Edvind Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Rådgiveren på skolen min, sa jeg skulle søke om skoleplass på denne tiden neste år og ikke nå. Har søkt om permisjon og reservasjon for kommende skoleår. Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 ^ Hvor søkte du om permisjon? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Til skolen? Jeg reiste etter VG2 yrkesfag og før jeg dro så fikk jeg reservert plass til meg på VG3 påbygning når jeg kom tilbake, og trengte bare å takke ja til plassen om sommeren, sånn som vanlig. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Er jeg veldig ille ute med tanke på at jeg ikke har søkt skole enda og ikke har MinId? Jeg er helt sikker på at jeg skal dra, med mindre det skjer noe uforventet. Men jeg mener, må jeg ha søkt skole i andre klasse for å gå i tredje? Er det noen som har reist ut uten å søke skole og likevel kommet inn i tredje? Vet ikke om det er forståelig det jeg spør om, men jeg lurer liksom på om året mitt "forsvinner" ut av systemet? Håper på raskt svar jeg tror jeg har 24 timer på å fikse det her, om jeg ikke tar helt feil! Hei, Nei du skal ikke søke på Vigo. Du søker neste år, og sender vitnemålet fra utlandet til skolen for å få det godkjent. Frist for det er 1.juli. Med vennlig hilsen Rogaland fylkeskommune seksjon for inntak og yrkesveiledning Tlf.51516900 Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ^ Ja, okei. Jeg går på privatskole, men tror det skal gå greit. Rådgiveren min sa at jeg ikke skulle søke skole, men ble bare veldig usikker. Takk for svar Lenke til kommentar
makila Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Er jeg veldig ille ute med tanke på at jeg ikke har søkt skole enda og ikke har MinId? Jeg er helt sikker på at jeg skal dra, med mindre det skjer noe uforventet. Men jeg mener, må jeg ha søkt skole i andre klasse for å gå i tredje? Er det noen som har reist ut uten å søke skole og likevel kommet inn i tredje? Vet ikke om det er forståelig det jeg spør om, men jeg lurer liksom på om året mitt "forsvinner" ut av systemet? Håper på raskt svar jeg tror jeg har 24 timer på å fikse det her, om jeg ikke tar helt feil! Hei, Nei du skal ikke søke på Vigo. Du søker neste år, og sender vitnemålet fra utlandet til skolen for å få det godkjent. Frist for det er 1.juli. Med vennlig hilsen Rogaland fylkeskommune seksjon for inntak og yrkesveiledning Tlf.51516900 Hvorfor det? Om et eller annet skulle skje som gjør at man ikke får reist avgårde til USA er det jo teit å ikke ha skoleplass i Norge. Jeg mener, hvorfor ikke søke? Ikke det at jeg har så mye peiling på det, men jeg synes da det virker ganske logisk. Når man får tilbud om skoleplass i Norge rundt sommertider har man ofte fått vertsfamilie og alt er i orden... Da kan man jo bare takke nei til plassen man har fått i Norge. Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ja, men problemet er bare at jeg ikke hadde MinId tilgjengelig, jeg hadde altså ikke det jeg trengte for å søke om offentlig skoleplass. Så problemet var bare at om jeg ikke søkte nå, om det ville skape noen problemer for meg når jeg skulle søke om plass i tredje Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Fått vertsfamilie : D Skal til Oregon, Illinois, kanskje ikke den største plassen, men men, blir vel bra : D Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Fått vertsfamilie : D Skal til Oregon, Illinois, kanskje ikke den største plassen, men men, blir vel bra : D reiser du med explorius? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Flere som har søkt UWC? www.UWC.no :-) Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Noen andre som får ekstrapoeng for å ta realfag i utlandet? Det får nemlig ikke jeg/vi fra skolen min :S Lenke til kommentar
SirFrancis Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Noen andre som får ekstrapoeng for å ta realfag i utlandet? Det får nemlig ikke jeg/vi fra skolen min :S Jeg får realfagspoeng, selv om jeg tar realfagene i USA, neste år. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg tror du få realfagspoengene hvis du fortsetter i tredjeklasse med de samme fagene. For eksemepel tar du matten der borte og kommer hjem til Norge og fortsetter med matten her får du 1,5 poeng. Tror i alle fall det er sånn på min skole... vet ikke om alle har likt Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Noen som vet om det strider mot reglene å dra utenlands etter skolen men før man reiser hjem til Norge? Tenker på å utsette flybilletten min og stikke ut av USA på ferie, før jeg kommer tilbake og reiser hjem til Norge, siden jeg er såpass nærme nå (Hong Kong hvis du lurte). Burde gå greit med visum? Eneste jeg kan tenke meg er noen av de teite reglene til Aspect, men ... f*ck dem . Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Noen som vet om det strider mot reglene å dra utenlands etter skolen men før man reiser hjem til Norge? Tenker på å utsette flybilletten min og stikke ut av USA på ferie, før jeg kommer tilbake og reiser hjem til Norge, siden jeg er såpass nærme nå (Hong Kong hvis du lurte). Burde gå greit med visum? Eneste jeg kan tenke meg er noen av de teite reglene til Aspect, men ... f*ck dem . Går helt fint med visum det ja, jeg skal ned til Karibien for Spring Break så og det var ikke noe problem med Visum. Du må kanskje forlenge visumet, jeg gjør det i sommer siden jeg skal dra rundt om i US en del før jeg drar hjem så visumet mitt ville normalt sett vært utgått, men var ikke noe problem å få det forlenget. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Husk at visumet varer en måned lenger enn det står i passet. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Husk at visumet varer en måned lenger enn det står i passet. Haha hvorfor? Skal høre om Speak er villig til å endre flybilleten min til hjemturen så den går den andre veien (HK), om så jeg må betale litt ekstra. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Aner ikke hvorfor det er sånn, men om passet ditt varer si 10. juli til 10. juli, så varer det fra 10.juni til 10. august. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå