Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kjørte bil uten å ha lappen? Dust. Skjønner godt at de ble irriterte. I tillegg ser jeg ikke hva dette har med Speak å gjøre.

 

Speak er jo Aspect? Ja, jeg vet jo at jeg gjorde en dum ting, men det er latterlig av folka i Aspect å tvinge meg til å være hjemme den siste helga før jeg drar. Det er jo ikke helt riktig å bare gjøre sånt mot et menneske, OG at områderepresentanten min (som var også vertsmor) snakket med mamma og fortalte en helt annen historie som ikke ga noe mening. Og så kastet hun meg ut. Aspect burde kanskje sjekke hvem de har som områderepresentant fordi hun utveklingsstudenten som bodde der før meg ble også kastet ut!

Lenke til kommentar

Haha! Du er sur fordi du måtte være hjemme en helg, selv etter at du kjørte bil uten lappen? Jeg vil si du var veldig heldig, skulle nesten tro at man blir sendt hjem hvis man gjør sånt... Jeg tror nok ikke det er noen andre enn din egen skyld at siste delen av oppholdet ditt ble surt. Ikke legg skylda på Aspect/Speak. Du som er utvekslingsstudent burde jo virkelig skjønne at de må være litt strengere enn til vanlig. Det er ikke akkurat lite det ansvaret de har tatt på seg.

 

Men for all del, skriv et blogginnlegg om det hvis det får deg til å føle deg bedre. :)

Lenke til kommentar

Hvem her var det som er utv.student i Santa Cruz? Drar til Santa Cruz med mange andre fra skolen i morgen. Senior ditch day ftw :D

Meeg!! Er du her enda eller?! :D

 

 

Btw, stiller meg helt enig i at Aspect suger bæsj. Ville ikke gått med Speak/Aspect om jeg dro igjen da du ender opp med Aspect her i USA. De har utallige teite regler og restriksjoner, som f.eks.

 

- skrive månedlig rapport

- skal du noenstedts uten vertsfam. må de godkjenne det

- får ikke besøke/ha besøk av familie

- får ikke dra ut av USA

 

Jeg for min del har gitt f*** i regelverket deres, men er litt lame når de nekta meg å dra til LA i påska da jeg ville besøke noen slektninger av meg, som jeg aldri har møtt før! De ba meg pent vente til "datoen" deres for godkjent familie besøk. Sier ikke at Aspect er et dårlig valg heller, du greier helt fint å ha et strålende liv her, bare med noen fartsbumper på veien.

 

Dette året i USA nærmer seg slutten for meg og jeg må si jeg har veldig blandede følelser! Det blir godt å komme hjem til Norge igjen og sånn, men vil egentlig ikke dra heller! Tida gikk så sakte runt juletid, men nå de siste månedene har den speeda opp noe sykt. Jeg er en helt annen person enn da jeg kom. Er 10 ganger mere utavendt, har venner fra alle kontinenter og en utrolig livserfaring! USA har åpnet øyene mine på mange områder, på godt og ondt. Jeg har lært å sette pris på de godene vi har i Norge, samtidig som jeg kritiserer Norge på flere punkt også. Jeg har lært at USA er dritdigg på mange områder, men heller ikke det perfekte sted som jeg trodde da jeg fremdeles bodde over dammen. Vil også nevne at jeg foretrekker engelsk langt over norsk! Det er rett og slett er bedre språk (for meg), og jeg føler jeg kan uttrykke meg mye bedre osv. på det. Blir kjipt å komme til Norge og måtte bruke norsk igjen :p.

Blir utrolig trist å dra, men er neppe siste gangen jeg er her!

 

Dette året har definitivt vært det beste i mitt liv og det har faktiskt blitt "mitt andre liv". Jeg skal hvertfall ut av Norge etter VGS så lenge økonomien tilsier det!

Lenke til kommentar

Hvem her var det som er utv.student i Santa Cruz? Drar til Santa Cruz med mange andre fra skolen i morgen. Senior ditch day ftw :D

Meeg!! Er du her enda eller?! :D

 

 

Hehe, nei jeg kom hjem for 10 min siden. Vi dro til Capitola Beach og var der hele dagen. Men vi gikk en tur innom Santa Cruz også, nede på boardwalk'n. Men det er vel kanskje ikke der dere henger? :D

Lenke til kommentar

Hvem her var det som er utv.student i Santa Cruz? Drar til Santa Cruz med mange andre fra skolen i morgen. Senior ditch day ftw :D

Meeg!! Er du her enda eller?! :D

 

 

Hehe, nei jeg kom hjem for 10 min siden. Vi dro til Capitola Beach og var der hele dagen. Men vi gikk en tur innom Santa Cruz også, nede på boardwalk'n. Men det er vel kanskje ikke der dere henger? :D

Haha jeg skulle jo egentlig ned på Capitola Beach idag! Kom hjem litt seint så endra planer. lol

 

Bor rett ved der ;)

Lenke til kommentar

Speak er jo Aspect?

Nei? Speak er en egen organisasjon, men ja de har et tett samarbeid med Aspect, og Aspect er en av samarbeidsorganisasjonene i USA.

 

Ja, jeg vet jo at jeg gjorde en dum ting, men det er latterlig av folka i Aspect å tvinge meg til å være hjemme den siste helga før jeg drar.

Overhodet ikke urimelig det. Du brøt en regel som er ganske alvorlig, end of story.

 

Ellers så er det ikke umulig at du var uheldig med områderepresentanten din, men å skjelle ut to organisasjoner, og hele systemet når du har gjort noe så idiotisk som du har gjort. Skal med glede lese bloggen "om din opplevelse", men kommer til å ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...