Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig så ille? Jeg skal bo hos "Regional Coordinator" som har 5 barn, i tillegg til at de er fosterfamilie, og har hatt over 50 fosterbarn på 18 måneder.

De har hatt en del utvekslingselever før, og dette betrygger meg føler jeg :)

 

Jeg synes du burde gi det en sjanse! :) Det kommer jo uansett til å være andre folk på skolen, og de utvekslingsstudentene er vel ikke fra Norge? Så da før du enda mer kulturlæring. Jeg tror nok ikke foreldrene ville tatt så mange barn om de ikke visste at de taklet det. :D

Lenke til kommentar

Joda, men de du or hos er jo Amerikanske. De jeg skal bo med er blant annet en svenske.

Men altså, om jeg må så leve med fire andre tenåringer på min alder, så okay, men det er liksom 100 stk på hele skola da. Det blir liksom så vanskelig å finne venner som ikke de andre utv. i min familie allerede er venner mer. Føler det kommer til a bare bli en stor gjeng hele greie, og at det blir vanskelig å få oppleve det jeg drar dit for å oppleve.

Lenke til kommentar

Jeg vedder på at de lar deg takke nei om du truer med å trekke deg. De vil nepppe tape så mye penger fordi de ikke gidder å gjør litt ekstra papirarbeid. Siden Explorius studentene bare har betalt ca. halvparten av det de skal, og har du forsikring får du noe igjen også.

Lenke til kommentar

Hei. Har fått tilbud om å bo hos en enslig fyr i USA. Jeg tror jeg kan komme til å trives. Han har flere barn, men ingen av dem bor hjemme. Han skal visstnok ha mye kontakt med dem og de kommer ofte hjem i helgene. Ut i fra det jeg har lest virker han som en sosial og oppegående fyr, men jeg har ingen garanti på at dette stemmer.

 

Er det noen som har erfaringer med å bo hos enslige?

Lenke til kommentar

Intervju = Done. Hun sa jeg burde ha en god følelse og det kommer til å gå fint :)

 

Så er vel rimlig close nå, en uke de bruker på å svare?

Og en ting til, hvordan er prosessen med å godkjenne fagene du har i USA til VG3 her hjemme?

 

Du må ta to fag i USA som tilsvarer to fag i Norge som du skal fortsette på i VG3 innenfor sammeprogramfagområde.

 

fks, Internasjonal Engelsk (obligatorisk Engelsk i USA), og Samfunnsøkonomi (economics)

Du ville tatt disse to fagene i VG2 og fortsatt med de i VG3, så tar du English og Economics i USA og får disse "godskrevet" om til gjennomført i VG og fortsetter med disse i VG2.

Snakk med rådgiveren på skolen din, han kan forklare dette mye bedre. Bare et lite eks.

 

Jeg skal fortsette med R2 og Fysikk2 i VG3, derfor tar jeg et matematikkfag som tilsvarer R1 og et fag som tilsvarer Fysikk som da er Physics. Dette måles ut fra kompetansemålene, disse fins på engelsk hos UD sine sider. Jeg skriver ut disse og tar med til USA og viser frem og forklarer hvilke fag jeg bør ta for å oppnå disse kompetansemålene.

 

 

I tillegg må du være klar på å lese deg opp på Historie(VG2 faget) og Norsk (VG2 pensum), fordi eksamen i VG3 har du mulighet for å komme opp i Historie og Norsk, her vil pensum være VG1+VG2+VG3.

 

Håper du forsto litt hvertfall :)

 

Edit: Attityd kom meg litt forkjøpet, heh

Endret av Jonhe008
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...