Attityd Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Mitt var på 560 ord tror jeg. Men forskjellige organisasjoner har vel forskjellige anbefalinger. Det måtte være minst 400 ord hos YFU. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Hey alle sammen! Jeg har skrivd ca 700, og føler meg ganske ferdig, men er det veldig vanlig å ha mer? 700 er MEEER enn nok. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Noen som drar med explorius som vet når vi får inf. om når det informasjonsmøte skal være? trodde vi skulle få brev i januar.... Sendte mail til Eva for noen dager siden, dette fikk jeg som svar; Explorius vil holde informasjonsmøter den siste helgen i mai (lørdag 29. og søndag 30. mai) og den første helgen i juni (lørdag 5. og søndag 6. juni). (du trenger bare å komme en av dagene) Vi vil om kort tid sende ut mer informasjon når det gjelder informasjonsmøtene. Det er veldig viktig at man er med på dette, da det er et krav fra samtlige organisasjoner i både USA og andre land, at utvekslingsstudenter har fått tilstrekelig informasjon før de reiser. Vi håper derfor at du har anledning en av disse dagene. Så langt det lar seg gjøre, vil vi gi dere mulighet til å velge datoen det passer best for dere å komme. Takk =) Da sender jeg en mail til dem ang. dato jeg vil dra. Men vet noen om ambassaden holdes åpen lørdager? hadde vært en fordel å fått visum gjort samme dag.. Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Okay, tusen takk til både Attityd og MartinF! Da tror jeg at jeg ser meg ferid med den. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Men vet noen om ambassaden holdes åpen lørdager? Nei, det tviler jeg sterkt på. Mandag - Fredag regner jeg med. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg fikk slik fra Explorius:A+ = 6 A = 5 B = 4 C = 3 D = 2 E = 1 F = 0 (?? Stryk uansett da, men...?) Jeg fikk slik fra Explorius: A+ = 6 A = 5 B = 4 C = 4 D = 2 F = 1 F = 0 (Student will get this grade by only writing his/her name on the test) Lenke til kommentar
safags Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Joda, allerede fått brev med info om hjemreisen. Litt rart egentlig. Fått bilett mellom 1-3 juni. Men tipper jeg blir nok litt lenger. Lenke til kommentar
makila Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Var ikke det tidlig? Når slutter skolen din? Lenke til kommentar
safags Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Dette varierer veldig for folk. Jeg slutter 28 mai på skolen, fordi startet tidlig. Kjenner folk som slutter enda tidligere. Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har hjemreise 10 Juni, så da lander jeg i Oslo 11. Juni. Reiser dagen etter graduation Sermonien. Litt kjipt da, men skolen slutter den 4. Juni da. Hehe Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har hjemreise 10 Juni, så da lander jeg i Oslo 11. Juni. Reiser dagen etter graduation Sermonien. Litt kjipt da, men skolen slutter den 4. Juni da. Hehe Den hadde vært fet, komme hjem på bursdagen min Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Var ikke det tidlig? Når slutter skolen din? Skolene i USA har jo hlt forskjellige skolestarter og slutt. Fks. min skole starter 8. august og vi graduatet 22. mai. Mens jeg kjenner folk som gikk på skole i nord, som startet i september en gang og gikk til midten av juni, så vil ikke si at 1-3 juni er tidlig. Lenke til kommentar
FarAway Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hos speak er det fult til USA, jeg er på venteliste. Jeg får vel bare søke på en eller annen skole her i Norge også, og jeg som hadde tenkt å bruke året i USA til å finne ut hva jeg vill og bli litt klokere Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du burde søkt tidligere. Jeg skal søke veldig tidlig, siden jeg skal året 2011-2012. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hos speak er det fult til USA, jeg er på venteliste. Jeg får vel bare søke på en eller annen skole her i Norge også, og jeg som hadde tenkt å bruke året i USA til å finne ut hva jeg vill og bli litt klokere Søk STS, Aspect elns da. De har ofte plasser igjen sent. Lenke til kommentar
Loading Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hos speak er det fult til USA, jeg er på venteliste. Jeg får vel bare søke på en eller annen skole her i Norge også, og jeg som hadde tenkt å bruke året i USA til å finne ut hva jeg vill og bli litt klokere Søk STS, Aspect elns da. De har ofte plasser igjen sent. STS er visst full. Jeg spurte de for en liten måned siden. Ikke en sjangs å komme seg til USA med de. Jeg kom inn med Aspect (i går, faktisk!), så viss du er sent ute, kan det hende du er heldig der. Men jeg sendte inn søknad for 2 uker siden.. Du bør ivertfall få fart på deg viss du virkelig har lyst! Lenke til kommentar
B-S-S Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror EF har flere plasser ledig. Lenke til kommentar
monkeywrench Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Skal til England neste år med Speak : ))) noen som har noen tips i forhold til fagvalg eller det å få året godkjent? tenkte å ta matte (obligatorisk) og litt sosiologi, historie, muligens art & design... kunne egentlig tenkt meg å ta noe type filosofi eller psykologi, men jeg vil ikke ha for mye å gjøre heller liksom... Endret 3. februar 2010 av monkeywrench Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei FarAway, jeg har et tips til deg! Jeg veit ikke om du har snakket med Explorius enda jeg, men prøv det. Det kan godt hende de har fult, men når jeg snakket med dem for en stund siden sa de det at det var mulig å ta inn litt fler enn det det var plass til hvis du skulle til USA fordi der var det lettere å skaffe familie andre steder. Jeg veit/garanterer ingenting, men om du ikke har ringt dem enda, burde du prøve! Lenke til kommentar
FarAway Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg kan få plass til Australia eller England, men er usikker. Hvordan er Australia iforhold til USA ? Må nesten velge noe siden jeg har valgt feil VGS og ikke vet hva jeg vil videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå