Iverfar Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det er utrolig kjipt. Vet du hvorfor det tar så lang tid, Iver? 9295182[/snapback] for å sitere Kari fra Speak "Vi merker at det er som oftest at man venter på klarsignal fra skolene, og at de ikke kommer før nesten skolen er i gang i mange områder. " Men det er jo mulig at de rett og slett ikke har funnet familie til meg Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hmm, jeg har fått familie, men jeg vet ingenting om de fordi skolen ikke har alt i orden enda. Jeg vet bare hvor jeg skal, ikke noe mer... Jeg måtte spørre spesifikt om de kunne sjekke om det hadde kommet familie til meg, noe de hadde. Kanskje hvis du ringer og hører så er det faktisk en familie til deg, de har bare ikke skole enda? Da får du i hvert fall vite hvor du skal hen, selv om du ikke får vite akkurat navnet på de du skal bo hos? Skjønner at det er ufattelig pes (og ikke minst trist!) å sitte hjemme nå og vente på familie, jeg fikk vite det på tirsdag, så jeg vet hvordan det er. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det verste er vel egentlig "Når drar du da?" "hvor skal du?" er evig lei de spørsmålene, moren min skal syten litt på dem i morgen: ) håper det hjelper Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Skjønner veldig godt! Var veldig takknemlig at jeg akkurat hadde fått familie da jeg støtte borti ene læreren min, og eeendelig kunne si hvor jeg skulle. Har du ikke fått endelig utreiesedato? Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvor tidlig burde man søke for å ta et studieår i USA eller i det hele tatt ta en prat med rådgiveren? Jeg starter på VGS på mandag og har planer om å studere i Utlandet i f.eks USA til sommeren viss alt går som jeg håper. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jo tidligere jo bedre Da har du lengre tid til å fylle ut papirer osv. Men det er vel ikke noe hast, kjenner folk som meldte seg på i april-mai og reiser nå. Selv meldte jeg meg på i september Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jo tidligere jo bedre Da har du lengre tid til å fylle ut papirer osv. Men det er vel ikke noe hast, kjenner folk som meldte seg på i april-mai og reiser nå. Selv meldte jeg meg på i september 9297064[/snapback] Så jeg burde ikke drøye det for lenge eller? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Start så tidlig som mulig. Gjerne idag! Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Nei det er unødvendig å drøye det for lenge hvis du kan begynne tidlig Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 jeg har ikke fått avreisedato, hvis det var meg du siktet til, reiser du med speak? Lenke til kommentar
loloba Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har søkt for leenge sidn, i sommer om plass i USA med Aspect.. har kommet med og begynt og fyllt ut papirer osv Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har vel tenkt til å søke så fort jeg har snakket med rådgiver og fikset noen andre ting med foreldrene mine. Eneste jeg er litt i tvil om er hvor i verden jeg vil. Har ikke så veldig lyst til å dra til USA. Vet bare ikke hvorfor. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 jeg har ikke fått avreisedato, hvis det var meg du siktet til, reiser du med speak? 9297411[/snapback] Ok, jeg reiser med YFU og det jeg syns var veldig greit var at man fikk en utreisedato, og ingenting kunne forandre på det. Så jeg fikk vite i mai-juni at jeg skulle reise natt til 21. aug, og det var det jeg skulle forholde meg til. Veldig greit. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Forresten, veldig mange drar jo til Sør amerika nå om dagen. Ei jeg kjenner drar til og med til Ghana! Og er du skikkelig tøff så finns det jo flere land i Asia. Hvilket land/verdensdel liker du spesielt da Noobish_Geek? Eller er det et spesielt land du vil oppleve? Prøv å tenk sånn Hadde heller ikke spesielt lyst til USA, derfor søkte jeg til Argentina. "Desverre" måtte jeg til USA for å få året godkjent (går media), men nå gleder jeg meg som en unge og ser veldig posetivt på det! Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Forresten, veldig mange drar jo til Sør amerika nå om dagen. Ei jeg kjenner drar til og med til Ghana! Og er du skikkelig tøff så finns det jo flere land i Asia. Hvilket land/verdensdel liker du spesielt da Noobish_Geek? Eller er det et spesielt land du vil oppleve? Prøv å tenk sånn Hadde heller ikke spesielt lyst til USA, derfor søkte jeg til Argentina. "Desverre" måtte jeg til USA for å få året godkjent (går media), men nå gleder jeg meg som en unge og ser veldig posetivt på det! 9297713[/snapback] Kunne vel helst tenkt meg Australia eller New Zealand. Jeg syntes New Zealand og Australia blir så mye dyrere enn alle andre steder.. Men har også tenkt på Kina og Japan, Enda jeg ikke kan et ord av noen av språkene da. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Forresten, veldig mange drar jo til Sør amerika nå om dagen. Ei jeg kjenner drar til og med til Ghana! Og er du skikkelig tøff så finns det jo flere land i Asia. Hvilket land/verdensdel liker du spesielt da Noobish_Geek? Eller er det et spesielt land du vil oppleve? Prøv å tenk sånn Hadde heller ikke spesielt lyst til USA, derfor søkte jeg til Argentina. "Desverre" måtte jeg til USA for å få året godkjent (går media), men nå gleder jeg meg som en unge og ser veldig posetivt på det! 9297713[/snapback] Kunne vel helst tenkt meg Australia eller New Zealand. Jeg syntes New Zealand og Australia blir så mye dyrere enn alle andre steder.. Men har også tenkt på Kina og Japan, Enda jeg ikke kan et ord av noen av språkene da. 9297734[/snapback] Hadde det ikke vært kjempespenne å reise for å lære seg et nytt språk? En lokal gutt reiste til Japan, i mars kunne han konversere enkelt med familien. Kjempespennende sa han, det er jo heeelt annerledes kultur og levemåte der. Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Så han startet helt fra scratch eller kunne han litt fra før? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Helt fra scratch. Hadde problemer i begynnelsen dog, måtte bytte familie osv, pga. problemer med språk bl.a. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 hvis du er tidlig ute kan du legge litt tid i læring av språk før du reiser, da språkkurs f. eks Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Noe som definitivt ville vært et stort pluss for deg selv hviis du dro til f.eks. Japan eller Kina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå