Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Det er utrolig kjipt. Vet du hvorfor det tar så lang tid, Iver?

9295182[/snapback]

for å sitere Kari fra Speak

"Vi merker at det er som oftest at man venter på klarsignal fra skolene, og at de ikke kommer før nesten skolen er i gang i mange områder. "

Men det er jo mulig at de rett og slett ikke har funnet familie til meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har fått familie, men jeg vet ingenting om de fordi skolen ikke har alt i orden enda. Jeg vet bare hvor jeg skal, ikke noe mer...

Jeg måtte spørre spesifikt om de kunne sjekke om det hadde kommet familie til meg, noe de hadde. Kanskje hvis du ringer og hører så er det faktisk en familie til deg, de har bare ikke skole enda? Da får du i hvert fall vite hvor du skal hen, selv om du ikke får vite akkurat navnet på de du skal bo hos? :)

Skjønner at det er ufattelig pes (og ikke minst trist!) å sitte hjemme nå og vente på familie, jeg fikk vite det på tirsdag, så jeg vet hvordan det er.

Lenke til kommentar
Jo tidligere jo bedre :) Da har du lengre tid til å fylle ut papirer osv. Men det er vel ikke noe hast, kjenner folk som meldte seg på i april-mai og reiser nå. Selv meldte jeg meg på i september :)

9297064[/snapback]

Så jeg burde ikke drøye det for lenge eller?

Lenke til kommentar
jeg har ikke fått avreisedato, hvis det var meg du siktet til, reiser du med speak?

9297411[/snapback]

Ok, jeg reiser med YFU og det jeg syns var veldig greit var at man fikk en utreisedato, og ingenting kunne forandre på det. Så jeg fikk vite i mai-juni at jeg skulle reise natt til 21. aug, og det var det jeg skulle forholde meg til. Veldig greit.

Lenke til kommentar

Forresten, veldig mange drar jo til Sør amerika nå om dagen. Ei jeg kjenner drar til og med til Ghana! Og er du skikkelig tøff så finns det jo flere land i Asia. Hvilket land/verdensdel liker du spesielt da Noobish_Geek? Eller er det et spesielt land du vil oppleve? Prøv å tenk sånn :)

Hadde heller ikke spesielt lyst til USA, derfor søkte jeg til Argentina. "Desverre" måtte jeg til USA for å få året godkjent (går media), men nå gleder jeg meg som en unge og ser veldig posetivt på det! :)

Lenke til kommentar
Forresten, veldig mange drar jo til Sør amerika nå om dagen. Ei jeg kjenner drar til og med til Ghana! Og er du skikkelig tøff så finns det jo flere land i Asia. Hvilket land/verdensdel liker du spesielt da Noobish_Geek? Eller er det et spesielt land du vil oppleve? Prøv å tenk sånn :)

Hadde heller ikke spesielt lyst til USA, derfor søkte jeg til Argentina. "Desverre" måtte jeg til USA for å få året godkjent (går media), men nå gleder jeg meg som en unge og ser veldig posetivt på det!  :)

9297713[/snapback]

Kunne vel helst tenkt meg Australia eller New Zealand. Jeg syntes New Zealand og Australia blir så mye dyrere enn alle andre steder..

Men har også tenkt på Kina og Japan, Enda jeg ikke kan et ord av noen av språkene da.

Lenke til kommentar

Hadde heller ikke spesielt lyst til USA, derfor søkte jeg til Argentina. "Desverre" måtte jeg til USA for å få året godkjent (går media), men nå gleder jeg meg som en unge og ser veldig posetivt på det!  :)

9297713[/snapback]

Kunne vel helst tenkt meg Australia eller New Zealand. Jeg syntes New Zealand og Australia blir så mye dyrere enn alle andre steder..

Men har også tenkt på Kina og Japan, Enda jeg ikke kan et ord av noen av språkene da.

9297734[/snapback]

Hadde det ikke vært kjempespenne å reise for å lære seg et nytt språk? En lokal gutt reiste til Japan, i mars kunne han konversere enkelt med familien. Kjempespennende sa han, det er jo heeelt annerledes kultur og levemåte der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...