kan brukes i USA om du er der på f.eks. en ferietur. Om du reiser over som f.eks. utvekslingsstudent må du ta førerkortet om igjen etter et et visst antall dager etter du kom hit. Her i California er det 10 dager. Mopedbevis kan nok ikke brukes. Er uansett få som kjører 50cc her i USA... Gjør du det så blir du mobbet :p

Lenke til kommentar

Tungepiercing gror deffinitivt igjen på et par timer! Please, vet du ikke noe om det, la være å late som. Det gror jo selvsagt ikke helt igjen, men nok til at du ikke får barbellen igjennom og må pierce opp igjen. Og JA, det er så viktig. Det er en del av hvem jeg er, og når ejg betaler 600 kr for å få ta den og piner meg gjennom 2 uker nesten uten mat og vondt i tunga så beholder jeg den.

Lenke til kommentar

Synd for deg at det mest sannsynlig ikke er tillat da. Da får du bare ha den i slik at du er den du er, så får du bare droppe USA turen ;)

 

EDIT: Takk for svar Marius! Når jeg reiser til USA skal jeg ta lappen. Kan jeg ikke kjøre bil dær nede dagen jeg tar lappen? Jeg skjønte ikke helt svaret ditt. Er det slik at som utv.student så får du ta lappen, men ikke kjøre der nede ?

Endret av Jqrg1
Lenke til kommentar

EDIT: Takk for svar Marius! Når jeg reiser til USA skal jeg ta lappen. Kan jeg ikke kjøre bil dær nede dagen jeg tar lappen? Jeg skjønte ikke helt svaret ditt. Er det slik at som utv.student så får du ta lappen, men ikke kjøre der nede ?

 

Har du tatt lappen her i USA og du får låne bil kan du bare kjøre så mye du vil... Om du ikke reiser med en sær organisasjon som ikke tillater det da.

Okay, er du på ferie i USA kan du kjøre med norsk førerkort. BOR du her i USA (som f.eks. utvekslingsstudent) kan du ikke bruke norskt førerkort, men må ta lappen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...