Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som tror at alt som omhandler Speak er rosenrødt, så kan jeg minne dere om dette her.

 

Fikk akkurat vite at det var 3 studenter fra Speak som ikke får reise pga allergier.

Syntes at det er virkelig rart at Speak ikke klarer å håndtere dette bedre, for de knuser virkelig drømmene til andre mennesker.

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Ah, så trist... Kan ikke medisiner holde det i sjakk?

 

Men dog, så kommer ikke familier på Speak, Aspect, EF, YFU osv sine premisser desverre. Har "alle" dyr er det jo desverre lite å gjøre  :no:

9288083[/snapback]

 

Alle har jo ikke dyr kan jeg tenke meg, men de burde virkelig holde av dyreløse familier til allergikere. jeg tipper at Speak er ganske sure på Aspect USA

Lenke til kommentar
Ah, så trist... Kan ikke medisiner holde det i sjakk?

 

Men dog, så kommer ikke familier på Speak, Aspect, EF, YFU osv sine premisser desverre. Har "alle" dyr er det jo desverre lite å gjøre  :no:

9288083[/snapback]

 

Alle har jo ikke dyr kan jeg tenke meg, men de burde virkelig holde av dyreløse familier til allergikere. jeg tipper at Speak er ganske sure på Aspect USA

9288115[/snapback]

 

Jeg kan være delvis enig i det der. De kan f.eks. la de dyreløse familiene se på allergikere først, finner de ingen de liker i den bunken kan de se på "alle de andre". IMO.

Lenke til kommentar
Er det vanlig å fp hjemlengsel?

merket noen av dere som har vært utvekslingsstudenter før noe til dette?

9291317[/snapback]

 

Tror det er vanlig, på forkurs i New York sa lederne at alle kom til å få det.. De fleste jeg har snakket med har hatt det.. Jeg har ikke merket no enda, men jeg har bare vært borte i 15 eller 16 dager så.. :hmm: Ja, det kommer nok med tiden.

Endret av Shocktrooper
Lenke til kommentar
Får det gratis av skolen.

Vi gjorde i alle fall det.

9290746[/snapback]

 

Det far ikke jeg.

 

Shocktrooper: Hvordan var dette forbredeleskurset? Svarte det til forventingene, ble det tid til shopping eller var det kun å se på kjente bygninger osv?

 

Btw: Hvilken organisasjon reiser du med?

9291413[/snapback]

 

Var jo ikke meg du spurte, men vi brukte hvertfall mange timer pa shopping i New York.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Shocktrooper: Hvordan var dette forbredeleskurset? Svarte det til forventingene, ble det tid til shopping eller var det kun å se på kjente bygninger osv?

 

Btw: Hvilken organisasjon reiser du med?

9291413[/snapback]

 

Først av alt. Jeg reiser med STS.

Forberedelseskurset var bra, vi fikk prøve Amerikansk Fotball, Baseball og forskjellige "leker" på campus. Vi var ca 100 ungdommer der, og vi ble alle gode venner.

Føltes ut som om vi hadde vært der en evighet dagen vi dro.

 

Når det kommer til Shopping. Ja, du får shoppet masse, vi var på fifth avenue, SoHo, ground zero(der det var en outlet mall som het century 21st), masse småbutikker rundtomkring, og vi dro Upstate New York til noe som heter Woodbury Commons Outlet.

Så for meg var det nok av tid til shopping og sightseeing! Nå veit ikke jeg hvor mye du shopper, men det skal mye til om du ikke blir fornøyd. :!:

 

Det som ikke svarte til forventningene var at vi ikke var i New York hver dag i 10 dager... Men nå i ettertid er jeg glad for at vi gjorde alt det andre også.. Jeg ble bare litt sjokka da vi kom, for jeg var ikke forberedt på det. Men om du reiser med Speak og har 4 dager, blir du nok i byen hver dag.

Jeg likte det kjempegodt! Fått noen gode venner, bare trist å ikke få se dem igjen før om laaaang tid.

Var også deilig dagen vi dro videre til vertsfamilien, men New York City var fantastisk. :thumbup:

Endret av Shocktrooper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...