Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åja, det er litt kjedelig da, men de gjør sikkert ikke det for å være skikkelig nazi-drittsekker eller noe. Det er vel mest for deres egen sikkerhet o.l. Kanskje de har hatt noen dårlige episoder med et par tullinger som gjorde at det blei sånn?

Forresten, jeg vil bare komme med et veldig generelt spørsmål. Har dere skrivd veeeldig mye på "Student letter"? Noen tips om hva, og om hvor på på hvert punkt?

:)

bare vær ærlig ! skriv så mye som mulig sån at de får vite mest mulig om deg så det ikke kommer noen overaskelser eller noe :) Skriv hvordan du er, va du liker å gjøre på fritiden, intresser, og bare skriv i vei alt du vet om deg selv, gjerne spør venner hvordan de beskriver deg ;)

Ja, og ikke lyg. Når de baserer det å ta inn en person på det brevet og bildene du sender, så burde du gi et mest sannt inntrykk som mulig:) ikke bare for at de skal ha 'riktige' forventninger, men også på det å finne en riktig familie :)

Lenke til kommentar
Noen som er igang med vaksinene?

Lurer faktisk på noe i den duren selv, skal selv under nålen den 4 feb.

Men jeg lurer på en ting: dere som har tatt sprøyten, fikk dere noen bivirkninger, og kan man trene samme dag?

Jeg skal nemlig trene samme dag, og jeg reiser til tr.heim dagen etter, hadde vært kjipt å reise syk.

Skal ta vaksine for amerika og asia, men det er muligens ikke samme dag da :p

Lenke til kommentar

Det går nok ikke. Som Jonhe008 sier, så trenger du forhåndsgodkjenning og litt sånne ting fra rådgiver, også TROR jeg dere får et papir av organisasjonen også, som må være med når du søker til Lånekassen.

Fikk ikke stipend selv, så er litt usikker på prosedyrene her.

Lenke til kommentar
holder på å fylle ut en "student profile" til Explorius, og usikker på hva som skal stå på "student ID"? lurer på om det er personnummeret elns, men tør ikke skrive noe før jeg vet helt sikkert. andre som søker explorius?

Ingenting :)

Ikke skriv noe der, det er bare noe Explorius bruker for å holde styr på deg og søknaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...