KjerstiBA Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Baldwin, Wisconsin: ) Familien Perry med mor og far på 42 og 45! Og to jenter på 11 og 13. gleder meg:D Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Lite by ser jeg, men med et fantastisk navn Lenke til kommentar
FarAway Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Da fikk jeg svar fra Speak at jeg er kommet med og jeg takket ja. Får papirene iløpet av 2-3 dager Gleder meg ^^ Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Det er nå arbeidet begynner... Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hmm, jeg sendte inn til Explorius (ICES-søknaden) og de godkjente den egentlig. Men i går fikk jeg en mail om at jeg manglet DPT-DT booster. Jeg googla og fant ut at dette er en difteri, tetanus(stivkrampe) og kikhoste-sprøyte. Syntes dette var rart ettersom ingen andre har sagt at man trenger den og jeg har tatt alle "vanlige" vaksiner barn får i Norge. Så jeg sjekka vaksinekortet mitt og der hadde jeg tatt DTP51 og DT51 for leeenge sida. EDIT: DT51 var ikke så lenge sida, bare 2005. Men dette var tydeligvis ikke det jeg trengte, jeg trengte en DPT-DT "booster"... Noen andre som har tatt dette, eller har det på vaksinekortet sitt? Syntes det var VELDIG rart. (Har tatt hepatitt B-vaksinen og meningokokk C) Bare bumper spørsmålet mitt... Ingen andre som har vært borti noe lignende?? De sa ikke noe om denne vaksinen før, da sa de bare at jeg trengte hepatitt B noe jeg også har skaffet meg. Hvorfor kommer de da nå og sier at jeg trenger en vaksine til som tydeligvis ikke skal være påbudt på skoler i USA og som det ser ut som jeg har tatt før? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Hvorfor kommer de da nå og sier at jeg trenger en vaksine til som tydeligvis ikke skal være påbudt på skoler i USA og som det ser ut som jeg har tatt før? Høres veldig rart ut. Om du har fulgt vaksineprogrammet i Norge og kan dokumentere det, så er det vel ikke nødvendig å ta noe annet enn Twinrix så du får vaksinen mot Hepatitt. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Når søker/søkte dere som skal være utvekslingstudenter året 2010/2011 om støtte fra lånekassen? Søkte dere etter oppholdet å bare fikk alt i en sleng eller like føre, eller i god tid før? og er det bare borteboer,reise og grunnstipend man søker etter? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Man søker fullt stipend, og man søker før man reiser og får utbetalt i to omganger. Mer kan jeg ikke si. EDIT: Du får beskjed fra org. hva som må gjøres. Endret 20. februar 2010 av MartinF Lenke til kommentar
FarAway Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Det er sant MartinF, fikk papirene nå. Var ikke en liten bunke for å si det sann. Ganske greit at jeg slipper å lage brev igjen, siden jeg gjorde det da jeg søkte. Må bare fylle ut skole ting og helse papirene + lage et lite fotoalbum. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Lurer på en ting. Jeg har en 17'' data jeg idag bruker til privat og på skole, må si det er litt stress å drasse med seg en slik data hver bidige dag. Lurer på om dere bruker mye egne maskiner på skolen i USA? isåtilfelle vil jeg satse på å kjøpe en ny og mindre data. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Man bruker ikke pcer på skolene i USA, eller ihvertfall ikke på samme måte som i Norge. Klasserommene hvor man bruker data ha gjerne det stående på rommet. Lenke til kommentar
makila Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Når søker/søkte dere som skal være utvekslingstudenter året 2010/2011 om støtte fra lånekassen? Søkte dere etter oppholdet å bare fikk alt i en sleng eller like føre, eller i god tid før? og er det bare borteboer,reise og grunnstipend man søker etter? Du soeker om stipend naermere sommeren, tidligst i juni om jeg ikke husker feil. Naar du soeker krysser du av for at du skal ta et studieaar i utlandet. Du vil faa grunnstipend, bostipend og reisestipend. Du vil faa det utbetalt i 2 omganger. Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har noen hørt om noen organisasjoner eller måter som jeg kan reise som utvekslingsstudent i VG3? Jeg vet at Lånekassen ikke støtter VG1 og VG3, men kanskje det finnes en organisasjon? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvis du er innenfor aldersgrensen kan du vel reise VG3 med de fleste organisasjoner, men du får ikke stipend uansett. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvis du er innenfor aldersgrensen kan du vel reise VG3 med de fleste organisasjoner, men du får ikke stipend uansett. Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvis du er innenfor aldersgrensen kan du vel reise VG3 med de fleste organisasjoner, men du får ikke stipend uansett. men hvis jeg sparer opp til pengene selv? Lenke til kommentar
Bluestrewng Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 NYTT SPØRSMÅL: Om jeg tar OMVALG til neste år, altså tar VG1 om igjen, MEN jeg velger media & kommunikasjon, kan jeg ta utveksling i VG2 igjen? Er det en skole i Canada som tar i mot media & komm. elever? Håper på litt hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå