Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På samme vis som min gode kamerat Ulriksen(vi bor omtrent 1 time unna hverandre i Ohio) liker jeg Ohio og klimaet veldig godt. Her vil jeg si Basketball er den mest populære sporten da vi(Port Clinton) kom til D2 State Final(og tapte i finalen mot Dayton Dunbar).

Hadde 27 grader celsius og sol tirdag, torden og regn torsdag, men fint vær etter det. Ligger på 15+ vil jeg si.

Lenke til kommentar

baah. fikk høre om vertsfamilie i dag

 

IFL står for International Family Living. Du bor "hos" en vertsfamilie i en

"dormitory" sammen med 12-16 andre utvekslingsstudenter. Dette er jo et

kjempe spennende tilbud. Tenk på de kontaktene du legger i løpet av ditt

skoleår. Det kan bli mange spennende reiser ut av det i etterkant gitt!!!

Mitchell skole tilbyr flere idrettsformer og du vil få mulighet til å reise

til andre steder for å spille i "sportssesongen".

 

IFL? jeg vill bo hos en familie utn tusen andre utvekslingsstudenter : ( er jo ett tilbud, jeg kan vell takke nei? De sier jeg må gi ett svar innen en uke å da er vell nei og ett svar ? Men leter de etter ny familie eller plassering da?

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg fikk vite i går at jeg har kommet inn på en skole i London det kommende skoleåret. Dette gleder jeg meg naturligvis veldig til, men tenkte jeg kunne dempe litt spenning ved å stille noen spørsmål her som jeg håper noen har noen svar på.

 

Kan noen si noe om hvordan arbeidsmengden er på et universitet der borte (jeg skal gå på London Met)? Jeg så det sto i søknadspapirene at det engelske skolesystemet i stor grad er basert på selvstudier, men det er det for så vidt i Norge også, men i mangel på sammenligningsgrunnlag så lurte jeg på om noen kunne si noe om det.

 

Hvordan er det med tanke på å skaffe seg jobb ved siden av studiene der borte? Er det mange om beinet? Vil man i det hele tatt få deltidsjobb om man ikke er fra landet (altså at man blir nedprioritert ovenfor andre søkere)?

Lenke til kommentar

IFL? jeg vill bo hos en familie utn tusen andre utvekslingsstudenter : ( er jo ett tilbud, jeg kan vell takke nei? De sier jeg må gi ett svar innen en uke å da er vell nei og ett svar ? Men leter de etter ny familie eller plassering da?

Det der var jo passe håpløst. Eller det jo opp til hver enkelt, men hørtes litt overkill ut.

Lenke til kommentar

IFL? jeg vill bo hos en familie utn tusen andre utvekslingsstudenter : ( er jo ett tilbud, jeg kan vell takke nei? De sier jeg må gi ett svar innen en uke å da er vell nei og ett svar ? Men leter de etter ny familie eller plassering da?

Det der var jo passe håpløst. Eller det jo opp til hver enkelt, men hørtes litt overkill ut.

 

passe håpløst? vil bo hos en familie der jeg er dn eneste utvekslingsstudenten, til nøds 2, men spørsmålet var vel egentlig om man kan takke nei å fremdeles få familie?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med tanke på å skaffe seg jobb ved siden av studiene der borte? Er det mange om beinet? Vil man i det hele tatt få deltidsjobb om man ikke er fra landet (altså at man blir nedprioritert ovenfor andre søkere)?

 

Jeg vet ikke så mye om hva arbeidsmengden er i England i forhold til Norge (det kommer også litt an på studiet og universitetet).

Men når det gjelder å få seg jobb, så skal det ikke være umulig. Det finnes kanskje noen jobber på universitetet som er mulig å få. Problemet er heller lønnsnivået i England. Her kan timelønnen ligge på £5 for typiske studentjobber, og da er gjerne vanskelig å finne motivasjonen!

Lenke til kommentar

Hvordan er det med tanke på å skaffe seg jobb ved siden av studiene der borte? Er det mange om beinet? Vil man i det hele tatt få deltidsjobb om man ikke er fra landet (altså at man blir nedprioritert ovenfor andre søkere)?

 

Jeg vet ikke så mye om hva arbeidsmengden er i England i forhold til Norge (det kommer også litt an på studiet og universitetet).

Men når det gjelder å få seg jobb, så skal det ikke være umulig. Det finnes kanskje noen jobber på universitetet som er mulig å få. Problemet er heller lønnsnivået i England. Her kan timelønnen ligge på £5 for typiske studentjobber, og da er gjerne vanskelig å finne motivasjonen!

Jeg har hørt det samme, men det er mest fordi jeg har lyst til å prøve hvordan det er å jobbe i et annet land. Når lønnsnivået er det det er så tror jeg det er lettere å motivere seg (spesielt når man har et ekstra motiv ved siden av penger) fremfor om man skulle jobba for 50,- her i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...