Nicla Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hvordan er det med piercing der over dammen? Og har det noe å si under intervjuet? Er de liksom skikkelig piercing-nazi, eller er det ok(både skole, vertsfamilien og folka i STS i mitt tilfelle)? Btw, det er i tunga det er snakk om her, ikke noen ekstreme greier som er synlig for alt og alle. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 De fleste skoler har nulltoleranse for face piercings, og de må taes ut hver morgen. Ellers så tror jeg piercings er litt opp til familien. Liker ikke de piercingen, så liker de den ikke. Ellers så er det ikke lov å ta nye piercings i USA. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Må man virkelig ta ut piercing hver dag på skolen? I tunga og? Den vises jo ikke med mindre du går å geiper.. Hva med tatoveringer da? Har en på armen, men den er ikke synlig hvis jeg går med genser. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Er sikkert ikke samme på alle skoler, men på min så var alle ansiktpiercinger forbudt i skoletiden. Det gjaldt også tungepiercing. Tattoveringer er vel lov. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 På min skole var regelen at så lenge ting kan dekkes til er det OK Lenke til kommentar
Nicla Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Tungepiercing kan ikke taes ut siden de gror igjen på noen få timer. Så ta den ut i skoletiden er uaktuelt. Så da blir det å kjøpe en gjennomsiktig barbell og ikke gape eller geipe så kommer det til å gå bra. Ingen planer om å ta noen piercing eller noe mens jeg er der, så det går nok bra Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Kan du ikke bare ta den ut? Er den så viktig? Endret 14. mai 2010 av Attityd Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Er du dum eller? hullet i tunga gror ikke på ett par timer! Tar heller noen dager. Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hvis man har norskt scooter sertifikat, kan man kjøre scooter i USA da? Hvis man tar bil sertifikat i USA, kan man da kjøre bil i USA etterpå? Lenke til kommentar
makila Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Førerkort for bil kan brukes i USA om du er der på f.eks. en ferietur. Om du reiser over som f.eks. utvekslingsstudent må du ta førerkortet om igjen etter et et visst antall dager etter du kom hit. Her i California er det 10 dager. Mopedbevis kan nok ikke brukes. Er uansett få som kjører 50cc her i USA... Gjør du det så blir du mobbet Lenke til kommentar
Nicla Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Tungepiercing gror deffinitivt igjen på et par timer! Please, vet du ikke noe om det, la være å late som. Det gror jo selvsagt ikke helt igjen, men nok til at du ikke får barbellen igjennom og må pierce opp igjen. Og JA, det er så viktig. Det er en del av hvem jeg er, og når ejg betaler 600 kr for å få ta den og piner meg gjennom 2 uker nesten uten mat og vondt i tunga så beholder jeg den. Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Synd for deg at det mest sannsynlig ikke er tillat da. Da får du bare ha den i slik at du er den du er, så får du bare droppe USA turen EDIT: Takk for svar Marius! Når jeg reiser til USA skal jeg ta lappen. Kan jeg ikke kjøre bil dær nede dagen jeg tar lappen? Jeg skjønte ikke helt svaret ditt. Er det slik at som utv.student så får du ta lappen, men ikke kjøre der nede ? Endret 14. mai 2010 av Jqrg1 Lenke til kommentar
Nicla Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeeez... Glad jeg slipper å kjenne deg altså. GJennomsiktig barbell + ingen geiping til lærere så er det i boks Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeeez... Glad jeg slipper å kjenne deg altså. GJennomsiktig barbell + ingen geiping til lærere så er det i boks Right back at'ya Lenke til kommentar
makila Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 EDIT: Takk for svar Marius! Når jeg reiser til USA skal jeg ta lappen. Kan jeg ikke kjøre bil dær nede dagen jeg tar lappen? Jeg skjønte ikke helt svaret ditt. Er det slik at som utv.student så får du ta lappen, men ikke kjøre der nede ? Har du tatt lappen her i USA og du får låne bil kan du bare kjøre så mye du vil... Om du ikke reiser med en sær organisasjon som ikke tillater det da. Okay, er du på ferie i USA kan du kjøre med norsk førerkort. BOR du her i USA (som f.eks. utvekslingsstudent) kan du ikke bruke norskt førerkort, men må ta lappen her. Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Okei, supert! Det var det jeg håpet på Reiser du med EF? Kanskje du kan hjelpe meg litt med søk om visum. Er noe hær jeg ikke skjønner ! Lenke til kommentar
makila Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Bare å spørre, skal svare så godt jeg kan. EDIT: Jepp, jeg reiser med EF. Endret 15. mai 2010 av Mariuslk Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Får spm om "National Identification Number". Hva skal jeg svare? Står ingeting om det på passet mitt. Har valget om å trykke "Does not aply". Har du noen tips? : ) Lenke til kommentar
Jqrg1 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ah. Tror det er personnummeret ? Lenke til kommentar
makila Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Stemmer, det er personnummeret ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå