Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

nei, det har eg ikke.. først nu eg har overtalt de til å sei ja. har sett på Speak og explorius til nu og de har nån plassa igjen, men skal sjekk AFS og YFU og, selv om det ikke er så sansynlig... blir en av de fire organisasjonan iallefall :)

Jeg drar med YFU 2010/2011, og synes de er skikkelig bra så langt. De har dog litt gammeldags søknadsprosess osv, som tar litt tid, men det er en organisasjon basert på frivillig arbeid. YFU har heller ikke mange plasser hvert år, så du bør kjappe deg. Det er også samme organisasjon her og i USA, så du vet hva du står ovenfor av regler osv. AFS er også slik, men visstnok utsolgt. Vær dog klar over at AFS og YFU ikke tilbyr statsgaranti om du vil ha det.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei, det har eg ikke.. først nu eg har overtalt de til å sei ja. har sett på Speak og explorius til nu og de har nån plassa igjen, men skal sjekk AFS og YFU og, selv om det ikke er så sansynlig... blir en av de fire organisasjonan iallefall :)

Jeg drar med YFU 2010/2011, og synes de er skikkelig bra så langt. De har dog litt gammeldags søknadsprosess osv, som tar litt tid, men det er en organisasjon basert på frivillig arbeid. YFU har heller ikke mange plasser hvert år, så du bør kjappe deg. Det er også samme organisasjon her og i USA, så du vet hva du står ovenfor av regler osv. AFS er også slik, men visstnok utsolgt. Vær dog klar over at AFS og YFU ikke tilbyr statsgaranti om du vil ha det.

okei.. :) for meg er det egentlig det samme hvor i USA eg kommer, så at det ikke er statsgaranti jør ingenting.

Ka fikk deg til å velge YFU?

Lenke til kommentar

okei.. :) for meg er det egentlig det samme hvor i USA eg kommer, så at det ikke er statsgaranti jør ingenting.

Ka fikk deg til å velge YFU?

* Ikke - kommersiell

* Basert på frivillig arbeid

* De kjøper ikke tjenester av andre firma i USA

* Positivt inntrykk fra et svært bra intervju

* Generelt bra inntrykk

* AFS var fullt :p Men tror YFU er like bra.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

YFU er egentlig en ganske liten organisasjon her i Norge, men de samarbeider med YFU i USA, så det er på en måte en og samme organisasjon. Siden de er små i Norge, og drevet med mange frivillige, så har de ikke budsjett til å promotere seg svært aktivt, holde informasjonsmøter og spamme folk, slik EF f. eks. driver med.

Lenke til kommentar
men så har man ikke låv til å kjør bil i USA da selv om det er 16 årsgrense der for å kjøre opp, fordi YFU har satt en regel om det...

Jeg veit det er ganske strengt angående det å kjøre "motoriserte kjøretøyer" i så godt som hver organisasjon. Eller, jeg er iallefall rimelig sikker på det. :p

Lenke til kommentar
Du kan ikke kjøre bil med noen organisasjoner. Problemet er at YFU er sykt nazi på at man ikke skal kjøre motoriserte kjøretøy i_det_hele_tatt, så man får ikke tatt lappen. :(

Åja, da tror jeg at jeg skjønner. Dere får liksom ikke kjøre bilen selv om det er selve oppkjøringa/kjøretimer med kjørelærer og alt?

Lenke til kommentar
Du kan ikke kjøre bil med noen organisasjoner. Problemet er at YFU er sykt nazi på at man ikke skal kjøre motoriserte kjøretøy i_det_hele_tatt, så man får ikke tatt lappen. :(

Åja, da tror jeg at jeg skjønner. Dere får liksom ikke kjøre bilen selv om det er selve oppkjøringa/kjøretimer med kjørelærer og alt?

Tror ikke det nei :(

Lenke til kommentar

Åja, det er litt kjedelig da, men de gjør sikkert ikke det for å være skikkelig nazi-drittsekker eller noe. Det er vel mest for deres egen sikkerhet o.l. Kanskje de har hatt noen dårlige episoder med et par tullinger som gjorde at det blei sånn?

Forresten, jeg vil bare komme med et veldig generelt spørsmål. Har dere skrivd veeeldig mye på "Student letter"? Noen tips om hva, og om hvor på på hvert punkt?

:)

Endret av Joakim-M
Lenke til kommentar
Åja, det er litt kjedelig da, men de gjør sikkert ikke det for å være skikkelig nazi-drittsekker eller noe. Det er vel mest for deres egen sikkerhet o.l. Kanskje de har hatt noen dårlige episoder med et par tullinger som gjorde at det blei sånn?

Forresten, jeg vil bare komme med et veldig generelt spørsmål. Har dere skrivd veeeldig mye på "Student letter"? Noen tips om hva, og om hvor på på hvert punkt?

:)

bare vær ærlig ! skriv så mye som mulig sån at de får vite mest mulig om deg så det ikke kommer noen overaskelser eller noe :) Skriv hvordan du er, va du liker å gjøre på fritiden, intresser, og bare skriv i vei alt du vet om deg selv, gjerne spør venner hvordan de beskriver deg ;)

Lenke til kommentar

Explorius lar deg i hvert fall ta lappen i USA :)

Endret av ThomasSM
Lenke til kommentar

Explorius lar deg i hvert fall ta lappen i USA :)

Ja, mente at det var YFU som ikke lot meg det, hvis det var dårlig formulert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...