Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mange high schools i USA som har fransk? Dere som er/har vært der, er/var det fransk på deres skole?

 

Og med tanke på matten. Har fått med meg at PreCalc tilsvarer R1, minus sannsynlighetsregninga. Er det sannsynlighetsregning i Calc? Er det sånn at Calc "kommer etter" PreCalc, sånn at jeg kan ta PreCalc et semester og Calc det neste? Vurderer å gjøre det på den måten, så jeg er sikker på å få med meg alt i R1 og kanskje litt til.

 

Vet jeg er ganske tidlig ute med å spørre om sånne ting siden jeg bare går i 10. klasse, men da slipper jeg å gå og lure på det kjempelenge :p

Lenke til kommentar

Er det mange high schools i USA som har fransk? Dere som er/har vært der, er/var det fransk på deres skole?

 

Og med tanke på matten. Har fått med meg at PreCalc tilsvarer R1, minus sannsynlighetsregninga. Er det sannsynlighetsregning i Calc? Er det sånn at Calc "kommer etter" PreCalc, sånn at jeg kan ta PreCalc et semester og Calc det neste? Vurderer å gjøre det på den måten, så jeg er sikker på å få med meg alt i R1 og kanskje litt til.

 

Vet jeg er ganske tidlig ute med å spørre om sånne ting siden jeg bare går i 10. klasse, men da slipper jeg å gå og lure på det kjempelenge :p

 

www.utvekslingsstudent.com

 

Registrer deg og spør der. :) Kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar

Er det mange high schools i USA som har fransk? Dere som er/har vært der, er/var det fransk på deres skole?

 

Og med tanke på matten. Har fått med meg at PreCalc tilsvarer R1, minus sannsynlighetsregninga. Er det sannsynlighetsregning i Calc? Er det sånn at Calc "kommer etter" PreCalc, sånn at jeg kan ta PreCalc et semester og Calc det neste? Vurderer å gjøre det på den måten, så jeg er sikker på å få med meg alt i R1 og kanskje litt til.

 

Vet jeg er ganske tidlig ute med å spørre om sånne ting siden jeg bare går i 10. klasse, men da slipper jeg å gå og lure på det kjempelenge :p

 

www.utvekslingsstudent.com

 

Registrer deg og spør der. :) Kanskje det hjelper.

hahaha huff! Det er jo akkurat de samme folkene som henger der som her - bare ikke så sterke i antall

 

Er det lov å reklamere her?

Lenke til kommentar

Er det mange high schools i USA som har fransk? Dere som er/har vært der, er/var det fransk på deres skole?

 

Og med tanke på matten. Har fått med meg at PreCalc tilsvarer R1, minus sannsynlighetsregninga. Er det sannsynlighetsregning i Calc? Er det sånn at Calc "kommer etter" PreCalc, sånn at jeg kan ta PreCalc et semester og Calc det neste? Vurderer å gjøre det på den måten, så jeg er sikker på å få med meg alt i R1 og kanskje litt til.

 

Vet jeg er ganske tidlig ute med å spørre om sånne ting siden jeg bare går i 10. klasse, men da slipper jeg å gå og lure på det kjempelenge :p

 

www.utvekslingsstudent.com

 

Registrer deg og spør der. :) Kanskje det hjelper.

hahaha huff! Det er jo akkurat de samme folkene som henger der som her - bare ikke så sterke i antall

 

 

Flere kategorier på forumet, noe som gjør at ett spørsmål ikke drukner i det neste.

Lenke til kommentar

Hei, jeg tenker på å studere i Sydney Høst 2011. Driver og regner litt med pris og slikt. Om man da skal studere et helt år (2 semestre), er det bare å ta dette budsjettet og doble det? Link.

Og på lånekalkulatoren, er det da bare semesteravgiften som skal skrives inn på 'skolepenger'?

Isåfall fikk jeg dette som svar.

 

2010–2011

Forutsetninger: Annen utdanning i Oseania, fulltid, støtteperioden

varer i 10 måneder, kr 72000 i skolepenger, født i 1990, hjemmeboer, ugift

 

Stipend: kr 0

Skolepengestipend: kr 39 984

Lån: kr 121 016

Sum: kr 161 000

 

Er ikke helt klok på dette enda, blir dette riktig? :)

Lenke til kommentar

Du vil da være borteboer og da vil kanskje summen komme annerledes ut :) På støttekalkulatoren kommer (hvis jeg husker riktig) hele summen ut, altså må du dele den på to.

 

Starter du høst 2011 eller vår 2011? For det er spesielle regler for hvor mange semester du kan søke om (1 eller 2) når du studerer i Australia :)

 

edit: mer vil også bli gjort om til stipend når du står på eksamen

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar

Hei, jeg tenker på å studere i Sydney Høst 2011. Driver og regner litt med pris og slikt. Om man da skal studere et helt år (2 semestre), er det bare å ta dette budsjettet og doble det? Link.

Og på lånekalkulatoren, er det da bare semesteravgiften som skal skrives inn på 'skolepenger'?

Isåfall fikk jeg dette som svar.

 

2010–2011

Forutsetninger: Annen utdanning i Oseania, fulltid, støtteperioden

varer i 10 måneder, kr 72000 i skolepenger, født i 1990, hjemmeboer, ugift

 

Stipend: kr 0

Skolepengestipend: kr 39 984

Lån: kr 121 016

Sum: kr 161 000

 

Er ikke helt klok på dette enda, blir dette riktig? :)

Skal til Australia nå i sommer/høst, og studere i bare ett semester. Dette er hva jeg fikk når jeg brukte kalkulatoren:

Stipend: kr 0

Reisestipend: kr 7 980

Skolepengestipend: kr 19 992

Lån: kr 69 928

Sum: kr 97 900

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har fått i oppgave (Forberedelse) i å finne ut mer om hvordan det er å jobbe/studere i utlandet. Tenkte dette var riktig plass å spørre. Det jeg lurer på er vel hovedsaklig om:

(Ta gjerne en historie fra en bestemt plass)

 

* Fordeler/Ulemper

* Forskjeller på det "sosiale"?

* Hvordan det er å lære seg engelsk i utlandet

* Hvordan kan dette hjelpe deg videre?

 

Litt slikt jeg lurer på. Er ikke helt blank selv.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Du vil da være borteboer og da vil kanskje summen komme annerledes ut :) På støttekalkulatoren kommer (hvis jeg husker riktig) hele summen ut, altså må du dele den på to.

 

Starter du høst 2011 eller vår 2011? For det er spesielle regler for hvor mange semester du kan søke om (1 eller 2) når du studerer i Australia :)

 

edit: mer vil også bli gjort om til stipend når du står på eksamen

Starter Høst 2011, 2 semestre

 

Skal til Australia nå i sommer/høst, og studere i bare ett semester. Dette er hva jeg fikk når jeg brukte kalkulatoren:

Stipend: kr 0

Reisestipend: kr 7 980

Skolepengestipend: kr 19 992

Lån: kr 69 928

Sum: kr 97 900

hmm. Får fikse og trikse litt og spørre evt skolen om hva det kan havne på.

edit:

 

Forutsetninger: Annen utdanning i Oseania, fulltid, støtteperioden

varer i 10 måneder, kr 83000 i skolepenger, født i 1990, borteboer, ugift

 

Dette kan du få utbetalt i støtte for undervisningsåret:

Stipend: kr 0

Reisestipend: kr 19 960

Skolepengestipend: kr 39 984

Lån: kr 138 856

Sum: kr 198 800

 

Merkelig

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har fått i oppgave (Forberedelse) i å finne ut mer om hvordan det er å jobbe/studere i utlandet. Tenkte dette var riktig plass å spørre. Det jeg lurer på er vel hovedsaklig om:

(Ta gjerne en historie fra en bestemt plass)

 

* Fordeler/Ulemper

* Forskjeller på det "sosiale"?

* Hvordan det er å lære seg engelsk i utlandet

* Hvordan kan dette hjelpe deg videre?

 

Litt slikt jeg lurer på. Er ikke helt blank selv.

 

Takk!

 

Jeg er i Las Vegas. Det er himla artig. Går på Centennial High School med ca 3000 elever.

Fordeler: Blir bedre i engelsk, Annerledes hverdag, mer utadvent, Venner fra hele verden, Billigere,

Ulemper: hmm, ikke noe der nei. Haha

Forskjeller på det sosiale er vel at man er himla dependent på å ha biler. Fleste parten av vennene mine her har biler. Det går jo greit å komme seg til steder pga det, men det er ikke som i norge, hvor man bare kan møtes et sted. Noen må enten kjøre deg eller hente deg. Så de blir jo litt stress for dem da. Etter skolen her så er det masse skole aktiviteter som er en pluss for mange. etter det så er det ikke så mye at folk henger sammen etter aktiviteten. Er man ikke med på aktiviteter, så henger man med folk. Her i las vegas er det jo masse festing i helgene osv. Weed og salvia og drikking blir det litt av her. det er veldig få jeg møtt som ikke har prøvd weed i det hele tatt. nesten alle har gjort det.

Når du kommer til USA kan jo som regel språket fra før av. Men det er jo alltids ord man ikke vet. det går veldig fort å lære seg det. Man finner det ut hvordan det blir brukt i en setning, ellers så er det ikke så stress å spørre folk hva det betyr. Jeg følte at det gikk veldig bra. folk som jeg har kjent i flere mnd har ikke hørt my accent yet, eller folk som jeg har kjent lenge plutselig sier. oij, dette er første gangen jeg hørte accenten din. Veldig artig.

 

Dette kan faktisk hjelpe meg veldig mye i fremtiden med tanke på at jeg skal jobbe med turisme som hotel manager eller noe i den duren. å kunne to språk helt flytende er veldig praktisk. I hvertfall engelsk er bra å kunne i alle mulige sammensetninger nå uansett.

 

Du visste sikkert mye av det selv, men håper jeg svarte sånn nogenlunde på det.

Lenke til kommentar

Du vil da være borteboer og da vil kanskje summen komme annerledes ut :) På støttekalkulatoren kommer (hvis jeg husker riktig) hele summen ut, altså må du dele den på to.

 

Starter du høst 2011 eller vår 2011? For det er spesielle regler for hvor mange semester du kan søke om (1 eller 2) når du studerer i Australia :)

 

edit: mer vil også bli gjort om til stipend når du står på eksamen

Starter Høst 2011, 2 semestre

 

Skal til Australia nå i sommer/høst, og studere i bare ett semester. Dette er hva jeg fikk når jeg brukte kalkulatoren:

Stipend: kr 0

Reisestipend: kr 7 980

Skolepengestipend: kr 19 992

Lån: kr 69 928

Sum: kr 97 900

hmm. Får fikse og trikse litt og spørre evt skolen om hva det kan havne på.

edit:

 

Forutsetninger: Annen utdanning i Oseania, fulltid, støtteperioden

varer i 10 måneder, kr 83000 i skolepenger, født i 1990, borteboer, ugift

 

Dette kan du få utbetalt i støtte for undervisningsåret:

Stipend: kr 0

Reisestipend: kr 19 960

Skolepengestipend: kr 39 984

Lån: kr 138 856

Sum: kr 198 800

 

Merkelig

Forutsetningene er forskjellige, derfor er størrelsen på lån og stipend annerledes :)

Lenke til kommentar

Hei. Sier bare at Speak/Aspect ikke anbefales. Fikk dårlig opplevelse og de gjorde livet mitt surt helga før jeg dro hjem. Vertsfamilien og Aspect fant på masse regler som jeg ikke kunne gjøre den siste helga jeg bodde der. Kan blandt annet si..

 

- Fikk ikke lov til å gå ut helga før jeg dro hjem

- Fikk ikke lov til å dra på prom

- Skulle egentlig ikke lov til å ha PC

 

Jeg ga faen. Jeg vet ikke hvem som kom på de reglene, og de bare gjorde alt det med vilje. Jeg var så lei at jeg bare begynte å pakke sakene mine natt til lørdag (jeg skulle dra på en tirsdag). Endte med at vertsfamilien min kasta meg ut, Aspect ringte politiet og sa at jeg rømte vekk.. Og så truet de meg å sende politiet etter meg hvis jeg ikke kom tilbake, eller hvis jeg dro på prom.

 

Hvorfor? Fordi jeg brøt en regél: Kjøre bil uten tillatelse (eller lappen) med vertssøskene i bilen.

ASPECT SUCKS! Og områderepresentanten min er ei drittkjerring. Hvis du vil lese mer, så skal jeg skrive blogg om opplevelsen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...