Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig burde man søke for å ta et studieår i USA eller i det hele tatt ta en prat med rådgiveren?

Jeg starter på VGS på mandag og har planer om å studere i Utlandet i f.eks USA til sommeren viss alt går som jeg håper.

9296947[/snapback]

Vel, du burde søke så fort du har bestemt deg for hva du vil gjøre, easy as that. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen familie på meg idag heller. Da blir da blir det vel ingen NY :(

9300717[/snapback]

Ikke noe på meg heller :no: Ringte speak i dag, de sa at de ikke visste noe mer enn hva jeg gjorde, ekstremt irriterende, er ganske sur nå...

Endret av Iver-th
Lenke til kommentar

Æsj, sånn må de jo snart få greie på...

Fikk akkurat vite min fulle reiserute idag;

oslo - frankfurt - chicago - virginia - state college i Pennsylvania - dit jeg bor med bil

Mange opp og ned-ere for meg da mao :ermm: inrømmer at jeg er litt nervøs da jeg skal maneuvre meg selv fra chicago til pennsylvania og ikke minst på to fly!.

Lenke til kommentar
Æsj, sånn må de jo snart få greie på...

Fikk akkurat vite min fulle reiserute idag;

oslo - frankfurt - chicago - virginia - state college i Pennsylvania - dit jeg bor med bil

Mange opp og ned-ere for meg da mao  :ermm:  inrømmer at jeg er litt nervøs da jeg skal maneuvre meg selv fra chicago til pennsylvania og ikke minst på to fly!.

9302297[/snapback]

De flyplassene er veldig oversiktelige da pinnsvin, så tror ikke du vil ha noen problemer med det. Reiseruta mi så vel omtrent ut som din da jeg dro, og kom meg da frem like hel. :)

Skjønner virkelig ikke hvorfor de trenger klarsignal fra skolene før de kan gi ut informasjonen om hvor man skal. har to venninner i samme situasjon der speak nekter å gi ut informasjon fordi de ikke har fått elevene inn i skolen ennå. Jeg ble ikke tatt inn i skolen før i går, og jeg har jo vært i landet en stund nå, med full informasjon om alt.

Forresten fått inntrykk av at veldig mange søker seg til Illinois det siste året, noen som vet hvorfor? :hmm:

Lenke til kommentar
du tuller? jeg fant lett frem! Men så stjal jeg et kart på flyet dit da :innocent:

9302698[/snapback]

Når jeg var der hadde det vært storm, så det var mange forsinkelser, og frankfurt flyplass var smarte nok til kun å ha 2 stykker i vher terminal til å behandle overgangsbiletter....

Heia!

Så er den atfor stor:O

Lenke til kommentar
du tuller? jeg fant lett frem! Men så stjal jeg et kart på flyet dit da :innocent:

9302698[/snapback]

Når jeg var der hadde det vært storm, så det var mange forsinkelser, og frankfurt flyplass var smarte nok til kun å ha 2 stykker i vher terminal til å behandle overgangsbiletter....

Heia!

Så er den atfor stor:O

9302710[/snapback]

Haha, hørtes ut som Logan i massachusetts det der. Dog fint vær, to flyplassarbeidere, og 40 japanske turister som ikke snakket et ord engelsk, og 43 mindreårige EF utvekslingsstudenter som skulle bestille billetter gjennom tre maskiner. Tok sin tid for de stakkars to som var der å kontakte diverse organisasjoner før de tillot oss å dra. Skjønner virkelig ikke problemet, de har jo mindreårige som tar fly sikkert 100 ganger om dagen!

men bare for å gjøre reisen deres i USA litt lettere, ta på dere sko som ikke trenger å knytes. knyte opp og igjen sko fire ganger på en flyplass for å komme gjennom sikkerhetskontrollene tok sin tid kan man si.

Lenke til kommentar

Jojo, alt var forhåndsbestilt, men du må jo levere inn e-billetten sånn at du får boarding kortene veitdu;) og det var det maskiner til xD

Joda, vi fikk dra vi, de måtte bare ringe å høre om mindreårige studenter fikk lov til å dra rundt i usa på egenhånd=/ noe som virket merkelig siden de faktisk visste at vi kom.

når drar du? God tur og lykke til uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Iowa, midt i en maisåker. faktisk ikke så ille her heller. Annser meg selv som en av de heldige når det kommer til å få familie som passer. Vertsmora mi er litt redd fordi jeg likegodt kunne vært dattera dems, så like er vi. oppførselsmessig^^

hvordan er familien?

Lenke til kommentar

Speak er der verste selskaper jeg har vært borte i når det kommer til organisering og planlegging. Virker som det er ganske amatørmessig hele opplegget deres.

Angrer virkelig på at jeg ikke valgte EF, AFS eller noen av de andre store organisasjonene. Virker som det er for få ansatte i Speak i forhold til den jobben de har.

Til dere som reiser til neste år: ikke velg Speak.

Lenke til kommentar

Uff, det er skikkelig trist at alt ikke går på skinner, spesielt når du/dere sikkert har gått rundt og gledet seg i ett år.

YFU er jeg svært fornøyd med, på nesten alle punkter. EF har jeg hørt mye negativt om, mens resten har jeg hørt lite om foruten det jeg har hørt her, tbh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...