Hightow3r Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 ser at det er mange som bare trenger å velge 2 programfag de skal forskjette med på 3året. slipper dere da å ta det programfaget som skulle gå over bare 2.året i norge da? trenger dere bare ha med bok eller noe å lese selv? Hva mener du? Alle programfag går over 2 år. Man må velge tre programfag, men hvis man velger språk, samfunnsfag og økonomi så er jo internasjonal engelsk et av valgene (den blir jo godkjent fordi du er i et engelskspråklig land og har engelskundervisning). Da må du velge to til. Så det blir godkjent ? INternasjonal engelsk liksom? har du kilder eller noe? rådgivern min tror jeg ikke tror på det utn "bevis" Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg tror utvekslingsstudenter må ta engelsk i USA. Rådgiveren min sa i hvertfall at internasjonal engelsk kunne godkjennes som et år programfag etter året. Lenke til kommentar
Vanilli Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 ser at det er mange som bare trenger å velge 2 programfag de skal forskjette med på 3året. slipper dere da å ta det programfaget som skulle gå over bare 2.året i norge da? trenger dere bare ha med bok eller noe å lese selv? Hva mener du? Alle programfag går over 2 år. Man må velge tre programfag, men hvis man velger språk, samfunnsfag og økonomi så er jo internasjonal engelsk et av valgene (den blir jo godkjent fordi du er i et engelskspråklig land og har engelskundervisning). Da må du velge to til. Så det blir godkjent ? INternasjonal engelsk liksom? har du kilder eller noe? rådgivern min tror jeg ikke tror på det utn "bevis" Altså, du må jo ha engelskundervisning når du er bortreist for at det skal gjelde. Da er det jo ganske selvsagt at det er tilsvarende eller bedre enn norsk engelskundervisning? Problemet mitt i forhold til fag har vært at et "tilsvarende" fag i USA ikke er like vanskelig som det i Norge. Men engelsk i USA er jo ikke lettere enn den engelsken som de andre har i Norge. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 nå er jeg glad! etter en lang snakk med rådgiver har jeg funnet ut at jeg trenger bare to program fag som går over 2år som jeg må ha der borte, ett av de valgte jeg internasjonal engelsk, det sa han at ble godkjent uansett der borte, så jeg trenger bare noe tilsvarende Næringsøkonomi, 3timer matte, 2timer gymm og litt fransk så jeg får faktisk muligheten til å ta noen amerikanske fag Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Satser på at de obligatoriske fagene blir så lette som mulig jeg. Så kan jeg konsentrere meg om realfag og velge noe annet lett noe. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Da var jeg satt opp hos ambassaden 4.juni og inf.møte 5 juni Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Må alle som skal til USA på utvekslingsår innom ambasaden? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, for å skaffe visum. Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, for å skaffe visum. Leste nettop gjennom AFS sine papirer jeg har liggenede hvor det står at jeg bare skal vente til jeg hører noe fra de. Som jeg ikke har gjort siden i Juli da jeg fikk godtjent plass til USA 2010/2011. Får vell vente! Lenke til kommentar
CarolineM Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Da var jeg satt opp hos ambassaden 4.juni og inf.møte 5 juni Jeg også! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Akkurat skaffet meg vaksinetime jeg. Så får vi se om jeg rekker alle før jeg drar Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Da var jeg satt opp hos ambassaden 4.juni og inf.møte 5 juni Jeg også! Går for det jeg også, venter bare på svar Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Alle blir jo akkseptert nesten ;D Så siden jeg skal søke om noen måneder får året 2011-12 så er mine sjangser høøøye:P Lenke til kommentar
Vanilli Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Ja, for å skaffe visum. Leste nettop gjennom AFS sine papirer jeg har liggenede hvor det står at jeg bare skal vente til jeg hører noe fra de. Som jeg ikke har gjort siden i Juli da jeg fikk godtjent plass til USA 2010/2011. Får vell vente! Skader ikke å ringe dem eller sende en mail da. Da var jeg satt opp hos ambassaden 4.juni og inf.møte 5 juni Jeg også! Går for det jeg også, venter bare på svar Og jeg Sendte dere mail eller svarkort, eller begge deler? Endret 6. februar 2010 av Vanilli Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hva syns egentlig folk om tattovering der borte ? Jeg skal sansynligvis ta om 3-4månedre, og vis jeg kommer til en kristen familie klikker de da xD? men står jo på søknaden til ICES da, at jeg har, og vil det gjøre at noen familier ikke vil ta meg inn? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Visste ikke at 16 åringer kunne tatovere seg jeg. Uansett, på bloggen til en norsk kvinne i Hollywood står det om hvor mye dritt hun har fått for å ha tatoveringer. Men det er sikkert forskjellig. Har du stor tatovering? Kan vel sikkert skjules.. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Ja, for å skaffe visum. Leste nettop gjennom AFS sine papirer jeg har liggenede hvor det står at jeg bare skal vente til jeg hører noe fra de. Som jeg ikke har gjort siden i Juli da jeg fikk godtjent plass til USA 2010/2011. Får vell vente! Skader ikke å ringe dem eller sende en mail da. Da var jeg satt opp hos ambassaden 4.juni og inf.møte 5 juni Jeg også! Går for det jeg også, venter bare på svar Og jeg Sendte dere mail eller svarkort, eller begge deler? mail Dette er noe jeg sikkert burde vite, og muligens det har blitt tatt opp tidligere i tråden, men .. skal jeg søke om skoleplass for 2010/2011 i Norge, men bare takke nei? eller skal jeg ikke søke i det hele tatt? Lenke til kommentar
Vanilli Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Dette er noe jeg sikkert burde vite, og muligens det har blitt tatt opp tidligere i tråden, men .. skal jeg søke om skoleplass for 2010/2011 i Norge, men bare takke nei? eller skal jeg ikke søke i det hele tatt? Lurer på det samme. Har hørt at det er lurt å søke plass, og så søke permisjon, for å være inne i systemet liksom. Skal prate med rådgiver på mandag. Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Hva syns egentlig folk om tattovering der borte ? Jeg skal sansynligvis ta om 3-4månedre, og vis jeg kommer til en kristen familie klikker de da xD? men står jo på søknaden til ICES da, at jeg har, og vil det gjøre at noen familier ikke vil ta meg inn? Siden du tar den bare noen måneder før du drar ville jeg ventet ti ljeg har kommet tilbake. Du får bare "bragge" om den her i max 2-3 måneder. Så ville heller ventet, i tilfelle du kommer til en familie/samfunn hvor tatovering ikke her vanlig. Dette er noe jeg sikkert burde vite, og muligens det har blitt tatt opp tidligere i tråden, men .. skal jeg søke om skoleplass for 2010/2011 i Norge, men bare takke nei? eller skal jeg ikke søke i det hele tatt? Lurer på det samme. Har hørt at det er lurt å søke plass, og så søke permisjon, for å være inne i systemet liksom. Skal prate med rådgiver på mandag. jeg har snakket med rådgiver. Man skal søke skoleplass som alle andre. Så skal rådgiveren på skolen sende et brev til intaktskontret der han sier at VG2 plassen skal overføres til en VG3 plass. Så du slipper å søke når du kommer tilbake. Hvertfall det jeg har fått beskjed om Endret 6. februar 2010 av Jonhe008 Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg fikk beskjed om å søke som vanlig, og legge til under notater at jeg skal ta året i USA eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå