Bluestrewng Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 NYTT SPØRSMÅL: Om jeg tar OMVALG til neste år, altså tar VG1 om igjen, MEN jeg velger media & kommunikasjon, kan jeg ta utveksling i VG2 igjen? Er det en skole i Canada som tar i mot media & komm. elever? Håper på litt hjelp! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 NYTT SPØRSMÅL: Om jeg tar OMVALG til neste år, altså tar VG1 om igjen, MEN jeg velger media & kommunikasjon, kan jeg ta utveksling i VG2 igjen? Er det en skole i Canada som tar i mot media & komm. elever? Håper på litt hjelp! Du kan spare opp penger selv selvfølgelig, men du får det ikke godkjent som skoleår. Så du må gå om igjen. Noen få tror jeg får godkjent Media, men det varierer. Spesielle fag som kreves. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Er mulig å få godkjent media, men mye vanskeligere enn med andre linjer. Hvis du er innenfor aldersgrensen kan du vel reise VG3 med de fleste organisasjoner, men du får ikke stipend uansett. Det er heller ikke mulig å få det godkjent, bare så det er klart. Endret 22. februar 2010 av MartinF Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 NYTT SPØRSMÅL: Om jeg tar OMVALG til neste år, altså tar VG1 om igjen, MEN jeg velger media & kommunikasjon, kan jeg ta utveksling i VG2 igjen? Er det en skole i Canada som tar i mot media & komm. elever? Håper på litt hjelp! Du kan spare opp penger selv selvfølgelig, men du får det ikke godkjent som skoleår. Så du må gå om igjen. Noen få tror jeg får godkjent Media, men det varierer. Spesielle fag som kreves. Så dårlig system Norge har Takk for hjelpen Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 NYTT SPØRSMÅL: Om jeg tar OMVALG til neste år, altså tar VG1 om igjen, MEN jeg velger media & kommunikasjon, kan jeg ta utveksling i VG2 igjen? Er det en skole i Canada som tar i mot media & komm. elever? Håper på litt hjelp! Du kan, men det kreves mer jobbing for å få et MEDKOMM år godkjent. Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Så dårlig system Norge har E må bare si at Norge faktisk har det beste systemet. Hadde du bodd i et annet land hadde du ikke fått året godkjent i det hele tatt, heller ikke et sånt stipend vi får fra lånekassa. Hehe. Det er ihvertfall det jeg vet. Ingen andre utvekslingsstudenter som jeg vet om fra andre land får året godkjent, eller stipend, så jeg vil si Norge har et utrolig bra system. Men selfølgelig kjipt når man går MK. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 mer og mer jobbing, det handler vel egentlig mest om å få fag som er nogen lunde lik de norske og likt med antall timer i uka og sånn ? Feks, på media er det vell et fag som heter web-design? la oss si det er 5 timer med det i uka, da må du prøve å finne ett fag som er sån ca likt det og få rundt 5 timer i uka : ) dette gjelder med alle fagene som er avsluttende 2året. Feks, jeg har historie 2 og 3 året, jeg trenger ikke ta historie da det er 3året som er avsluttende osv. så bare finn ut hvilket fag som er avsluttende til neste år å finn ut antal timer å prøv å finne like fag Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Er ikke så enkelt Don93. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 mer og mer jobbing, det handler vel egentlig mest om å få fag som er nogen lunde lik de norske og likt med antall timer i uka og sånn ? Feks, på media er det vell et fag som heter web-design? la oss si det er 5 timer med det i uka, da må du prøve å finne ett fag som er sån ca likt det og få rundt 5 timer i uka : ) dette gjelder med alle fagene som er avsluttende 2året. Feks, jeg har historie 2 og 3 året, jeg trenger ikke ta historie da det er 3året som er avsluttende osv. så bare finn ut hvilket fag som er avsluttende til neste år å finn ut antal timer å prøv å finne like fag Jepp sånn jeg gjorde det. Så jo Martin, hvis du får en skole med på det, så er det så enkelt. Jeg måtte i tillegg ta privatisteksamener i alle avslutende fag, men kjenner andre som har gått på media og komm. og har bare valset rett inn i tredjeklasse. Jeg ville tatt kontakt med en skole og snakket med dem før jeg hadde forandret kurs helt Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Ja, nettopp. Om skolen din er med på det, men Norske skoler er også forskjellige på hva dem krever. Jeg vet skolen min er helt sykt nazi og er så lite behjelpelig til utvekslingsstudenter, at det er nesten skremmende. Lenke til kommentar
Edvind Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg har fått vertsfamilie! Skal bo hos en familie på fire, en sønn på 16 og en eldre sønn som går på college. De bor i Lawton, Michigan og elsker vanlig sunn fotball (soccer). Reiser med Explorius! -Edvind Lenke til kommentar
Ikke Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Gratulerer! Er det lenge siden du ble ferdig med søknaden? Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Gratulerer, Edvind! Du var kjempeheldig med å få en jevnaldrende syns jeg Og som spiller ordentlig fotball i tillegg da! Og byen så skikkelig koselig ut også. Lenke til kommentar
Edvind Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Takk! Jeg var ferdig med søknaden i november, tror jeg. Utrolig godt å vite hvor man skal, og være i stand til å prate med familien. Har prata en del med både far og sønn på facebook nå! Lenke til kommentar
US4 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Gratulere med familie alle som har fått til nå Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 ååå... Er det sån at legen, lærern ikke kan fylle ut arkene med penn? At de må skrive det inn på pcn? Jeg fikk ikke min godkjent fordi at de sa det ikke var fylt ut på internettet.Står jo ingenting om det xP omg.. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Huh? Min lege fylte ut på papir ihvertfall. Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 det gjorde min også, det var ikke noe problem...men da er det jo bare for deg å fylle inn det de har skrevet da Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hos AFS måtte jeg scanne håndskrevne dokumenter, er du sikker på at det ikke er det du må? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 HAha, var vist bare den ene personen der som var litt kresen å mente jeg måtte skrive alt på datan. x) ringte å spurte om det var sant, men de sa det var helt i orden så nå må jeg vell sende inn alt på nytt da >.< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå