Jonzki Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Fant nettop ut at jeg må ha fysikk 1 i usa for å få det jeg trenger til videre studier. men tanke på regler osv. Mange skoler som har fysikk lignende fysikk1 her i norge? og matte lignende R1. Lenke til kommentar
makila Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) R1 matte, da tar du faget Pre-Calculus. Fysikk, da tar du faget Physics. Så det går fint ann å ha realfag i USA også. Hver litt forberedt på at det blir litt hardere enn du er vandt med sikkert. Pre-Calculus droppa jeg etter en uke, men kunne sikkert hatt det nå. Matten ble mye enklere for meg etter litt tid her i USA. Nå som jeg har endret litt på mine videre planer etter videregående er jeg VELDIG glad for at jeg ikke gadd å slite med Pre-Calculus Kunne like gjerne droppet physics også, men har nå det fortsatt. Endret 28. januar 2010 av Mariuslk Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg er på utveksling fra jussen på UiO til Grand Valley State University i USA. Det er awesome! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 R1 matte, da tar du faget Pre-Calculus.Fysikk, da tar du faget Physics. Så det går fint ann å ha realfag i USA også. Hver litt forberedt på at det blir litt hardere enn du er vandt med sikkert. Pre-Calculus droppa jeg etter en uke, men kunne sikkert hatt det nå. Matten ble mye enklere for meg etter litt tid her i USA. Nå som jeg har endret litt på mine videre planer etter videregående er jeg VELDIG glad for at jeg ikke gadd å slite med Pre-Calculus Kunne like gjerne droppet physics også, men har nå det fortsatt. Er det ikke noe spesielt nivå på fysikkfagene? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Jo, men ikke for det du trenger. Du er nok nødt til å ta fysikk beregnet på seniorer/juniorer, og ikke intro til fysikk, som det som regel er i freshman og sophmore-året. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Løst Takk EDIT: Noen som har gått på privat high school? Anbefaler dere dette? Endret 28. januar 2010 av US4 Lenke til kommentar
CarolineM Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Er det noen mattekurs i USA som tilsvarer P2 eller S1 matte? Endret 28. januar 2010 av CarolineM Lenke til kommentar
safags Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvilke fag har du? Hvis du spurte meg så hadde jeg første Tri (3 inndelinger av året) - English in the media - Physics A - Chemistry A - Precalc A - Spanish A Nå (2 tri) har jeg: - Precalc B - Physics B - US History A - English, Myths and legends - Weights Neste tri (3, starter om ca en måned) ser noe lignende dette: - Chemistry B - Precalc C - US History B - English literature - Weights Lenke til kommentar
MrsNicholas Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Noen som vet hvordan det er med realfag i England? Og må man velge fremmedspråk? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvilke fag har du? Hvis du spurte meg så hadde jeg første Tri (3 inndelinger av året) - English in the media - Physics A - Chemistry A - Precalc A - Spanish A Nå (2 tri) har jeg: - Precalc B - Physics B - US History A - English, Myths and legends - Weights Neste tri (3, starter om ca en måned) ser noe lignende dette: - Chemistry B - Precalc C - US History B - English literature - Weights Får du nok timer i fagene? Lenke til kommentar
safags Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 70 Minutter i hvert fag, hver dag. Samme timeplan hver eneste dag. Så burde være mer en nok! Lenke til kommentar
Splius Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Angående Fysikk.. Fysikk A i USA er en vits. Om du vil ha god nok fysikkundervisning for å fortsette med det på videregående bør du ta AP Physics. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg er mest redd for å faile miserabelt i R2 tredjeåret. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hey alle! Når dere la til bilder, hva slags bilder la dere til i søknaden? Familie, venner, deg selv og hjemstedet ditt? Tror dere det er nok? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 svar fort plis de som kan det. Karakter oversettelse riktig? A+ = 6 A = 5 B = 4 C = 3 D = 2 osv..???? riktig? og hvordan oversetter man Samfunsfag til engelsk ? Society Studies? Lenke til kommentar
operg Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Social science, sannsynligvis. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 social science yes oki takk ^^ ,en karakter oversettelsen? er det riktig? noen som sa det var slik Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ja, Don93, den er riktig den. Iallefall riktig ifølge Explorius og alle andre jeg har snakket med om det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå