kizzza Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Takk for svar sender en mail til inntakskontoret i Stavanger.. Lenke til kommentar
makila Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hva syns egentlig folk om tattovering der borte ? Jeg skal sansynligvis ta om 3-4månedre, og vis jeg kommer til en kristen familie klikker de da xD? men står jo på søknaden til ICES da, at jeg har, og vil det gjøre at noen familier ikke vil ta meg inn? Tatovering går fint, jeg har flere venner her under 18 som har tattovering. Bare hver obs på at de fleste skoler ikke ser kjempepositivt på det, så det er fint om den kan skjules. Det kan jo være at vertsfamilien din ikke synes så mye om tattovering, men det har da de strengt tatt ikke noe med. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Noen som vet hvordan det er med realfag i England?Og må man velge fremmedspråk? Hei! Jeg går realfag i England nå. Problemet med England er at hvis du går på college sixth form (som jeg gjør) så har man bare fire fag i year 12 og tre i year 13. Jeg går her som 2. årsstudent på VGS og går derfor year 12. Jeg vil nok si at det er ekstremt hardt å ta mer enn fire fag. Jeg tar kjemi, fysikk og matte som realfag, i tillegg tar jeg historie. Det er de eneste fagene jeg har. Jeg vet ikke hvordan det er i år med språkene, men jeg vil tro de fleste tilbyr deg språk. Jeg går på en ganske liten skole og de tilbyr fransk, tysk og spansk hvis elevene vil ha det. Selv om det er små klasser. (Further Mathematics klassen på skolen min har tre elever... jeg går ikke der men). Mulig at utvekslingsorganisasjonene sender elever til Grammar Schools, der vet jeg ikke helt hvordan opplegget er. Mulig det er det samme. England er knallbra, elsker skolen her. Helt konge. Men du må være forberedt på å jobbe masse for det er hardt. Men det lønner seg og er verdt det. PM meg hvis du vil vite mer Edit: Det jeg mente å si var at uansett hvor du går så tilbyr de mest sannsynlig realfag. Realfagene her er på et høyt nivå og man lærer det meste av det man skulle lært i Norge. I fysikken i år lærer jeg noe av pensumet til fysikk 1 og noe av pensumet til fysikk2. Det spørs hvilket fysikkurs og hvilket exam board skolen din i England bruker. Jeg har Physics B OCR og jeg håper du slipper det for det sucks. Det er masse om sampling av lyd og sånn + detaljert kvantefysikk. Vil du fortsette med fysikk 2 er det lurt å lese gjennom pensum og lære seg det du ikke får på skolen i England mellom VG2 og VG3. Matten i England er lettere enn matten i Norge, derfor kan det være lurt å gjøre det samme hvis du skal ta R2. Den engelske mattelæreren min har tilbydd seg å hjelpe meg med å lære det jeg ikke skal ha her men som jeg burde hatt i Norge. Lærerne mine er generelt kjempegreie og interesserte i å hjelpe meg. Har du lyst til å ta realfag, go for it :-) Endret 7. februar 2010 av kvantefysikk Lenke til kommentar
martita Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg skal til USA og reiser med Explorius, og har fått vite at organisasjonen de samarbeider med i USA er CCI (Center for Cultural Interchange). Noen som har hørt om den? er de bra eller dårlige? Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg skal til USA og reiser med Explorius, og har fått vite at organisasjonen de samarbeider med i USA er CCI (Center for Cultural Interchange). Noen som har hørt om den? er de bra eller dårlige? Jeg reiser også med explorius, og det firmaet jeg går gjennom heter "ICES"... Og hvis du leser litt lenger bak i tråden så ser du at det var en tredje også. Jeg synes det er litt rart at Explorius samarbeider med så mange forskjellige organisasjoner, men tror ikke det er så viktig. Eller? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg synes det er litt rart at Explorius samarbeider med så mange forskjellige organisasjoner, men tror ikke det er så viktig. Helt vanlig for organsasjoner som ikke har kontorer selv i USA. Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Explorius samarbeider med 5 underorganisasjoner.(ICES, SMG, World Heritage,CET og ASSE) CCI er forsåvidt den sjette jeg hører om. Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Æsj, skulle ønske jeg ikke hadde endt opp på privatskole... sjukt bånn i bøtta. Er så utrulig lei en skole der alt de bryr seg om er å lese hele tida! Hadde jeg bare endt opp på en lokale offentlige skolen... som faktisk er bedre akademisk enn privatskolen jeg går på. Jeg som hadde lyst til å spelle amerikansk fotball også... men det gikk jo så klart ikke. Beklager klageinnlegg ut av det blå - må bare si noe ><' Åssen går det med dere andre? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Æsj, skulle ønske jeg ikke hadde endt opp på privatskole... sjukt bånn i bøtta. Er så utrulig lei en skole der alt de bryr seg om er å lese hele tida! Hadde jeg bare endt opp på en lokale offentlige skolen... som faktisk er bedre akademisk enn privatskolen jeg går på. Jeg som hadde lyst til å spelle amerikansk fotball også... men det gikk jo så klart ikke. Beklager klageinnlegg ut av det blå - må bare si noe ><' Åssen går det med dere andre? Kan de tvinge deg? På søknadspapirene mine kunne jeg krysse av om jeg var villig til å gå på privatskole, og evt hvor mye penger jeg var villig til å betale. Skrev nei... Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Oi, det valget hadde ikke vi i det hele tatt. Hva slags selskap var det? Trur ikke de kan tvinge deg, men tingen var det at da jeg hadde fått skolen ville jeg ikke si nei, sia det vanligvis tar tid å skifte skole. Dessuten trudde jeg ikke det kom til å bli så annerledes. Ville jo først prøve... men jeg kjenner meg så dårlig med å bytte skole fordi AFS betalte 140 000 til skolen - en fast ting de gjør hvert år. De visste nok ikke at sjøl om karakterene mine i Norge var gode, bryr jeg meg nærmest ikke om skole. Jaja, jeg får i alle fall en del fridager =) Har blitt så sliten av alt maset til nå, men har bestemt meg for så å si å drite i alt jeg ikke får gjort istedenfor å stresse over det. ^^ Lenke til kommentar
Splius Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei! Noen som har problemer med å søke VG3 på grunn av at de ikke har et registrert "VG2 Grunnlag"? Jeg kan bare søke VG2 dammit, der er liksom som at året ikke er inne i databasen... Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er det noen som vet om det er lov at en jente kommer til en vertsfamilie med kun en vertsfar? Det skjedde i såfall med en annen i klassen min, hun fikk bare en vertsfar. Og er det noen som har en "oversikt" over hva de forskjellige fagene heter på engelsk, så man på en måte vet hva man skal se etter når man kommer bort - sånn at det blir lettere og få året godkjent. Lenke til kommentar
Vanilli Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Er det noen som vet om det er lov at en jente kommer til en vertsfamilie med kun en vertsfar?Det skjedde i såfall med en annen i klassen min, hun fikk bare en vertsfar. Ja, familien må jo bli godkjent av en organisasjon som driver med utveksling, og mener de at den egner seg så spiller det nok liten rolle hvordan den er bygd opp. Ikke alle er kjernefamilier. Synes hun det var negativt? Endret 9. februar 2010 av Vanilli Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Ja, hun følte seg vel ikke helt komfortabel med å bo med kun en mann. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Det er jo forståelig, men det er fullt lovlig å være kun en i familien. I tillegg har hun jenta du snakker om full rett til å takke nei til familien også. Lenke til kommentar
Vanilli Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har hørt at man bør skaffe seg VISA-kort før man drar, stemmer dette? Hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 For å ta ut penger? Lenke til kommentar
Vanilli Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 For å ta ut penger? Er det forskjell på å ta ut penger med visa og visa electron? Altså prismessig? Evt med betaling osv også. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Vi har svart på det mange ganger i denn tråden. Søk, så finner du masse. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er jo forståelig, men det er fullt lovlig å være kun en i familien. I tillegg har hun jenta du snakker om full rett til å takke nei til familien også. Har man lov til det? Litt rart å kunne bytte familien uten å ha møtt den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå