Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du da ikke gått inn på lån og stipend for høyere utdanning i utlandet?

Jeg valgte Annen utdanning (delstudie i utlandet med norsk grad). Pluss at det kostet skolepenger.

 

Stipend: kr 0

Reisestipend: kr 7 980

Skolepengestipend: kr 19 992

Lån: kr 69 928

Sum: kr 97 900

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Har du da ikke gått inn på lån og stipend for høyere utdanning i utlandet?

Jeg valgte Annen utdanning (delstudie i utlandet med norsk grad). Pluss at det kostet skolepenger.

 

Stipend: kr 0

Reisestipend: kr 7 980

Skolepengestipend: kr 19 992

Lån: kr 69 928

Sum: kr 97 900

 

Som sagt; det er "vanlig videregående opplæring" som gjelder, med mindre du er ferdig med VGS og skal ta en grad i utlandet.

Lenke til kommentar

Heisann! Reiser til USA den 17 juli på utvekslingsår. Reiser med EF og skal på camp med dem.

Noen som er i samme situasjon som meg ? Noen som har erfaringer med EF og campen deres ?

Hvordan går jeg fram når jeg skal søke på visum ? Er det et nettsted hvor jeg bestiller time i Oslo eller?

 

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

EF kommer til å sende deg alt du trenger å vite om visum i posten, så ta det helt med ro. Jeg dro ikke på oppstartscampen til EF selv, men ut ifra noen andre jeg kjenner skal den ha vært veldig bra. Men ikke noe jeg ville betalt 9000 kroner for i hvertfall... De pengene hadde jeg heller brukt på f.eks. Hawaii turen.

Lenke til kommentar

Det er ikke lenge til jeg skal hjem nå, så lurte på hva dere som er i utlandet nå/var utvekslingsstudent skal gjøre/gjorde med tingene deres når dere skal/skulle hjemover? Jeg har kikket litt på å shippe en boks med klær hjem, men det er jo UTROLIG dyrt, 170dollar osv.

 

Hva gjorde dere/hva skal dere gjøre med overvekt?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått bekreftet skoleplass, i Burke, Virginia, på en skole medrundt 3800 elever. :whistle: Kombinert uskole og vgs, men bare high school delen utgjør 2400 elever.

Wow, det var ikke verst! Gratulerer! Vet du avreise dato eller? Tror jeg reiser rundt den 10. august jeg, når skolen starter den 18. men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Heisann! Reiser til USA den 17 juli på utvekslingsår. Reiser med EF og skal på camp med dem.

Noen som er i samme situasjon som meg ? Noen som har erfaringer med EF og campen deres ?

Hvordan går jeg fram når jeg skal søke på visum ? Er det et nettsted hvor jeg bestiller time i Oslo eller?

 

Takk for svar :thumbup:

 

Jeg skal også på EF campen den 17. juli :D EF kommer til å sende deg informasjon om hva du skal gjøre for å søke visum og hva du trenger. Jeg mottok i hvert fall mine papirer i dag :)

Lenke til kommentar

Heisann! Reiser til USA den 17 juli på utvekslingsår. Reiser med EF og skal på camp med dem.

Noen som er i samme situasjon som meg ? Noen som har erfaringer med EF og campen deres ?

Hvordan går jeg fram når jeg skal søke på visum ? Er det et nettsted hvor jeg bestiller time i Oslo eller?

 

Takk for svar :thumbup:

 

Jeg skal også på EF campen den 17. juli :D EF kommer til å sende deg informasjon om hva du skal gjøre for å søke visum og hva du trenger. Jeg mottok i hvert fall mine papirer i dag :)

 

Har fått vite at jeg skal til McKinney Texas : D Hvor gammel er du? Gutt eller jente? Da møtes vi sikkert på gardemoen ! :D

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig å spør om å få en tidligere avreisedato? Reiser med AFS, og har fått vite at alle til USA drar 11. august. Men skolen min begynner 16. i tillegg til at det er tryouts for sporter enda før, har ikke lyst til å gå glipp av det, og hadde vært greit med litt mer tid før skolen begynner : ).

Endret av Annnie
Lenke til kommentar

Jeg er 17 år gammel og jente :) Kjekt med familie i Texas. Virker stedet bra? Sees nok på Gardemoen, ja :D

 

jeg syntes byen så kjempe fin ut :) hvilken organisasjon reiser du med?

 

 

Don93, var det meg du skulle quote?

Reiser med EF : )

Er kjempefornøyd med stedet jeg kom til. Har også fått familie nå. Alenemor og 2 gutter + 2 hunder. De bor i et gigantisk hus --> http://img571.imageshack.us/img571/16/mckinneyhome007.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...